Interlink van receiver naar versterker.

Gestart door geoffreyvanvugt, maart 24, 2020, 18:00:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

geoffreyvanvugt

Maak het uit of er een kwalitatief goede interlink kabel tussen de receiver en versterker zit?

Ik heb een SR7011 en via pre-out Front een interlink rca kabel naar mijn PM7003 waar de fronts op zitten aangesloten. Ik heb nu nog een QED Performance rca kabel over en nu een wat goedkopere rca als interlink ertussen.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

NB

Citaat van: geoffreyvanvugt op maart 24, 2020, 18:00:17
Maak het uit of er een kwalitatief goede interlink kabel tussen de receiver en versterker zit

Ojee, je betreed het heikele kabel pad .... redface
Kwalitatief goed lijkt mij een vereiste. De definititie en het materiaal ervan, daar waag ik me niet aan.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

renes59

#2
 8-)
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MPX

Ik dacht vroeger ook dat het onzin was.
Je moet het zelf gehoord hebben, het kan wel degelijk uitmaken.
Hoe beter de bron, hoe beter je spullen, des te eerder valt het op.


renes59

#4
Citaat van: MPX op maart 24, 2020, 19:57:00
Ik dacht vroeger ook dat het onzin was.
Je moet het zelf gehoord hebben, het kan wel degelijk uitmaken.
Hoe beter de bron, hoe beter je spullen, des te eerder valt het op.
Ja hoor.  clown1
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MPX

#5
Je vindt het niet erg als ik jouw reactie een beetje sneu vind toch?
En dan nog even snel je oorspronkelijke bericht leegmaken  byebye

renes59

Citaat van: MPX op maart 24, 2020, 20:42:57
Je vindt het niet erg als ik jouw reactie een beetje sneu vind toch?
En dan nog even snel je oorspronkelijke bericht leegmaken  byebye
Bericht weghalen?, ik wou voorkomen dat er weer een kabeldiscussie opgang zou worden getrokken maar de strekking van mijn verhaal was flauwekul allemaal. Ik was te laat.
Sneu?, nee waarom, jouw mening, houden zo.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Maus


TurboMarco

Over quoten .

Het is niet de bedoeling dat je quote terwijl je (of een ander) net daarvoor nog wat gepost hebt .
Er zijn situaties dat je quote van een aantal posts terug ,dat kan zijn een paar uur eerder terwijl anderen daarna een aantal berichten hebben achter gelaten ,daar word niet moeilijk over gedaan .

Mocht je aan een bestaande post iets aan toe willen voegen ga dan niet quoten maar gebruik dan de verander knop
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Spikes25

Beste @geoffreyvanvugt

Kabels Feiten en Fabels is iets dat je zelf moet ervaren.
Gebruikers van zogenaamde high Tech interlinks gedraaide gespiegelde kabels, geven aan dat dit hoorbaar is. Ander vinden het onzin. Zie mijn ervaring

Ik heb met de audio set, voorganger van mijn huidige SR7007 een van de hul kabel tussen de CD speler en de versterker aangesloten. Deze mocht ik een tijdje lenen. Het zou gaan om een kabel van rond de 700 EURO. Er werd mij verteld dat de kabel eerst moest inspelen, waarbij ik al jeuk begon te krijgen.
Maar goed thuis  gekomen mijn kabeltje van 40 EURO losgekoppeld,  en de van hul kabel aangesloten......ik hoorde geen verschil, toen zo'n dropveter aangesloten, en weer gewisseld met VAN DE HUL....geen verschil waarneembaar ook het inspelen waaraan ik toch begon te twijfelen aan het nut hiervan. Geen verschil.
Na 6 weken werd ik gebeld door dat een goede vriend het kabeltje wilde testen, en heeft hem met flinke korting uiteindelijk gekocht. Hij hoorde wel verschil.
Hij heeft geblinddoekt de verschillen laten horen. Ik ben maar aardig gebleven dat ik wel iets hoorde. Wat hij MOEST horen was de 450 EUR die hij had neer getikt voor deze van de hul interlink.

Ik ga nu niet de wise guy uithangen en vertellen dat mijn ervaringen de juiste zijn. Ik denk dat het in verhouding moet zijn, als je een versterk van 30.000 EURO hebt staan met een paar speaker van een prijsklasse gelijk aan de aanschaf van de versterker, dat je misschien...misschien wel verschil gaat horen.

Die beste man, heeft thuis een audio set staan, waarmee je gelijk menig hypotheek kan afsluiten. Echt subliem geluid, geweldige ervaring. Maar of de interlinkjes een duid in het zakje hebben gedaan, weet ik niet.

kijk eens op deze site, ik wil niet beweren dat deze schrijver gelijk heeft. Maar komt voor mij wel geloofwaardig over.

http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl


"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

geoffreyvanvugt

Thnx voor heldere ervaring. Ga zeker op deze site even kijken.
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

The Good Son

http://www.the-paradox.nl/paradox/fouten/nl

Ik heb geprobeerd een stukje te lezen, maar het betweterige toontje waarmee dit, misschien goed bedoelde stukje, is geschreven, deed mij snel afhaken.
Ik vind de discussies over interlinks zelden boeien, omdat ik het ook allemaal niet zo geloof.
Het enige verschil in kabel wat ik ooit heb kunnen waarnemen, zijn speakerkabels met of zonder zilver toevoeging.
Maar als hij schrijft overtuigd  te zijn dat apparatuur absoluut geen inspeeltijd nodig heeft, ga ik aan de schrijver twijfelen. Ik kan me namelijk prima voorstellen dat speakers, technisch gezien, inspeeltijd nodig hebben. Of je dat ook hoort, is dan weer een ander verhaal.

maar als hij Max Verstappen kan overtuigen dat het niet uitmaakt of hij met warme of koude banden rijd, dan ga ik aan zijn lippen hangen  :-)

TurboMarco

CiteerMaar als hij schrijft overtuigd  te zijn dat apparatuur absoluut geen inspeeltijd nodig heeft, ga ik aan de schrijver twijfelen. Ik kan me namelijk prima voorstellen dat speakers, technisch gezien, inspeeltijd nodig hebben.
Hij heeft het niet over luidsprekers gehad .
CiteerApparatuur en bekabeling moet eerst inspelen, tot wel 2weken
Fout. Geef mij 1 (ja ééntje maar!) technische reden waarom en wat er dan zou moeten veranderen.
Tot nu toe heeft niemand mij kunnen vertellen èn kunnen onderbouwen wat er wijzigd in een kabel of elektrisch apparaat.
Ik heb er maar één verklaring voor: psycho-akoustiek. Wanneer je iets wilt horen, ga je je er psychisch op instellen om het te horen. Dit kun je onderverdelen in 2 punten.
Ten eerste: door geconcentreerd te luisteren ga je dingen 'horen' waar je eerder niet op lette (omdat je niet zo geconcentreerd was). Zo ga je inderdaad nieuwe dingen horen in muziek die je anders niet hoorde, maar wat al wel in de muziek aanwezig was. Dit had je ook kunnen horen als je voorheen net zo geconcentreerd had geluisterd.
Ten tweede: het verbeelden dat er iets nieuws te horen is. Als je twee weken lang muziek aanhoort met de gedachte 'dit klinkt beter', dan weet je na 2 weken niet beter of het is ook zo (mede omdat je referentie vervaagt).
De periode heeft tot gevolg dat je gaat wennen aan een 'ander' geluidsbeeld. Het hoeft technisch niet eens beter te zijn, zolang je maar denkt dat het beter is!
Dus na de 2 weken ben je al helemaal ingesteld op een 'andere' manier van luisteren.
Iemand zei eens als reaktie op inspelen: 'waarschijnlijk zijn die kabels dan van dermate lage kwaliteit dat ze moeten wennen om een signaal te vervoeren'. Tja...

Ik vind dat de persoon achter the paradox een heldere voorstelling van zaken geeft ,in ieder geval vind ik daar niets betweterig aan .

Citeermaar als hij Max Verstappen kan overtuigen dat het niet uitmaakt of hij met warme of koude banden rijd, dan ga ik aan zijn lippen hangen
:schater:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

Wat Paradox schrijft kan ik mij wel in vinden, heldere informatie en geen flauwekul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

The Good Son

TurboMarco
Hij heeft het niet over luidsprekers gehad .

Daar kun je over twisten, maar voor mij is een luidspreker ook een apparaat