PM8006 vs PM15 S2

Gestart door themaestro, maart 21, 2020, 23:11:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Hallo lui, heeft iemand deze 2 al ooit vergeleken in een luistertestje?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Cornelis1921

Citaat van: themaestro op maart 21, 2020, 23:11:19
Hallo lui, heeft iemand deze 2 al ooit vergeleken in een luistertestje?
Nee, maar ik zou zomaar voor de PM-15S2 gaan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op maart 22, 2020, 01:54:55
Nee, maar ik zou zomaar voor de PM-15S2 gaan.
En ik zou zomaar niet de enige zijn. :wink:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

The Good Son

Gezien het geringe prijs verschil op marktplaats en co, zal ik altijd voor een PM15 gaan.
Maar 1 op 1 heb ik ze nooit kunnen vergelijken.

Voorn

Citaat van: The Good Son op maart 22, 2020, 10:01:38
Gezien het geringe prijs verschil op marktplaats en co, zal ik altijd voor een PM15 gaan.
Maar 1 op 1 heb ik ze nooit kunnen vergelijken.
Er zit erg veel leeftijd verschil tussen de versterkers, als de mogelijkheid er zou zijn is het verstandiger om te gaan luisteren naar beiden. Ik kan me voorstellen dat er weinig verschil tussen de versterkers zit, dan lijkt de jongste mij toch een betere keuze.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

The Good Son

Citaat van: Voorn op maart 22, 2020, 10:42:10
Er zit erg veel leeftijd verschil tussen de versterkers, als de mogelijkheid er zou zijn is het verstandiger om te gaan luisteren naar beiden. Ik kan me voorstellen dat er weinig verschil tussen de versterkers zit, dan lijkt de jongste mij toch een betere keuze.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

Daar heb je wel een punt, bij de PM 15 is het gezien zijn leeftijd, wel aan te bevelen om hem een service beurt te geven,  na aanschaf. Dat heb ik jaren geleden ook laten doen in Elst met mijn eigen PM 15. Kost natuurlijk ook een paar euro extra, maar wel de moeite waard!

Cornelis1921

Citaat van: Voorn op maart 22, 2020, 10:42:10
Er zit erg veel leeftijd verschil tussen de versterkers, als de mogelijkheid er zou zijn is het verstandiger om te gaan luisteren naar beiden. Ik kan me voorstellen dat er weinig verschil tussen de versterkers zit, dan lijkt de jongste mij toch een betere keuze.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk
Aan versterkers valt niet zoveel meer te ontwikkelen, de technologie is al aardig uitontwikkeld. Waar het op aan komt is de levensduur gebaseerd op de kwaliteit der onderdelen en dan wint de PM15 het van zijn de PM6006, ondanks dat de laatste jonger van ontwerp is.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

themaestro

Citaat van: The Good Son op maart 22, 2020, 10:48:04
Daar heb je wel een punt, bij de PM 15 is het gezien zijn leeftijd, wel aan te bevelen om hem een service beurt te geven,  na aanschaf. Dat heb ik jaren geleden ook laten doen in Elst met mijn eigen PM 15. Kost natuurlijk ook een paar euro extra, maar wel de moeite waard!
Mag ik vragen wat je ongeveer moet tellen voor zo'n beurt?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Cornelis1921

Citaat van: themaestro op maart 22, 2020, 12:10:13
Mag ik vragen wat je ongeveer moet tellen voor zo'n beurt?
Hangt van de leeftijd en de gebruiksintensiteit af. Vraag HAL9000 of SB_Marantz naar een prijsopgave, of anders Audioservice, Elst.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

The Good Son

Citaat van: themaestro op maart 22, 2020, 12:10:13
Mag ik vragen wat je ongeveer moet tellen voor zo'n beurt?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar meer als €100 was het zeker niet.
Ik kan me wel herinneren dat er behalve schoonmaken, weinig aan gedaan is en dat mij werd verteld dat dit model degelijk is gebouwd en weinig bij hun ter reparatie wordt aangeboden.


Cornelis1921

Citaat van: The Good Son op maart 22, 2020, 13:11:34
Ik weet het niet helemaal zeker, maar meer als €100 was het zeker niet.
Ik kan me wel herinneren dat er behalve schoonmaken, weinig aan gedaan is en dat mij werd verteld dat dit model degelijk is gebouwd en weinig bij hun ter reparatie wordt aangeboden.
Nu dan zeg ik je. :gp: notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

The Good Son

Nog een leuke anekdote

Ik heb mijn PM15 via Marktplaats gekocht, Ik werd ontvangen door de broer van de verkoper, die mij vertelde dat hij hem begeleide daar hij blind is en een flinke gehoorbeschadiging had.
Op het moment dat ik antwoordde wel te begrijpen dat hij dan een versterker van dit caliber wilde verkopen, zag ik een splinter nieuwe PM 11s3 staan.
Vervolgens de beide versterkers geluisterd en kunnen vergelijken, ik vond het verschil in eerste instantie wel meevallen, maar toen de verkoper mij de verschillende details vertelde tussen beide zoals hij het hoorde, stond ik redelijk perplex en ging bij mij het kwartje wel vallen hoe je naar verschillen moet luisteren.
Geweldig hoe iemand met amper 20% gehoor, zo omgaat met geluid. Hij had omschreef zelfs de trillingen in zijn lichaam en vond de PM11 daardoor ook aangenamer.

Cornelis1921

Citaat van: The Good Son op maart 22, 2020, 13:33:07
Nog een leuke anekdote

Ik heb mijn PM15 via Marktplaats gekocht, Ik werd ontvangen door de broer van de verkoper, die mij vertelde dat hij hem begeleide daar hij blind is en een flinke gehoorbeschadiging had.
Op het moment dat ik antwoordde wel te begrijpen dat hij dan een versterker van dit caliber wilde verkopen, zag ik een splinter nieuwe PM 11s3 staan.
Vervolgens de beide versterkers geluisterd en kunnen vergelijken, ik vond het verschil in eerste instantie wel meevallen, maar toen de verkoper mij de verschillende details vertelde tussen beide zoals hij het hoorde, stond ik redelijk perplex en ging bij mij het kwartje wel vallen hoe je naar verschillen moet luisteren.
Geweldig hoe iemand met amper 20% gehoor, zo omgaat met geluid. Hij had omschreef zelfs de trillingen in zijn lichaam en vond de PM11 daardoor ook aangenamer.
Maar mocht uiteindelijk alleen de PM15 meenemen...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

The Good Son

Citaat van: Cornelis1921 op maart 22, 2020, 13:37:04
Maar mocht uiteindelijk alleen de PM15 meenemen...

Ja helaas  :-(

Ik denk dat, gezien mijn speakers, het bij mij weinig gaat toevoegen.
Maar het verschil was er wel, zeker op de B&W speakers waarop ik ze beluisterde, type weet ik niet meer.
Maar ik probeer te genieten met wat ik heb en niet van wat ik wil hebben, zeker in deze tijden!

themaestro

Citaat van: The Good Son op maart 22, 2020, 13:11:34
Ik weet het niet helemaal zeker, maar meer als €100 was het zeker niet.
Ik kan me wel herinneren dat er behalve schoonmaken, weinig aan gedaan is en dat mij werd verteld dat dit model degelijk is gebouwd en weinig bij hun ter reparatie wordt aangeboden.
Ik had wel de stille hoop dat bij zo'n service beurt ook solderingen en kleine onderdelen worden vervangen indien nodig. Kan iemand mij een aanbeveling doen waar ze dat doen?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "