2235B afstem touw.

Gestart door Asmar, januari 21, 2020, 15:21:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Asmar

Het "afstemtouwtje" van mijn receiver is op meerdere plaatsen bijna geknapt en dus aan vervanging toe, ik vermoed dat dit polyamide touw is ?
Gemeten doorsnede is 0.64mm , heb van een bekende firma een 0.5mm touwtje ontvangen doch waren zo slim om van 1 x 2m dit door te knippen en heb nu 2 x 1m   frusty die ik kan weggooien...

kan mij iemand een hint geven wat er heden wordt gebruikt als afstemtouw ?

tbanis55

Hoi !

V.w.b. het touwtje:  Kijk even bij een zeilmakerij of tapijt reparatiebedrijf (lock-garen)  .  Beide hebben wel een dikte die voor jouw bruikbaar is.

Dik nylon garen doet het vaak ook wel.

gr.

Ton

Asmar

Hoi Ton, dank voor je reply.

als proef nylon geprobeerd doch niet helemaal gelukkig hiermee, enige slip zoals gedacht.

Het oude touwtje door geknipt en opgemeten, de aansteker erbij aan 1 uiteinde en vlammetje bekeken, ruikt ook niet echt als chloor.
Dan maar onder de microscoop gelegd en blijkt dat dit een samenstelling is van meerdere materialen, buitenzijde is zeer dun geweven materiaal.

Daar lokaal niks is te verkrijgen probeer ik het wel via "I-beej" of dergelijke.

Groet,

Luc.

Hoewie Loewie

Hoi. In de webshop van Tessatronic kun je schaalkoord (zo heet het officieel) verkrijgen van 0,3 en 0,6 mm dik voor respectievelijk 1 en 2 euro per meter.

https://www.tessatronic.nl/index.php?keyword=schaalkoord&x=14&y=21&limitstart=0&option=com_virtuemart&view=category&virtuemart_category_id=0

Receiver 2216 1515 - Tuner 2050 ST-50 - Deck 5010 SD1015
Setups: PM-KI Pearl Lite-PM6005-CD5005 / PM5004-CD5004-ST6003 / SR5023-CD5003
Heul veul Superscope Website: www.superscopeaudio.nl

Asmar

Schaalkoord vernieuwd, waarvoor dank voor ieders commentaar. (Tessatronic in de map favorieten)

Inmiddels de hele ontvanger maar gereviseerd, de individuele modules door gefloten en afgeregeld waar nodig.

Valt gelijk op dat de selectiviteit van deze ontvanger door het aparte frontend en 3-voudige filtering heel wat selectiever is en beter presteert dan bvb mijn 2220.

Nu nog eens wat tijd vrij maken om een 2225 te reviseren .....