Over vloerstaanders op tegelvloer

Gestart door themaestro, februari 14, 2020, 15:49:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mountainbiker

Citaat van: themaestro op februari 14, 2020, 20:06:52
Ik had namelijk zelf het idee dat spikes op een harde vloer voor meer vibratie / resonantie zorgen.
Ik dacht om dit te neutraliseren de speakers op een dempende wat verende ondergrond te zetten. Of zie ik dat verkeerd?
Gewoon ff de kurken onderzetters halen bij de Action voor een paar euro. Je zult versteld staan.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

NB

Citaat van: mountainbiker op februari 15, 2020, 10:04:14
Gewoon ff de kurken onderzetters halen bij de Action voor een paar euro. Je zult versteld staan.

Ik heb ook kurken schijfjes (op maat geknipte rondjes van kurken onderzettertjes v/d Zenos) onder de schoteltjes van mijn spikes.
Op laminaat. Dat had ook een prettig effect.Voor een paar euro is het een experiment waard.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

jrm

Leuk spikes, maar je speakers staan dan niet echt stevig. Niet wenselijk als je kinderen of huisdieren hebt  :-o

Anders dempers zoals die voor wasmachines of voor veel meer geld Gaia's?

Whisper.nl

#19
de mijne staan op plavuizen

eerst vier rubber ringen
daarna een marmer plaat
daarna op de standaard pootjes van de Totem. ( kun jij de standaard spikes voor gebruiken)

het gaat hier om de pootje net om de speaker . Ik heb Totem Sttaf.
https://www.alatest.nl/reviews/speakers/totem-hawk/po3-56937794,35/
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

xander32

De ls staan hier op een massieve tegel, met daaronder dik meubelvilt zodat ik ze eenvoudig kan verschuiven, tussen de ls en de tegels zitten nu Gaia dempers. Voordien waren dat spikes. Beiden hebben hun voor en tegens; de Gaia's geven t.o.v. spikes een duidelijk strakker stereobeeld en een drogere bass, maar dat gaat ten koste van een stukje levendigheid.

Zoals aangeven gebruik ik nu vilt onder de tegels, dat glijd beter op de nieuwe pvc vloer, voorheen lagen er plavuizen en toen zaten er teflon meubelglijders onder de tegels.

Onder mijn voorgaande ls heb ik ook de zgn Superspikes gehad die hier ook al voorbij kwamen. Die gaven enkel een stukje gebruiksgemak (schuiven van de ls), maar in twee verschillende sets van mij verder niets hoorbaars t.o.v. de originele spikes (geen verbetering, geen verslechtering).

themaestro

#21
Plenty suggesties, heren. Dank hiervoor. Ik denk dat ik eerst van die meubel viltjes ga proberen. Waar ze staan staat elke speaker op 3 à 4 tegels. Onderlinge minimale verschillen zorgen dan weer dat 1 grote tegel eroverheen weer ligt te wiebelen terwijl de 4 afzonderlijke pootjes draaiend afgeregeld kunnen worden zodat het niet wiebelt.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

themaestro

Heb nu al effe van die zelfklevende meubel viltjes onder de ronde poten van mijn Tannoy's zitten.
Niet echt een dramatisch verschil maar ik heb wel het idee dat het allemaal wat rustiger klinkt.
En het verplaatsen / draaien van de speakers gaat een stuk makkelijker nu.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "