Stassen raad mij de Marantz SR6014 af

Gestart door argus, februari 15, 2020, 21:26:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

argus

Dat klinkt raar maar is waar. Ze hadden een mooie aanbieding maar vertelden me dat ik er qua beleving op achteruit zou gaan. De SR6014 zou wat analytischer klinken. De SR8002 zou warmer klinken, ik zou er teveel qua klank vooral bij Pure direct teveel op achteruit gaan.

Ik kijk regelmatig Netflix en af en toe Youtube en heb een 4K smart TV.
Maar luister ook veel Hi Res muziek, vanaf ik vanaf mijn NAS of met Qobus via ROON en een NA8005 naar de SR 8002 stream.
De TV is verbonden met het internet voor Netflix en Youtube en met een optische kabel verbonden met de SR8002.

Ik vond het een opmerkelijke actie van Stassen dat ze mij de aankoop van een nieuwe receiver afraden (het is hun handel). Maar ze gaven aan dat ze bang waren dat ik de SR6014 terug  zou sturen vanwege de andere klank.

Nu is klank natuurlijk een kwestie van smaak, mijn vraag aan jullie is. wat vinden jullie van dit verhaal?

ranger

Goede avond ik had een sr5013 gekocht puur voor internet radio omdat mijn huidige versterker in de service was bij john in Rotterdam maar na twee dagen al weer verkocht marktplaats wat valt dat geluid tegen van zo'n sr 5013 kil blikkerig maar Mischien dat dat type wat uw wilde kopen anders klinkt

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


ranger




Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


WilliamB

Citaat van: argus op februari 15, 2020, 21:26:25
Dat klinkt raar maar is waar. Ze hadden een mooie aanbieding maar vertelden me dat ik er qua beleving op achteruit zou gaan. De SR6014 zou wat analytischer klinken. De SR8002 zou warmer klinken, ik zou er teveel qua klank vooral bij Pure direct teveel op achteruit gaan.

Ik kijk regelmatig Netflix en af en toe Youtube en heb een 4K smart TV.
Maar luister ook veel Hi Res muziek, vanaf ik vanaf mijn NAS of met Qobus via ROON en een NA8005 naar de SR 8002 stream.
De TV is verbonden met het internet voor Netflix en Youtube en met een optische kabel verbonden met de SR8002.

Ik vond het een opmerkelijke actie van Stassen dat ze mij de aankoop van een nieuwe receiver afraden (het is hun handel). Maar ze gaven aan dat ze bang waren dat ik de SR6014 terug  zou sturen vanwege de andere klank.

Nu is klank natuurlijk een kwestie van smaak, mijn vraag aan jullie is. wat vinden jullie van dit verhaal?
Kan je jou 8002 niet mee nemen en vergelijken bij Stassen ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

SB_Marantz

Citaat van: argus op februari 15, 2020, 21:26:25
Dat klinkt raar maar is waar. Ze hadden een mooie aanbieding maar vertelden me dat ik er qua beleving op achteruit zou gaan. De SR6014 zou wat analytischer klinken. De SR8002 zou warmer klinken, ik zou er teveel qua klank vooral bij Pure direct teveel op achteruit gaan.

Ik kijk regelmatig Netflix en af en toe Youtube en heb een 4K smart TV.
Maar luister ook veel Hi Res muziek, vanaf ik vanaf mijn NAS of met Qobus via ROON en een NA8005 naar de SR 8002 stream.
De TV is verbonden met het internet voor Netflix en Youtube en met een optische kabel verbonden met de SR8002.

Ik vond het een opmerkelijke actie van Stassen dat ze mij de aankoop van een nieuwe receiver afraden (het is hun handel). Maar ze gaven aan dat ze bang waren dat ik de SR6014 terug  zou sturen vanwege de andere klank.

Nu is klank natuurlijk een kwestie van smaak, mijn vraag aan jullie is. wat vinden jullie van dit verhaal?

Wat een kul verhaal.
Ik denk eerder dat ze veel storingen ervaren met dat apparaat.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

argus

Ik kan het apparaat helaas niet meenemen, ik woon teveel van Tegelen af ik vind dat te ver.

Het was een aanbieding de SR6014 voor € 925,- nu staat weer te koop voor € 1049,- koop. Ik had via de mail wat vragen gesteld en ik werd speciaal hiervoor teruggebeld. Ook de SR 7013 € 1299,- werd om dezelfde reden afgeraden. De SR 8012 (€ 2499,- ver boven mijn budget) zou in de buurt komen maar maar ik zou er niet echt op vooruitgaan qua stereo geluid.

Ik kan dit niet zomaar als een kul verhaal af doen.
De vraag is: is het karakter van de Marantz receivers van kwaliteit veranderd. Het verhaal van Ranger lijkt dat te bevestigen.

Ik hoor graag meningen van anderen die ook oude en nieuwe receivers van Marantz hebben gehad.




ranger

Mij werd verteld in een audio zaak in tilburg iear
waar ik mijn sr 5013 gekocht had  dat alle marantz versterkers van die prijs klasse geen mooi warm geluid uitkomt

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


SB_Marantz

Sinds wanneer komt er uit een versterker geluid?
Same old same old........
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

ranger

Muziek beter dan

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk


SB_Marantz

Een versterker versterkt het aangeboden signaal van een cd speler, platenspeler, streamer etc...een verameling sinusjes met een verschillende amplitude en deze worden door de luidsprekers .....je raadt het al .......hoppa hoorbare muziek/geluid.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Spike155

Ik snap het wel....
de SR8002 is qua opbouw meer richting SR8012
Stereo zullen deze gewaagd aan elkaar zijn, mss dat de SR8012 zelfs iets beter is.
Ikzelf ben van een Onkyo TX-nr3009 naar een marantz sr5011 gegaan (Zelfde bouw als de sr6014)
De Onkyo was veel beter in stereo, mag ook wel, is nml een heel andere prijsklasse.
Dit geld ook voor de SR8002 en de SR6014, niet met elkaar te vergelijken in stereo.
In surround ben ik erg tevreden, klinkt niet minder dan de Onkyo, wel iets minder vermogen.

Stereo heb ik het opgelost door een PM7004 bij te plaatsen voor stereo gebruik. (Heeft HT passthrough)

btw ik heb dit niet als upgrade gedaan, puur omdat de Onkyo te diep was voor onze nieuwe kast......

SB_Marantz

Best gewaagde uitspraken en dus wil ik je bij deze vragen wat het zwakke punt in dit schema is.
Alpha audio achtige uitspraken maken kan iedereen, vandaar.




Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Spike155

Ben niet zo van die schema's....
Ik luister naar muziek, daar baseer ik mijn uitspraak op.
Heb diverse receivers gehad, maar de nieuwe instap receivers die
vind ik stereo niet geweldig klinken. Surround wel.


JohnWx

Citaat van: Spike155 op februari 17, 2020, 20:40:18
Ben niet zo van die schema's....
Ik luister naar muziek, daar baseer ik mijn uitspraak op.
Heb diverse receivers gehad, maar de nieuwe instap receivers die
vind ik stereo niet geweldig klinken. Surround wel.

Dan zijn ze slecht gebouwd / gemaakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Je ontwijkt de vraag Spike.
Maar ik begrijp wel waarom.



Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM