Reparatie 2226B door SB_Marantz

Gestart door kromsam, maart 03, 2020, 02:24:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kromsam

Een aantal weken terug heb ik SB_Marantz naar mijn 2226B laten kijken. Ik moest met de trein komen, maar gelukkig was hij zo vriendelijk me even op te komen pikken bij het station.

We hebben de versterker uitgebreid bekeken. Het is duidelijk dat meneer van wanten weet! Was mooi om dat beestje eens open te zien liggen en een verhelderende uitleg te krijgen. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat versterker, voorversterker, knoppen en lichten gereviseerd/gereinigd zouden worden.

Na een week kon ik de Marantz alweer komen halen. De mooie nieuwe lichtjes straalden me al tegemoet! Het originele euvel (ik had geen werkend linkerkanaal) was opgelost, en er was weer mooi stereogeluid. Ook is de kast weer mooi schoon en lopen de knopjes weer lekker soepel.

Mijn Marantz 2226B (hij is nog van mijn oma geweest), heeft weer een mooie centrale plek in mijn kamer gekregen.

De nieuwe lichtjes zijn helaas niet overal even regelmatig, dat is lastig met die leds. Ik stoor me er niet erg aan.

Al met al was het geen goedkope operatie, maar ik ben er erg blij mee en vertrouw er op dat de versterker weer lang meekan!

Hier het verslag van mister SB_Marantz zelf:
https://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,16960.0.html

jrm

Goed opgepakt en veel luisterplezier!

Hoewie Loewie

Prachtige receiver.  notworthy Geniet ervan.

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl