Marantz cd 10 , bij wie laten reviseren ?

Gestart door Bles, februari 23, 2020, 21:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bles

Goede avond

Heb een Marantz cd 10 op de kop kunnen tikken waarvan ik denk dat het de moeite waard is om weer in top staat te kunnen laten spelen !  Zag Audio Service in Elst en , https://forum-mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=10868     . Hebben jullie enige suggesties en ook advies ?

Met vriendelijke groet Bles 

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Bles

OK prima , waar kan ik hem vinden , en wat zijn de referenties ?   Groet Rob

Vinyl_Fuchs

Zuiden des lands SB-Marantz en in de randstad: HAL9000. Zie ledenlijst. Je kunt ze een pb sturen.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Whisper.nl

Citaat van: Bles op februari 23, 2020, 23:54:36
OK prima , waar kan ik hem vinden , en wat zijn de referenties ?   Groet Rob

referentie ? dit zijn de Marantz techneuten pur sang,

ik geef ze beide een dikke 8 plus.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Cornelis1921

Citaat van: Bles op februari 23, 2020, 23:54:36
OK prima , waar kan ik hem vinden , en wat zijn de referenties ?   Groet Rob
Referenties? Zijn beiden forum-techneuten. Meer heb je aan referenties niet nodig. notworthy byebye
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Bles

Bedankt voor de reacties .

HAL9000 is mij bekend , maar hij is vooral goed met de soldeerbout , hij heeft al eens aan deze cd speler gewerkt , elco"s en dergelijke vervangen .
Het reviseren van deze CD 10 is vooral een mechanische zaak , de lade wil niet meer open en dicht gaan , waarschijnlijk tandwiel en snaartjes vervangen . Als ik de kap er af haal kan ik handmatig de lade er in en uit duwen , hij speelt nog gewoon cd"s af dus de lens is nog goed .

SB_Marantz

?


Voor het overige: Ik kan deze repareren.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Whisper.nl

Citaat van: Bles op februari 24, 2020, 17:24:19
Bedankt voor de reacties .

HAL9000 is mij bekend , maar hij is vooral goed met de soldeerbout , hij heeft al eens aan deze cd speler gewerkt , elco"s en dergelijke vervangen .
Het reviseren van deze CD 10 is vooral een mechanische zaak , de lade wil niet meer open en dicht gaan , waarschijnlijk tandwiel en snaartjes vervangen . Als ik de kap er af haal kan ik handmatig de lade er in en uit duwen , hij speelt nog gewoon cd"s af dus de lens is nog goed .

:schater: eitje voor beide jongens
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Bles

Nou SB_Marantz gaat vrijdag de snaartjes vervangen , dus daar wordt  aangewerkt ....
Maar nu zit er op de frontplaat een kleine stikker , modified by JK acoustics , zou een modificatie van analoog filter zijn vermoed ik .... Heb er dit over kunnen vinden  : 

http://www.jkacoustics.nl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=156:een-speeltje-voor-stereo-jetset&catid=60:archief-recensies-a-artikelen&Itemid=174

Heeft iemand ervaring met deze modificatie   :?     

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 28, 2020, 12:05:33
Ik zal het je straks uitleggen.

Word er weer uit solderen ?  8-)

Draait die ouwe bak uit Baarn nog CD10
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Kwaad kan het niet maar een toevoeging heeft het al helemaal niet.
Laag af filtertje.
En een lul verhaal er omheen zoals je kunt lezen.

Cd weergave begint bij 20 Hz en wordt resoluut bij 20 Khz afgekapt.


Yep die speelt nog steeds John.
2 keer snaren vervangen en een keer een aantal slechte soldeer verbindingen hersteld.
Ook wat elco's vervangen voor Pana NHG.
Weet jij nog in welke eeuw ik dat ding kocht John?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: SB_Marantz op februari 28, 2020, 14:32:34
Kwaad kan het niet maar een toevoeging heeft het al helemaal niet.
Laag af filtertje.
En een lolliestok verhaal er omheen zoals je kunt lezen.

Cd weergave begint bij 20 Hz en wordt resoluut bij 20 Khz afgekapt.


Yep die speelt nog steeds John.
2 keer snaren vervangen en een keer een aantal slechte soldeer verbindingen hersteld.
Ook wat elco's vervangen voor Pana NHG.
Weet jij nog in welke eeuw ik dat ding kocht John?

voor 2010  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.