Marantz PM7005 klinkt vrij scherp met MA BX5

Gestart door MrFox, februari 24, 2020, 19:15:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AlexH



Overigens zag ik ook nog een PM8003 te koop staan op MP. Misschien is dat ook nog wel een interessante optie?
Alhoewel die qua leeftijd mogelijk al wat onderhoud kan gebruiken :? Keuzes, keuzes
[/quote]

Je bent echt zoekende, ik zou toch ook eens andere luidsprekers testen, ik denk namelijk dat daar je verbetering te halen is. Ik gebruik een pm7005 i.c.m. Dali Opticon speakers en ben hier zeer tevreden over. Maar ja, dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

Samro

Citaat van: MrFox op februari 26, 2020, 19:23:32
:yes: Dat zou top zijn natuurlijk! Mits je niet aan de andere kant van het land woont haha.

Er is nu in ieder geval een Cambridge Audio Dac Magic 100 onderweg die ik ga testen op zowel de PM7005 als de PM6005. De bevindingen zal ik hier uiteraard delen. Mocht mijn voorkeur uit gaan naar de 6005 dan gaat de 7005 weer van de hand.

Overigens zag ik ook nog een PM8003 te koop staan op MP. Misschien is dat ook nog wel een interessante optie?
Alhoewel die qua leeftijd mogelijk al wat onderhoud kan gebruiken :? Keuzes, keuzes

Ben benieuwd wat je van de DacMagic 100 vindt maar of deze een rustiger klank zal geven betwijfel ik. Dan zou de Cambridge audio dacMagic misschien een betere keuze kunnen zijn vogens de recensies die ik heb gelezen. Ikzelf heb nu een Audio DacMagic, maar alleen nog maar getest op digitale zenders van Ziggo radio, wat allemaal mp3 klank is volgens mij. Niks bijzonders om goed te kunnen testen dus.

pameijer

Citaat van: MrFox op februari 26, 2020, 19:23:32

Overigens zag ik ook nog een PM8003 te koop staan op MP. Misschien is dat ook nog wel een interessante optie?
Alhoewel die qua leeftijd mogelijk al wat onderhoud kan gebruiken :? Keuzes, keuzes

Marktplaats?  puke

Er staat er gewoon hier eentje te koop joh!

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16974.0.html
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Ja, maar die aanbieder, is die wel betrouwbaar 🤔
Op MP is daar iig nog een soort van controle op, maar hier? Iets met 'goden en overgeleverd'.

😄


@ts. een koop vanaf een forum zoals deze heeft het grote voordeel dat velen elkander hier kennen en men in het algemeen netjes met elkaar omgaat. Je hebt een soort van sociale controle. Betreffende aanbieder is hier een graag geziene gast 👍🏻

Uiteraard moet je zelf altijd wel hetgeen aangeboden controleren, bij voorkeur ook zelf de waar ter plekke gaan bekijken/ophalen.

Citaat van: pameijer op februari 27, 2020, 00:08:21
Marktplaats?  puke

Er staat er gewoon hier eentje te koop joh!

https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16974.0.html

SB_Marantz

Citaat van: MrFox op februari 26, 2020, 19:23:32
:yes: Dat zou top zijn natuurlijk! Mits je niet aan de andere kant van het land woont haha.

Er is nu in ieder geval een Cambridge Audio Dac Magic 100 onderweg die ik ga testen op zowel de PM7005 als de PM6005. De bevindingen zal ik hier uiteraard delen. Mocht mijn voorkeur uit gaan naar de 6005 dan gaat de 7005 weer van de hand.

Overigens zag ik ook nog een PM8003 te koop staan op MP. Misschien is dat ook nog wel een interessante optie?
Alhoewel die qua leeftijd mogelijk al wat onderhoud kan gebruiken :? Keuzes, keuzes

De topologie van de 2 zijn identiek.
Alles valt te meten dus ook afwijkingen in een DAC.....ligt dan niet aan de converter maar aan het ampje wat er achter hangt.
Niet te verwarren met een std versterker. 

Ik heb het slechts 2 keer meegemaakt dat een dergelijk apparaat een oplopend hoog liet zien en dat viel ook goed te horen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MrFox

Zo, dit weekend eens even goed gaan zitten en wat vergelijkingen gedaan tussen beide.
Lang verhaal kort;


  • PM7005 + CA 100 DAC is een stuk fijner om naar te luisteren, bass is terug HB . Deze geeft echter wel iets minder detail dan de on board DAC. Symbols bijv klinken langer door
  • PM6005 + CA 100 DAC is voor mij persoonlijk een betere combinatie. Je levert details in maar het totaalbeeld is fijner / rustiger om naar te luisteren. Ook omdat het de beste allrounder is Hip-hop, Rock en Techno klinken vol en gevoelige opnames nog steeds levendig.
  • Als ik enkel naar jazz, soul en klassiek zou luisteren dan zou de PM7005 + CA DAC winnen
  • De PM7005 gaat weer van de hand, het is voor mij gewoon geen lekkere combi met mijn speakers. Daarnaast kocht ik juist deze versterker vanwege de extra USB optie en juist die gebruik ik nu niet. En enkel voor het beetje extra vermogen hoef ik het ook niet te doen

Zie bijgevoegd mijn notities  :wink:

Ik kan nu in ieder geval Tidal afspelen. En dan verder maar gewoon eens even rustig aanzien wat voor kansen (voor bijv een zwarte PM8003 /5/6) er voorbij komen.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

xander32

Je hebt het zorgvuldig aangepakt joh 👍🏻