Internet radio werkt niet meer. Vtuner vraagt nu geld voor de service.

Gestart door TFHFony, januari 18, 2020, 19:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Johnieboy

Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

CBdicX


Johnieboy

Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

Johnieboy

Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb


peagreen

Citaat van: TFHFony op januari 19, 2020, 12:24:04
Inmiddels heb ik het gelukkig anders op kunnen lossen: In mijn Fritz!Box 7690 kan ik een internetradiolijst in aanmaken

Ik kan op internet geen model 7690 vinden, dus ook geen handleiding.
Kunt u vertellen hoe dat gaat in de Fritz box, dan ga ik zoeken of iets dergelijks ook mogelijk is met mijn router.

Frits Denon

Op mijn Denon DNP 720ae heb ik er geen last van. Tenminste voor zover ik kan nagaan. Internetradio werkt bij mij gewoon. Of gaat het hier om een specifiek internetradio onderdeel die mijn Denon niet heeft? Ik ken Vtuner n.l. helemaal niet.


TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

peagreen

De handleiding van de Marantz NR1605 zegt op pagina 84 (inzake het gebruik van vTuner) dat
"You can also add a radio station that is not in the vTuner list.".
Ze vertellen er alleen niet bij HOE je dat doet.
Iemand enig idee?

TFHFony

Citaat van: peagreen op januari 29, 2020, 10:38:42
Ik kan op internet geen model 7690 vinden, dus ook geen handleiding.
Kunt u vertellen hoe dat gaat in de Fritz box, dan ga ik zoeken of iets dergelijks ook mogelijk is met mijn router.
Sorry, dit was een type-foutje van mijn kant. Het is de Fritz!Box 7590. Uit de handleiding:
Citeer
2 Internetradio configureren
Klik op "Home Network" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
Klik in het menu "Home Network" op "Media Server".
Klik op het tabblad "Web Radio".
Selecteer in de vervolgkeuzelijst de optie "Other web radio station ...".
Voer in het invoerveld "Name" een naam in voor de radiozender.
Voer in het invoerveld "Web address" het adres in van de radiozender.
Opmerking:Links naar diverse internetradiozenders vind je bijvoorbeeld op www.shoutcast.com. Je kunt de adressen van de zenders kopiëren en het contextmenu gebruiken om deze in het betreffende invoerveld te plakken.
Als ik nu op mediaserver klik via mijn Marantzversterker staan daar deze radiozenders ook bij. Werkt prima!



peagreen

Citaat van: TFHFony op februari 03, 2020, 13:37:58
Uit de handleiding:Als ik nu op mediaserver klik via mijn Marantzversterker staan daar deze radiozenders ook bij. Werkt prima!
Hartelijk dank.
Helaas heb ik er zelf op dit moment niets aan omdat ik geen "Web Radio" of dergelijk in mijn router interface kan vinden. Het betreft een Technicolor TG789bvn zoals door Tele2 wordt geleverd.
Zodra Freedom (naar verwachting eind maart) internet gaat aanbieden, stap ik waarchijnlijk over en dan zal ik wel een Fritz box erbij krijgen.

peagreen

Ik kan me moeilijk voorstellen dat US$3 per annum voldoende kan zijn om de administratie van zo'n abonnement te bekostigen.
Ofwel ze gaan volgend jaar de prijs flink verhogen, danwel ze gaan de namen/adressen enzovoort verzilveren bij de hoogste bieder.

peagreen

Een ziggo decoder heb ik niet, ook geen decoder van een ander kabel bedrijf omdat ik absoluut geen cent over heb voor het kijken naar televisie. Ik had wel jaren geleden, toen het nog mocht, een KODI doos aangeschaft die de laatste jaren onderin de doos "nutteloze voorwerpen" heeft gelegen. Die blijkt nog steeds allerelei Android apps te kunnen draaien inzake internet radio en kan video en audio bestanden vanaf mijn NAS afspelen.
Ik heb hem achter de Marantz MCR611 gezet, LAN stekker uit de MCR in de KODI, digitale audio van KODI naar Marantz.
Vooralsnog vind ik dit wel een acceptabele opstelling.
Met de Teamviewer app op desktop of tablet kan ik de KODI doos besturen. Ik heb ook een app op de KODI gezet om na power-on automagisch Quicksupport op te starten (de tegenhanger van Teamviewer) zonder dat ik een monitor en toetsenbord erbij moet zetten.

Hn3k

Ter info ivm Vtuner:
Dit zowel voor mensen met Marantz of Denon Avr ,
Ik heb op mijn Denon 2300 Het zelfde probleem gekregen.
Zij hebben van jou het Mac adres nodig , dit is blijkbaar een unieke code die aan een toestel wordt gegeven door de producent en heeft niets met uw netwerk te maken.
Het is zo wanneer je dit zoekt volgens de manier van Vtuner site klopt dit niet bij alle toestellen , ik kon nergens mijn mac-adres vinden via , het toestel zelf of via mijn computer .
De enige manier was via de Marantz of Denon app met je gsm , daar kan je het nummer vinden bij netwerk instellingen.
Dit nummer noteren en invullen op de site van Vtuner en alles werkt weer zoals het hoort , na betaling van 3€/per jaar, veel succes.

Wintertje

Het is toch van de zotte?!
Het radiosignaal via de kabel gaat/moet verdwijnen. Je moet jaarlijks gaan betalen voor internetradio.
Plaatst straks iedereen weer een mooie antenne op zijn dak om fatsoenlijk radio te kunnen luisteren?

pameijer

Citaat van: Wintertje op juni 15, 2020, 14:25:34
Het is toch van de zotte?!
Het radiosignaal via de kabel gaat/moet verdwijnen. Je moet jaarlijks gaan betalen voor internetradio.
Plaatst straks iedereen weer een mooie antenne op zijn dak om fatsoenlijk radio te kunnen luisteren?
Niet zo zeuren joh, je moet helemaal niets. Dat een dienst geld vraagt is heel normaal, jij en ik werken ook niet voor €0,00 salaris aan het eind van de maand.

En internetradio is overal nog gewoon gratis te beluisteren, ik begin niet eens uit te leggen welke 101 manieren er zijn.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15