Setting Marantz SR7013 met Denon Home 350

Gestart door wilberg67, maart 08, 2020, 14:28:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wilberg67

Onlangs heb ik mijn Marantz SR7008 ingeruild voor een SR7013 o.a. omdat deze HEOS built in herbergt.
Mijn bekeabelde Elac speakers zijn hieraan verbonden (Mainzone 5.1 opstelling)
Gisteren heb ik daar een Denon Home 350 multiroom speaker bijgekocht omdat ik ook in de keuken wil genieten van geluid en daarvoor géén kabels wil trekken die ik bv. aansluit op Zone 2.

In eerste instantie heb ik mijn Marantz bekabeld verbonden met het internet en mijn Denon Home 350 draadloos.
Beide apparaten zijn toegevoegd aan de HEOS app.
Op het moment dat ik muziek wil afspelen (bv. een streaming dienst) loopt het geluid niet synchroon. Het galmt daardoor.
In de settings van de HEOS app heb ik de Marantz en de 350 gegroepeerd en de vertraging op de laagts mogelijke stand gezet (40ms), maar dat levert niet veel verschil op. Het loopt niet synchroon.
Vervolgens heb ik beide apparaten via hetzelfde wifi netwerk aangesloten én daarna beide bekabeld....
Geen verschil.
Wat doe ik fout?

Wie heeft de oplossing?
Wat moet ik precies doen om het geluid synchroon te laten lopen en ik van die galm af ben?

wilberg67

Ondertussen ben ik alweer een stukje verder.
Het heeft dus te maken met de audio instellingen van mijn Marantz versterker.
Op het moment dat ik een ingang of streaming dienst selecteer in de Heos app, moet ik ervoor zorgen dat de geluidsmodus van mijn Marantz staat ingesteld op Direct / Pure Direct.
(te bereiken in afspeelscherm van muziekbron, dan klikken op de 3 puntjes en in "selecteer ruimte" kiezen voor de Marantz)
Wanneer ik dit doe, loopt het geluid synchroon en kan ik in de app het geluid van zowel de Marantz als de Denon Home speaker los van elkaar instellen, dan wel samen bedienen.

Kies ik als muziekbron  de optie "ingangen", dan kom ik in mijn geval uit bij alle bronnen die ik heb (of heb aangesloten) op mijn Marantz versterker.
Phono werkt prima.
Geluid van TV ook, maar dan heb ik dus géén beeld.......
Wil ik wel het beeld erbij hebben, dan kan dat slechts door de geluidsmodus te wisselen naar bv. Dolby Digital, maar dan gaat het weer galmen, omdat het geluid niet meer synchroon loopt.

Ik ben dus voor 80% al geholpen, nu nog het TV beeld erbij.
Iemand suggesties wat te doen?

Marvin

Welkom hoor!!

Niet direct een oplossing voor je.
Maar je bent zelf gelukkig al aardig op weg om wat dingen uit te sluiten.
Er zal hier vast wel iemand zijn die je nog verder kan helpen..