Plots tikken/sterke ruis SR5008

Gestart door Gverhoef, maart 25, 2020, 08:34:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gverhoef

Geachte forumleden,
Mijn SR5008 produceert plotseling een ruis waardoor luisteren niet echt meer mogelijk is. Kenmerk: ruis is onafhankelijk van het invoer apparaat en het volume van die ruis is onafhankelijk van het volume van de receiver, maar lijkt wel sterker te worden naarmate het apparaat langer aan staat.
Als ik de receiver uit zet gebruikt de ziggo horizon next box de tv luidspreker (automatisch, dus zonder dat ik kabels anders aansluit). Andere aangesloten apparaten: apple tv 4k, minix mediaspeler en nog nauwelijks meer gebruikte dvd speler en chromecast. Dank voor het lezen van mijn vraag,
Gerard Verhoef

Stadium III

Ruist hij ook met alleen de luidsprekers aangesloten ,verder niks
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Gverhoef

Dank voor de reactie. Ik heb het probleem inmiddels opgelost, tenminste zo lijkt het. Ik heb de luidsprekerkabels opnieuw aangesloten. Wellicht dat er ergens toch een slechte verbinding was. Ik begrijp dat niet echt want de ruis begon na een paar minuten en bij een verbindingsprobleem zou ook de audio moeten haperen, lijkt me. Maar ik ben geen technicus. Wellicht iets met opbouwen van lading. Nu even afwachten wat de toekomst brengt.