Slecht FM ontvangst 2130

Gestart door Dave1976, maart 22, 2020, 10:13:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dave1976

Allen,

Ik heb zeer slechte fm ontvangst op mijn 2130 . Een paar zenders ontvang  ik maar. Waar zal dit aan liggen.

pameijer

Antenne of kabel? Welke frequenties ontvang je wel? En nog 10 vragen. Je zult echt meer info moeten geven om een antwoord op zo'n algemene vraag te krijgen!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Dave1976

Via de antenne. Veronica ontvang ik wel 538 wee niet. ik denk totaal misshien 3 zenders wel. Tussen de zenders ook geen ruis helemaal niets

SB_Marantz

Wat voor een antenne gebruik je?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

tbanis55

Er zijn inderdaad nogal wat vragen te beantwoorden......
- Wat is de signaal sterkte van het (goed?) te ontvangen station?
- Is dat nog steeds dezelfde signaalsterkte als toen de klacht zich niet openbaarde?
- Staat je muting aan of uit ?
- Is de ontvanger wel gevoelig ?  (zonder muting!) dus zijn de zenders wel aanwezig?
- Zitten ALLE antennestekker er goed in en is de bevestiging in de connector OK?
- Is het signaal van een andere ontvanger (bijv TV als die ook op dat netwerk zit)  OK?
- Zijn er storingen gemeld bij je provider ?
- Is je eigen antenne van het dak afgewaaid ?
- Heb je een andere ontvanger geprobeerd op deze antenne-aansluiting ?

Nou, voorlopig kan je even vooruit ,....

Succes met troubleshooten !

gr.
Ton

MPX

Geen ruis tussen de zenders dus de muting staat aan lijkt me.
Of er moet iets vreselijk mis zijn in het MF, maar dan klinkt het ook niet meer zoals het hoort.
Ik zou de muting eerst uitzetten en dan inderdaad kijken of er meer ontvangst is.
Het front end afregelen kan sowieso geen kwaad op die leeftijd.


SB_Marantz

De 2130 heeft een regelbare muting.
Tevens kun je met de scope de signaalsterkte bekijken.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM