Nieuwe tv Marantz SR 7200 home cinema

Gestart door Ronaldo, maart 05, 2020, 07:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

#15
In deze foto is de optische zwarte kabel te zien. Daarnaast zit een tweede optische kabel, wat bijna niet te zien is


RHK

#16
Die jij hier laat zien,zijn analoge RCA kabels.  Optische kabels werken met een lichtsignaal. In jouw geval moet je dus RCA links en  rechts vanaf de tv ( als die uitgang er is)  naar de SR brengen.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Ronaldo

Citaat van: RHK op maart 06, 2020, 19:16:12
Die jij hier laat zien,zijn analoge RCA kabels.  Optische kabels werken met een lichtsignaal. In jouw geval moet je dus RCA links en  rechts vanaf de tv ( als die uitgang er is)  naar de SR brengen.

Deze zijn dus op die manier aangesloten. Hoe moet dat straks met een nieuwe tv met hdmi aansluitingen als mijn versterker geen hdmi heeft?

Marvin

Je steekt het nu in het analoge audio deel.
Je kan het digitaal aansluiten met een enkele stekker aan de linker zijde van de achter kant.
In het digitale deel.

Marvin

#19


Dit een 6200, maar die zal niet veel verschillen van achteren.
Dan sluit je het digitaal aan, klinkt ook gelijk een stuk beter. 
En dat doe je dan met een toslink.



Zoiets dus. 

RHK

Als je nieuwe tv een coaxiale uitgang heeft, lijkt dus ook op een rca uitgang, dan kan je dat doen zoals Marvin zegt. Zoniet zal je zoiets als een HDMI naar tulp converter kunnen gebruiken.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Ronaldo

Bedankt voor de duidelijke reacties.

Ik heb de specificaties erbij gezocht. Dus dan heb ik voldoende aan optische aansluiting, de toslink?

HDMI-aansluiting
ja
HDMI ARC (Audio Return Channel)
Ja
Aantal HDMI poorten
4
Component-aansluiting
Ja
Composite aansluiting
Ja
Hoofdtelefoon aansluiting
Ja
Digitaal optische aansluiting
Ja
Usb-aansluiting
Ja
Netwerkaansluiting
Ja
Wifi ingebouwd
Ja
Bluetooth

RHK

correct, in jouw lijstje gebruik je dan de digitale optische aansluiting.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

Marvin



En die steek je in het groen omcirkelde deel. Jij kan er iets meer hebben omdat je een type hoger hebt, principe blijft hetzelfde. 
Een digitale IN-gang.
Geen uitgang pakken,
dan hoor je nog niks.

Ronaldo

Hartelijk dank allemaal.

Nu kan ik de tv bestellen.

notworthy notworthy notworthy

Marvin

Welja, komt helemaal goed.
En anders vraag je het maar hoor, er is altijd wel een manier te vinden om iets aan te sluiten.