Welke bekabeling tussen Marantz SC11S1 voorversterker en SM11S1 eindversterker

Gestart door Janus, februari 26, 2020, 22:12:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Janus

Beste forumleden,
Ik kwam er vandaag achter dat het rechterkanaal in mijn set (veel) harder klinkt dan het linkerkanaal. Oorzaak is volgens mijn eerste analyse een defecte XLR-kabel (Eagle) tussen de Marantz SC11S1 voorversterker en SM11S1 eindversterker, welke dus via de balanced aansluiting met elkaar zijn verbonden. Ik heb deze even tijdelijk vervangen door een unbalanced Monster RCA-kabel. Wat opvalt is dat het geluid via balanced harder klinkt dan unbalanced, hetgeen ook al eerder in andere topics binnen dit forum is geconcludeerd. Ik moet zeggen dat balanced mij beter bevalt. Hebben jullie eenzelfde ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren inzake een nieuwe (of gebruikte) XLR-kabel. Mijn budget is uiterlijk EUR 200,00 voor een set kabels.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) !
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

SB_Marantz

Klopt, scheelt je 6 dB.
Grappig maar je hebt er niets aan.
Gewoon kwalititef goede interlinks aanknopen.
Zelf dropveters volstaan.

Succes met je besluit.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: Janus op februari 26, 2020, 22:12:55
Beste forumleden,
Ik kwam er vandaag achter dat het rechterkanaal in mijn set (veel) harder klinkt dan het linkerkanaal. Oorzaak is volgens mijn eerste analyse een defecte XLR-kabel (Eagle) tussen de Marantz SC11S1 voorversterker en SM11S1 eindversterker, welke dus via de balanced aansluiting met elkaar zijn verbonden. Ik heb deze even tijdelijk vervangen door een unbalanced Monster RCA-kabel. Wat opvalt is dat het geluid via balanced harder klinkt dan unbalanced, hetgeen ook al eerder in andere topics binnen dit forum is geconcludeerd. Ik moet zeggen dat balanced mij beter bevalt. Hebben jullie eenzelfde ervaring en wat kunnen jullie mij adviseren inzake een nieuwe (of gebruikte) XLR-kabel. Mijn budget is uiterlijk EUR 200,00 voor een set kabels.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s) !



ff op marktplaats kijken of je een NordOst kunt scoren. IK heb de RedDawn. XLR
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

E.e.a. is afhankelijk van jouw eigen smaak en voorkeur. Je hebt redelijk open, directe ls, die zou ik niet direct combineren met kabels die een gelijkende signatuur kennen.

Janus

Weer bedankt voor jullie reacties !
Wanneer ik jullie goed begrijp, klinkt een gebalanceerde aansluiting niet (veel) beter dan een ongebalanceerde aansluiting. Ik houd het voorlopig maar even bij de ongebalanceerde aansluiting via een behoorlijke interlink en zal op mijn gemakkie beluisteren of ik verschil hoor met een (gunstig geprijsde) gebalanceerde XLR-kabel.

Met vriendelijke groet,
Janus
SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

Whisper.nl

Citaat van: Janus op maart 02, 2020, 13:04:28
Weer bedankt voor jullie reacties !
Wanneer ik jullie goed begrijp, klinkt een gebalanceerde aansluiting niet (veel) beter dan een ongebalanceerde aansluiting. Ik houd het voorlopig maar even bij de ongebalanceerde aansluiting via een behoorlijke interlink en zal op mijn gemakkie beluisteren of ik verschil hoor met een (gunstig geprijsde) gebalanceerde XLR-kabel.

Met vriendelijke groet,
Janus

is niet moeilijk . wel twee bestellen hoor.

https://www.allekabels.nl/xlr-kabel/8/1166617/xlr-kabel-gebalanceerd.html?gclid=EAIaIQobChMIztbHhuz75wIVBOJ3Ch0d2Az1EAQYASABEgJSOfD_BwE
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Janus

SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon

VANZOMERENG

Via Nubert.de

Kan je nieuw setje (stereo) XLR-Kabels (balanced) bestellen van 42,- euro

https://www.nubert.de/stereo-audiokabel-xlr/p2240/?category=21

of unbalanced van 35 euro

https://www.nubert.de/nucable-audio-9/p2563/?category=21

komt nog wel een beetje verzendkosten bij maar dit zijn zeer schappelijke prijzen.






Janus

SC11S1 Voorversterker || SM11S1 Eindversterker || SA11S1 SACD speler || TT15S1 platenspeler || Thorens TD160 platenspeler || Linn Majik DS netwerkspeler || Focal Electra 937 BE luidsprekers || HD DAC 1 Amp/DAC || Grado RS2e hoofdtelefoon