Marantz Sr 5014 robot geluid ?

Gestart door Rob-, maart 21, 2020, 18:14:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob-

Beste

Ik heb een Sr 5014 gekocht. Deze ingesteld met audyssey.
Echter lijkt het net als je vooral met dolby prologic (YouTube) luistert het geluid een beetje robot achting wordt. Ook via andere bronnen is het.
Weet niet of ik het goed uitleg. Als ik vervolgens de instellingen naar DTS neo wordt het veel minder.
Als ik alles uitzet is het nagenoeg weg.

Iemand een idee hoe dit komt. Hiervoor een Denon versterker gehad, nergens last van.
Speakers die er op staan zijn van Kef Q5. Center is ook van Kef.

Versterker heb ik nu een week  nieuw gekocht

Rob



RHK

Fabrieksreset doen? Of opnieuw Audyssey inmeten, meetmicrofoon wel op de goede plekken gehad?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Rob-

#2
Hoi

Die heb ik op een plek laten staan tijdens meten
Dacht dat dat niet zoveel zou uitmaken.
Opnieuw doen dus ?


Of beter alles met de hand inmeten en alle extra uit laten staan
Rob

RHK

#3
Volg de meetinstructies tijdens Audyssey inmeten. Je komt dan op meerdere microfoonposities uit, allen in de buurt van je favoriete luisterpositie.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Stadium III

Idd verschillende plekken pakken om te meten

Verder een robot geluid mag er nooit uit komen wat de audyssey ook zal meten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Rob-

Zal de meeting is opnieuw doen, gisteren een film gekeken. Met Dolby Digital nergens last van.
Tis echt alles bij stereo wat omgezet wordt naar prologic

RHK

#6
Voor een goede Audyssey meting moet je echt even de tijd nemen en alle metingen zo secuur mogelijk laten verlopen. Elimineer als het kan omgevingsgeluid, zoals langsrijdende auto's, spelende kinderen, noem maar op. Ik deed het op zondagochtend lekker alleen beneden. Schakelde zelfs mn koelkast uit en mn heteluchtketel op laag  om het bladstil te houden. Des te beter de meting des te beter het resultaat voor een goede surroundbubbel. Succes!
en oh ja, pro logic vind ik een beetje gedateerd, geeft geen best resultaat, is inderdaad wat schel.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Rob-

Thx voor de reacties. Heb vanmiddag alles opnieuw gedaan. Daarna alles met een Db meter verder fijn afgesteld zonder aan de akoestische afstanden te komen.
Klinkt beter maar nog steeds, prologic niet oké.

en oh ja, pro logic vind ik een beetje gedateerd, geeft geen best resultaat, is inderdaad wat schel.

Ja misschien dat dit een beter omschrijving is, en bedoel ik hetzelfde. Vooral bij spraak is het slecht. en dan voor spraak beginnend met de S. Wordt een beetje schel slissend.

Nu is you tube misschien niet de beste maatstaf, maar bij de oude versterker viel dit veel minder op.(niet eigenlijk).
Nu moet ik wel zeggen dat deze versterker wel veel helderder in zijn geluid.

RHK

Als ik muziek luister via You tube, luister ik stereo. Geeft een prima resultaat.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: Rob- op maart 22, 2020, 18:31:51
Thx voor de reacties. Heb vanmiddag alles opnieuw gedaan. Daarna alles met een Db meter verder fijn afgesteld zonder aan de akoestische afstanden te komen.
Klinkt beter maar nog steeds, prologic niet oké.

en oh ja, pro logic vind ik een beetje gedateerd, geeft geen best resultaat, is inderdaad wat schel.

Ja misschien dat dit een beter omschrijving is, en bedoel ik hetzelfde. Vooral bij spraak is het slecht. en dan voor spraak beginnend met de S. Wordt een beetje schel slissend.

Nu is you tube misschien niet de beste maatstaf, maar bij de oude versterker viel dit veel minder op.(niet eigenlijk).
Nu moet ik wel zeggen dat deze versterker wel veel helderder in zijn geluid.

Net wat jij zelf zegt, jou nieuwe receiver laat dingen duidelijker horen, goede en slechte !!
Een waarschijnlijk betere Audyssey versie zal daar ook aan bijdragen, dus betere meting van de ruimte.
En ook moet je alle plekken doen, niet de mic op 1 plaats laten staan.
Maar dan nog zal een nieuwe receiver meer laten horen, "Crap IN - Crap OUT" en YouTube is crap (rommel op audio en video gebied) dus dan krijg je dit ook te horen en te zien.

ik denk dat je een stap voorwaarts heb gemaakt, juist omdat je nu de slechte dingen hoort......  :-D  :yes:

Rob-

Beste thx voor de tips.
Uiteindelijk toch de versterker omgeruild, na contact met Marantz gehad te hebben.
Die hadden het idee dat er toch iets niet goed zat.
Gelukkig maar, want deze klinkt veel beter. Geen rare geluiden meer.


mountainbiker

Citaat van: Rob- op maart 21, 2020, 18:14:19
Beste

Ik heb een Sr 5014 gekocht. Deze ingesteld met audyssey.
Echter lijkt het net als je vooral met dolby prologic (YouTube) luistert het geluid een beetje robot achting wordt. Ook via andere bronnen is het.
Weet niet of ik het goed uitleg. Als ik vervolgens de instellingen naar DTS neo wordt het veel minder.
Als ik alles uitzet is het nagenoeg weg.

Iemand een idee hoe dit komt. Hiervoor een Denon versterker gehad, nergens last van.
Speakers die er op staan zijn van Kef Q5. Center is ook van Kef.

Versterker heb ik nu een week  nieuw gekocht

Rob
Heb zoiets 1 keer in het begin gehad met mijn NAD D3020 versterker. Het ingangssignaal van de bron stond minimaal en de versterker had ik vrij ver opengezet.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1