luidsprekers vergelijken

Gestart door mountainbiker, januari 30, 2020, 19:46:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

Hoe kan je aan de hand van persoonlijke voorkeuren van muziek de kwaliteiten en prestaties van verschillende luidsprekersystemen voor een ander die wellicht weer een hele andere smaak heeft bepalen ??

En om nou te zeggen dat "veel open luidsprekers extreem laag niet goed kunnen handelen" is net zoiets als zeggen dat veel gesloten luidsprekers extreem laag niet goed kunnen handelen  :-D ,uiteindelijk zijn dat ook maar meningen .

In dat geval om een mening uit te sluiten zeg ik meten is weten ,en dan het liefst met testtonen ,en dan nog heb je dan voornamelijk te maken wat er zich afspeelt in de akoestiek ,of je moet meten in een daarvoor bestemde ruimte  .

Waar het echt om gaat is wat je er zelf allemaal van vind ,smaken verschillen nu eenmaal .

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: SB_Marantz op februari 17, 2020, 11:03:03

Dus kort samen gevat is het puur smaak.....

Ja precies, de smaak, niet alleen voor het stuk laag weergave maar voor het complete geluidsbeeld. We kunnen alles meten maar op het eind gaat het om persoonlijke voorkeuren. Maar om persoonlijke voorkeuren te "meten" kun je wel muziek gebruiken als referentie. Sterker....ik zou geen ander referentiepunt kunnen bedenken  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 12:19:05


In dat geval om een mening uit te sluiten zeg ik meten is weten ,en dan het liefst met testtonen.....

Waar het echt om gaat is wat je er zelf allemaal van vind ,smaken verschillen nu eenmaal .

Met testtonen ontloop je het "probleem" niet....want die tonen zelf zijn ook weer onderhevig aan smaak/gevoeligheid voor frequenties  :-D
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op februari 17, 2020, 18:39:03
Met testtonen ontloop je het "probleem" niet....want die tonen zelf zijn ook weer onderhevig aan smaak/gevoeligheid voor frequenties  :-D
Over welk probleem heb je het ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 18:50:17
Over welk probleem heb je het ?

Dat "meten is weten" niet opgaat bij smaak/beleving/ervaren van zoiets subjectiefs als persoonlijke interpretaties van geluid/muziek. Wat ik wel kan zeggen is dat wanneer jouw smaak een strak laag is dat je veelal beter af bent met gesloten luidsprekers  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op februari 17, 2020, 19:13:34
Dat "meten is weten" niet opgaat bij smaak/beleving/ervaren van zoiets subjectiefs als persoonlijke interpretaties van geluid/muziek. Wat ik wel kan zeggen is dat wanneer jouw smaak een strak laag is dat je veelal beter af bent met gesloten luidsprekers  :wink:
Behalve een mening lees ik nog steeds niet wat het probleem is .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 19:17:09
Behalve een mening lees ik nog steeds niet wat het probleem is .

Dat jouw "meten is weten" in dit geval ook niet meer dan een mening is. Als je dat niet begrijpt dan heeft het voor mij geen zin meer om verder uit te leggen. Even goede "vrienden"  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citaat van: Zep op februari 17, 2020, 19:28:09
Dat jouw "meten is weten" in dit geval ook niet meer dan een mening is. Als je dat niet begrijpt dan heeft het voor mij geen zin meer om verder uit te leggen. Even goede "vrienden"  :-P
Goed ,maar wat is nou het probleem ?.......zucht  :eerie:

Meten doen alle gerespecteerde techneuten ,uitkomsten van metingen zijn dus te staven ,maar ook iedere vorm van dsp met room correctie word er gebruik gemaakt van testtonen ,of denk je dat het beter gaat met een stukkie muziek naar keuze  :schater:

Zoals eerder opgemerkt in dergelijke discussies beweer je van alles maar onderbouwt niets.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 19:40:07
Goed ,maar wat is nou het probleem ?.......zucht  :eerie:

Meten doen alle gerespecteerde techneuten ,uitkomsten van metingen zijn dus te staven ,maar ook iedere vorm van dsp met room correctie word er gebruik gemaakt van testtonen ,of denk je dat het beter gaat met een stukkie muziek naar keuze  :schater:

Zoals eerder opgemerkt in dergelijke discussies beweer je van alles maar onderbouwt niets.

Als je goed had gelezen, maar dat kan jij blijkbaar niet echt goed, dan was het jou opgevallen dat ik het woord probleem tussen aanhalingstekens had geplaatst. Weet je wat dat betekent marco?

Als jij wat sneller van begrip zou zijn dan had je de onderbouwing uit mijn tekst kunnen halen. Dat jij dat niet begrijpt is niet aan mij maar betreft meer jouw eigen vermogen...maar ik schat dat het vooral heeft te maken dat je het sowieso niet wilt lezen. Wat dat betreft ben je wat voorspelbaar. Hoe dan ook heb ik er plezier aan om je reacties te lezen, niet inhoudelijk maar puur uit vermaak   clown1
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Ik lees probleem ,of het nou tussen aanhalingstekens staat of niet is niet relevant ,maar wat jij doet is het gooien op slecht lezen ,dat doe je wel vaker is mij opgevallen,en niet alleen aan mijn adres maar ieder die jou om een onderbouwing vraagt,het is trouwens ook een gotspe dat die gerichte vraag van mij aan jou met geen goed fatsoen beantwoord kan worden ,dat kan alleen maar betekenen dat je daar geen antwoord op weet .

Roep dan niet zomaar wat ,zeg gewoon dat je het vermakelijk vind om te "trollen" ,want daar lijkt het wel op .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 20:06:34
Ik lees probleem ,of het nou tussen aanhalingstekens staat of niet is niet relevant....

En daar ligt dus vooral onze "miscommunicatie". Wat jij niet relevant vindt is het in mijn ogen wel. Als jij dat niet begrijpt dan praten we gewoon op een heel andere level. En nogmaals: dat jij mijn onderbouwing niet uit de tekst haalt kan ik verder niet helpen. Je wilt of kunt het gewoon niet lezen. Het mooiste is dat je zelf aanhaalt dat het uiteindelijk om smaak gaat en meteen daarna zeg je dat meten weten is. Noem jij dat trollen maar dat maakt me aan het lachen....
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Citeerpraten we gewoon op een heel andere level.
Dat is één ding wat zeker is .
CiteerJe wilt of kunt het gewoon niet lezen.

lol  :schater:

CiteerHet mooiste is dat je zelf aanhaalt dat het uiteindelijk om smaak gaat en meteen daarna zeg je dat meten weten is.

Wie kan hier niet lezen ?
Let op de volgorde ,je draait het namelijk net om ,dat komt je wellicht beter uit ,maar het is dus feitelijk onjuist wat je beweerd .
CiteerIn dat geval om een mening uit te sluiten zeg ik meten is weten ,en dan het liefst met testtonen ,en dan nog heb je dan voornamelijk te maken wat er zich afspeelt in de akoestiek ,of je moet meten in een daarvoor bestemde ruimte  .
byebye
Waar het echt om gaat is wat je er zelf allemaal van vind ,smaken verschillen nu eenmaal .

Maar goed laten we er vanuit gaan dat ik jouw niet begrijp ,in welke context moet ik "probleem" dan zien ?
Geduldig dat ik ben vraag ik het nog een vierde keer  :angel: ,echter wel de laatste keer !


(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

DansaN


TurboMarco

Citaat van: DansaN op februari 17, 2020, 21:30:25
Pilletje weer niet gehad?
Heb je verder nog iets inhoudelijks te melden ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Zep

Citaat van: TurboMarco op februari 17, 2020, 21:04:45


Wie kan hier niet lezen ?
Let op de volgorde ,je draait het namelijk net om ,dat komt je wellicht beter uit ,maar het is dus feitelijk onjuist wat je beweerd .
Maar goed laten we er vanuit gaan dat ik jouw niet begrijp ,in welke context moet ik "probleem" dan zien ?
Geduldig dat ik ben vraag ik het nog een vierde keer  :angel: ,echter wel de laatste keer !

Het is "jou begrijpt", niet "jouw begrijpt"

Gelukkig vraag je het voor de laatste keer, want kennelijk is de simpele betekenis van aanhalingstekens al iets wat je niet goed begrijpt. En dat is dus wel jouw probleem....zonder aanhalingstekens. Doe eens een poging om me echt te lezen....maar dat was je bij voorbaat al niet van plan, ik ken je imiddels een beetje haha. Gelukkig ga je het niet nogmaals vragen....bescherming voor jezelf vooral  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*