Sr6014 en Denon soundbar DHt-716

Gestart door Covi, februari 23, 2020, 15:29:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Covi

Beste forum genoten.

Ik heb een nieuwe Marantz SR6014 en wil daar een Denon DHT-716 soundbar op aansluiten.
De Denon heeft 4 HDMI in, digitaal in en Aux in.
Mijn luidsprekers zijn allen aangesloten via de Pre-out (naar andere stroomversterkers toe).
Als ik de HDMI-uit van de SR gebruikt dat hoor ik alleen geluid via de soundbar als ik in de SR de instelling 'HDMI audio' uit op 'TV' zet ipv 'AVR'.
Als ik dat doe dan krijgen mij luidsprekers aangesloten op Pre-out via mijn andere stroomversterkers (2xPM11) geen signaal meer.
Denken jullie dat een kabel via de Pre-out 'Center' naar de Aux-in (3,5mm) van de soundbar uiteindelijk de oplossing zal zijn? Zo wie zo is er geen kabel met aan één kant 1x clinch en andere zijde 3,5mm jacket. Zal dus zelf gemaakt moeten worden.
Alvast bedankt voor jullie meedenken.

Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.

Stadium III

Je wil een versterker op een versterker aansluiten om alleen een center kanaal te hebben ?

De denon heeft alles aan boord om tv geluid weer te geven
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Covi

Dat klopt, alleen nu functioneert de Soundbar van Denon dus niet via de HDMI uitgang van de SR.
Alleen als ik die uitgang op 'TV' ipv 'AVR' in de instellingen zet.
Dus lijkt mij de enige optie toch via de Pre-out van de SR en de de Aux-in van de soundbar.
Stereo: 2 x PM11S1, SA11S1, B&W 804S, Project 6, AudioQuest type 8, Burmester Silver XLR interlink.
HT: Marantz SR6014, Denon DVD-3800BD, B&W 600 serie, Yamaha sub 350, AudioQuest HDMI Chocolat, type X, AudioQuest Bedrock.