Wie luistert er nog naar FM radio (via Ziggo kabel?)

Gestart door Samro, februari 04, 2020, 18:06:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

ik luister nog naar de FM radio M.n. skyradio.

Bevalt me prima. heb ook een binnen antenne.
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

jrm

Citaat van: Samro op februari 07, 2020, 10:17:05
Een Dynavox fm antenne hoe ziet dat eruit? (Foto?) . Zoals gezegd heb ik aan mijn tuner die boven staat gewoon een draadje wat daar goed werkt. Maar niet op mijn tuner die beneden staat. De ontvangst is dan slecht! Wat is er beter aan een Dynavox fm antenne? 🤔

Excuses, het is een: Magnum dynalab antenne! Deze is voor buiten gebruik, echter heb ik hem binnen opgehangen....

Marvin

Maar goed ook, anders zou die nu ergens op het strand rondzwerven. [emoji23]

jrm

Citaat van: marvin op februari 09, 2020, 15:02:02
Maar goed ook, anders zou die nu ergens op het strand rondzwerven. [emoji23]

Zekers, het gaat lekker te keer hier! Was nog een daredevil aan het kiten, ging zeker 25-30 meter de lucht in....

Samro

Ik kon de Dynavox antenne al niet vinden op internet...Is die Magnum veel beter dan een draadje of lint antenne en ruis vrij met de meeste zenders?
Citaat van: jrm op februari 08, 2020, 11:27:01
Excuses, het is een: Magnum dynalab antenne! Deze is voor buiten gebruik, echter heb ik hem binnen opgehangen....

Frits Denon

Ik heb hier boven een simpele lint antenne. Werkt perfect.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Samro

Ja, boven werkt het  zoals gezegd met een draadje zelfs prima hier,  maar beneden is het signaal dan te zwak en veel meer ruis op veel zenders. Daar moet ik dus wat anders bedenken.
Citaat van: Frits op februari 09, 2020, 20:01:28
Ik heb hier boven een simpele lint antenne. Werkt perfect.

jrm

Citaat van: Samro op februari 09, 2020, 19:55:16
Ik kon de Dynavox antenne al niet vinden op internet...Is die Magnum veel beter dan een draadje of lint antenne en ruis vrij met de meeste zenders?

Ja, (althans bij mij), beter dan een draadje, (veel) minder ruis.

Samro

Ok dat is heel mooi. Misschien is dat dan ook wel wat voor mij straks als Ziggo de stekker eruit trekt. 👌
Citaat van: jrm op februari 10, 2020, 14:27:49
Ja, (althans bij mij), beter dan een draadje, (veel) minder ruis.

Hoewie Loewie

Citaat van: Samro op februari 04, 2020, 18:06:56
Wie luistert er nog naar FM radio via Ziggo kabel? Ziggo trekt nog dit jaar de stekker eruit heb ik vernomen. Ik zou dat erg jammer vinden omdat ik nog enkele fantastische tuners bezit met een geweldige klank via de Ziggo kabel!
Ik. Er zit een Marantz 1515 receiver op aangesloten. Ontvangst volle bak.

Overigens zit er op deze Marantz een Muvid IR825 tuner met FM, DAB+ en Internetradio aangesloten. Wordt afwisselend allemaal gebruikt en deze tuner heeft een eigen antenne voor FM en DAB+ en wifi voor internetradio. DAB+ en Internetradio uiteraard ruisvrij. FM niet helemaal.

Ik heb ook diverse tuners in huis die met een kamerantenne of een draadje werken maar geen een is echt ruisvrij. O.a. een Cyrus Tuner en een paar Superscope receivers.

Recentelijk een Albrecht DR52BA Digitalradio Adapter (een hele mond vol) gekocht via marktplaats. Klein kastje met ontvangst van FM en DAB+ en hij heeft een BlueTooth ontvanger. Met eigen antenne (draad) ontvangst van FM maar niet geheel ruisvrij en DAB+ maar niet alle zenders. Met een kamerantenne betere DAB+ ontvangst en uiteraard ruisvrij.

Muvid IR825. Jammer genoeg wel een slecht afleesbaar display:


De Albrecht:

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Samro

Mooi te weten dat er nog wat mogelijkheden zijn om radio te luisteren, maar die bovenop die mooie Marantz receiver staat doet wel afbreuk aan het geheel plaatje. 🤔

Onderstaande foto van mijn Sony sa5es + bijpassende minidisc deck zou ik graag behouden om ook de tuner te kunnen blijven gebruiken in de toekomst.

Samro

Deze Marantz sr47  speelt de sterren van de hemel met gewoon een draadje als fm antenne. Omdat deze boven op zolder staat werkt dat perfect😃

Cornelis1921

Citaat van: Samro op februari 11, 2020, 22:15:23
Deze Marantz sr47  speelt de sterren van de hemel met gewoon een draadje als fm antenne. Omdat deze boven op zolder staat werkt dat perfect😃
Mooi ex Philips spul. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Samro

Dankje Cor, ben er best blij mee. Is al meer dan 20 jaar oud en nog nooit defect geweest. Of de Marantz PM8005 het ook zolang vol gaat houden betwijfel ik. 🤔

Cornelis1921

Citaat van: Samro op februari 11, 2020, 22:53:28
Dankje Cor, ben er best blij mee. Is al meer dan 20 jaar oud en nog nooit defect geweest. Of de Marantz PM8005 het ook zolang vol gaat houden betwijfel ik. 🤔
Denk het niet, Samro. Na 10 jaar gaat ook deze PM gegarandeerd kuren krijgen, net zoals de PM-7200 toentertijd. Doch heb geen geld voor Accu. Geeft niet; roeien met de riemen die je hebt, is ook mijn devies. Toch is ook de PM-8005 een mooie versterker, klinkt goed, lekker smooth, met een warm randje toch nog.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *