Marantz PM-12 OSE en SA-12 OSE

Gestart door RHK, februari 15, 2020, 22:07:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RHK

Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

VANZOMERENG

Ik zou zeggen, houd de website van Marantz.nl ernaast en smurf de verschillen.

Per land kan het aanbod afwijken (soms ook marginale afwijkingen per model)
en/of het aanbod is weliswaar gelijk maar de type-aanduidingen kunnen per land afwijken.



SB_Marantz

Het wordt steeds vreemder met dit ''merk' mits dit klopt.

Marantz PM-12

Stereo Integrated Amplifier

add a review add a review
marantz pm-12 stereo integrated amplifier
Marantz PM-12
Specifications

Power output: 100 watts per channel into 8Ω (stereo)

Frequency response: 5Hz to 50kHz

Total harmonic distortion: 5%   :-o

Damping factor: 500

Input sensitivity: 0.25mV (MC), 2.3mV (MM), 220mV (line)

Signal to noise ratio: 75dB (MC), 88dB (MM), 107dB (line)

Speaker load impedance: 4Ω (minimum)   :-o

Dimensions: 440 x 123 x 453mm

Weight: 15.3kg

Accessories: RC005PMSA remote control
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

xander32

 Volgens mij zijn deze er al een tijdje, hebben ze de techniek van de Ruby's, maar zonder de opsmuk (steentje en KI kraswerk).

RHK

Ik was effe aan het speuren naar mogelijk nieuwe modellen en kwam deze tegen op de Japanse site. Dus ik dacht, ik gooi het even in de groep. Mijn Japans is trouwens ook niet meer wat het geweest is. :-D
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

xander32

... zo ben ik deze ook tegen gekomen een tijdje terug (+/- anderhalf jaar)

Citaat van: RHK op februari 16, 2020, 17:12:41
Ik was effe aan het speuren naar mogelijk nieuwe modellen en kwam deze tegen op de Japanse site. Dus ik dacht, ik gooi het even in de groep. Mijn Japans is trouwens ook niet meer wat het geweest is. :-D

RHK

#6
Citaat van: xander32 op februari 16, 2020, 19:57:10
... zo ben ik deze ook tegen gekomen een tijdje terug (+/- anderhalf jaar)

Ok, dat wist ik niet. Nou, dan hoef ik dat oude nieuws ook niet meer te melden voortaan. Alhoewel er wel "nieuw" bij stond.  redface   :lol:
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: RHK op februari 17, 2020, 06:55:51
Ok, dat wist ik niet. Nou, dan hoef ik dat oude nieuws ook niet meer te melden voortaan. Alhoewel er wel "nieuw" bij stond.  redface   :lol:

Misschien "Nieuw" voor Japan.
Net zoiets als series die herhaald worden, eerst nieuw op RTL4, en dan dezelfde serie weer nieuw op SBS6.

RHK

Citaat van: CBdicX op februari 19, 2020, 12:48:34
Misschien "Nieuw" voor Japan.
Net zoiets als series die herhaald worden, eerst nieuw op RTL4, en dan dezelfde serie weer nieuw op SBS6.

De tijd zal 't leren.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

MarantzRuby

Met Chrome Vertalen heb ik 2 verschillen tussen de SA 12 en de SA 12 OSE kunnen vinden.

Volledig discreet audiocircuit met HDAM ® -SA3
De analoge fase na de DAC is een volledig discreet audiocircuit uitgerust met Marantz's unieke high-speed versterkermodule HDAM ® -SA3 voor high-speed, informatierijk geluid . De eerste trap die de differentiële output ontvangt van de DAC is een HDAM ® -SA3 buffer + eerste-orde low-pass filter, en de tweede trap bestaat uit een HDAM ® -SA3 stroomfeedback differentiaalversterker + een tweede-orde low-pass filter. In de SA-12 OSE werden 35 van de in de analoge fase gebruikte weerstanden vervangen door metaalfilmweerstanden, wat een verbeterd S / N-gevoel en een bredere geluidsveldreproductie mogelijk maakte.

Symmetrie-indeling
Overspraak- en niveauverschillen tussen de linker- en rechterkanalen kunnen een nauwkeurige weergave van het geluidsbeeld belemmeren. In de SA-12 OSE zijn de analoge uitgangscircuits van het linker- en rechterkanaal symmetrisch ingedeeld om een ​​nauwkeurig en driedimensionaal geluidsbeeld te reproduceren. Gelijke lengte en parallelle opstelling zorgen voor grondige kanaalscheiding en ruimtelijke expressie.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

xander32

... de vraag is het nu of de verschillen er daadwerkelijk zijn of dat deze voortkomen uit de vertaling 😄

CBdicX

Godsamme, wat een verschil, dit is niet een stap vooruit maar een sprong.........   :-o

Dat hele stereo gedoe zit op een dood spoor, is nu werkelijk niets, maar dan ook niets meer aan te "verbeteren", bij welk merk dan ook.

Het is al een paar jaar zo dat er gedacht word, wat zullen wij nu eens bedenken, niet dat het wat uit maakt of dat het ooit te horen is, maar de pijp moet blijven roken.
En echt, een stereo versterker van 500 euro doet het net zo goed als een van 10.000 euro of een veelvoud hiervan.
Ik kon, en kan, geen verschil horen tussen de Ruby die ik had, en een Denon PMA 520.

Maar goed, dat kunnen ook mijn Disco oren zijn, Disco is dood, misschien mijn oren ook  :-D



jrm

Mmm, feb in japan, aug in Europa, is geen luchtpost 😂🤣😂🤣