Internet radio werkt niet meer. Vtuner vraagt nu geld voor de service.

Gestart door TFHFony, januari 18, 2020, 19:06:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TFHFony

Het viel mij vandaag op dat ik geen gebruik meer kan maken van de internetradio van met SR6008. Ik krijg zowel in de app, als via de luidsprekers een bericht dat ik moet kijken op radiomarantz.com, waarna je word doorgestuurd naar de website van vtuner. Hier blijkt dat je 3 dollar per maand moet gaan betalen voor deze service.
Naast het feit dat ik deze club niet ken, heb ik een apparaat gekocht waar deze functie gewoon werkend in hoort te zitten. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen, afgezien van vtuner te betalen?

CBdicX

Citaat van: TFHFony op januari 18, 2020, 19:06:40
Het viel mij vandaag op dat ik geen gebruik meer kan maken van de internetradio van met SR6008. Ik krijg zowel in de app, als via de luidsprekers een bericht dat ik moet kijken op radiomarantz.com, waarna je word doorgestuurd naar de website van vtuner. Hier blijkt dat je 3 dollar per maand moet gaan betalen voor deze service.
Naast het feit dat ik deze club niet ken, heb ik een apparaat gekocht waar deze functie gewoon werkend in hoort te zitten. Heeft iemand een idee wat ik hier aan kan doen, afgezien van vtuner te betalen?

vTuner is jou "portal" voor internet radio, nu gebruikt Marantz Tunein maar is in basis exact het zelfde.
Dus met vTuner is op zich niets mis mee en zou gewoon moeten werken, via de PC is deze gewoon gratis te gebruiken dus werkt de site.
Onkyo werkt(e) ook met vTuner en er zullen er meer zijn.

Via radiomarantz.com kom je bij vTuner waar jij je favorieten lijst moet gaan neer zetten, die dan weer door jou receiver opgehaald kan worden, zonder deze lijst krijg je geen favorieten te zien !
En via deze weg kan je gaan afspelen.
Het lijkt mij stug dat Sounds United het abonnement niet meer betaald, maar goed, het kan altijd want er staat in de manual dat deze "service" zonder vooraankondiging verbroken kan worden.
Jij hebt via de aankoop van de receiver reeds betaald voor deze service, maar is niet levenslang !

Dat jij vTuner niet kent vind ik vreemd, dan heb jij nooit een account voor radiomarantz aangemaakt en kon je sowieso geen gebruik maken van vTuner.
Dat je dan wel wat internet radio zenders kunt beluisteren staat los van vTuner, bij vTuner maak je jou favorieten lijst.

Ik zou de receiver resetten en even opnieuw beginnen,
maar wel eerst een account bij via radiomarantz aan maken (voor vTuner) met het MAC adres van jou receiver.

Suc6.......... :-)

pameijer

Dit is wat ze zeggen:

By default, you can still access your added stations. However, to be able to receive full access to vTuner's service, we would like to ask you for a small contribution of $3 a year. All contributions will be used solely to support the vTuner service.

Oftewel, je zou nog gebruik moeten kunnen maken van bepaalde services en de contributie is 12x goedkoper dan je zelf dacht. Blijft wel een rare en ouderwetse club dat vtuner, ik heb er nooit veel mee gehad. Ook nu weer: ik moet mijn cookie-instellingen opeens aanpassen van hun. Maar gelukkig geven ze uitleg hoe ik dat kan doen in IE6, IE5 en Netscape.....  :schater: :schater: :schater:  No kidding, echt waar!
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

Johnieboy

Ik heb vanaf gisteren hetzelfde probleem met mijn NA11S1. ik heb me aangemeld maar kan nergens bij Vtune een varorieten lijst toevoegen. Ik kan nu dus geen radio meer luisteren of moet ik eerst de 3 doller per jaar betalen voordat ik een favorietenlijst kan samenstellen?
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

Johnieboy

Dit krijg ik te zien bij Vtune:
U kunt hier uw favoriete radiostations toevoegen.
   Een favoriete radiostation toevoegen: gebruik de zoekfunctie 'Browse or Search for    Stations' (zoeken naar radiostations) om een radiostation te vinden, klik vervolgens op het    'Add' (toevoegen) pictogram .

Maar hoe dan????
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

TFHFony

Ik heb mij nooit geregistreerd op vtuner en kende de naam dus ook niet voor gisteren. Ik bediende mijn internetradio altijd via de Marantz app en bladerde gewoon door de lijsten heen en heb dus ook nooit een favorieten lijst aangemaakt. Je kon dus prima van deze service gebruik maken zonder ook de website of naam van vtuner gezien te hebben.
Het is inderdaad slechts US$ per jaar ipv per maand wat ik eerst dacht, maar ik ben gisteren nog even wat verder wezen zoeken op internet en krijg niet echt een fijn gevoel bij deze club. Sonos, Bose, Yamaha e.d. hebben afgelopen jaar allemaal hun samenwerking opgezegd met vtuner. En blijkbaar Marantz dus ook.
Het aanmaken van een nieuwe favorietenlijst lukt niet, want zonder te betalen kan ik namelijk niet door een zenderlijst heen bladeren om de favorieten te kunnen markeren.
Inmiddels heb ik het gelukkig anders op kunnen lossen: In mijn Fritz!Box 7690 kan ik een internetradiolijst in aanmaken (wat ik inmiddels ook gedaan heb) met mijn favoriete stations. In laats van vanuit het menu nu internetradio te kiezen, kies ik mediaserver en dan internetradio. Werkt prima en zelfs een stukje sneller dan de normale/oude weg.
Na mijn SR6003 en nu SR6008 weet ik alleen niet of er nog een nieuwe Marantz hier gaat komen.

TFHFony

Citaat van: Johnieboy op januari 19, 2020, 12:23:42
Dit krijg ik te zien bij Vtune:
U kunt hier uw favoriete radiostations toevoegen.
   Een favoriete radiostation toevoegen: gebruik de zoekfunctie 'Browse or Search for    Stations' (zoeken naar radiostations) om een radiostation te vinden, klik vervolgens op het    'Add' (toevoegen) pictogram .

Maar hoe dan????
Als ik het goed lees komt het er op neer dat je in principe na registratie nog wel bij je oude favorieten kan, maar... mocht je nieuwe toe willen voegen zul je door de zenderlijsten moeten kunnen browsen en daar moet je dus US$ 3,- per jaar voor moeten betalen.
Als je dus net zoals ik nooit een favorietenlijst hebt gemaakt, kan je dus niets meer met deze service zonder de US$ 3,- te betalen.

Johnieboy

Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

CBdicX

$3 per jaar afgezet tegen een prijzige receiver, minimaal 5 speakers en een subwoofer..........  :-o
Er is een paar jaar 145,00 euro gevraagd voor Auro 3D, en nu 19,99 voor de Audyssey app.
Die 3 dollar is natuurlijk "peanuts" maar kan mij voorstellen dat het een principe dingetje is.
Maar hoe dan ook, ook voor de huidige Tunein geld het zelfde, kan ieder moment vervallen of voor betaald moeten worden.
Het is een service die D&M bied (om de mogelijkheid te geven dat ervan gebuikt gemaakt kan worden), maar als de tegenpartij zegt dat er voor betaald willen worden , en wie wil dat niet, is het helaas niet anders.
Net als een Netflix app op een TV, is een service waar ook voor betaald moet worden,
Wel jammer want ik vond vTuner een prettige portal, ik zou die $3 wel betalen maar gebruik nu Tunein, nog wel "gratis" maar wie weet.............

CBdicX

Citaat van: Johnieboy op januari 19, 2020, 12:23:42
Dit krijg ik te zien bij Vtune:
U kunt hier uw favoriete radiostations toevoegen.
   Een favoriete radiostation toevoegen: gebruik de zoekfunctie 'Browse or Search for    Stations' (zoeken naar radiostations) om een radiostation te vinden, klik vervolgens op het    'Add' (toevoegen) pictogram .

Maar hoe dan????

Je add pictogram (knop) op je afstandsbediening van de NA11.

CBdicX

Citaat van: TFHFony op januari 19, 2020, 12:24:04
Ik heb mij nooit geregistreerd op vtuner en kende de naam dus ook niet voor gisteren. Ik bediende mijn internetradio altijd via de Marantz app en bladerde gewoon door de lijsten heen en heb dus ook nooit een favorieten lijst aangemaakt. Je kon dus prima van deze service gebruik maken zonder ook de website of naam van vtuner gezien te hebben.
Het is inderdaad slechts US$ per jaar ipv per maand wat ik eerst dacht, maar ik ben gisteren nog even wat verder wezen zoeken op internet en krijg niet echt een fijn gevoel bij deze club. Sonos, Bose, Yamaha e.d. hebben afgelopen jaar allemaal hun samenwerking opgezegd met vtuner. En blijkbaar Marantz dus ook.
Het aanmaken van een nieuwe favorietenlijst lukt niet, want zonder te betalen kan ik namelijk niet door een zenderlijst heen bladeren om de favorieten te kunnen markeren.
Inmiddels heb ik het gelukkig anders op kunnen lossen: In mijn Fritz!Box 7690 kan ik een internetradiolijst in aanmaken (wat ik inmiddels ook gedaan heb) met mijn favoriete stations. In laats van vanuit het menu nu internetradio te kiezen, kies ik mediaserver en dan internetradio. Werkt prima en zelfs een stukje sneller dan de normale/oude weg.
Na mijn SR6003 en nu SR6008 weet ik alleen niet of er nog een nieuwe Marantz hier gaat komen.

Die huidige Denons en Marantzen gebruiken Tunein, vTuner is al een tijdje exit.
Maar ook met Tunein kan dit natuurlijk veranderen, maar staat los van welk merk dan ook.
Niets is "gratis" op het Internet   :wink: :-)

Johnieboy

Citaat van: CBdicX op januari 19, 2020, 18:05:59
Je add pictogram (knop) op je afstandsbediening van de NA11.

Lukt ook niet[emoji17]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

CBdicX

Citaat van: Johnieboy op januari 19, 2020, 18:23:44
Lukt ook niet[emoji17]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb ingelogd op mijn oude vTuner account en zie al mijn favorieten staan en kan die afspelen (via de PC).
Ik kan niets toevoegen ondanks dat ik favorieten heb, bijvoegen kost dus inderdaad $3
Denk dat het "add" verhaal via de AB afgesloten is  :-(

Ik zou als vTuner "klant" eens contact opnemen met Sounds United en vragen of die wat kunnen betekenen, maar ik vermoed dat ik zelf ook dit antwoord kan bedenken  :x

Johnieboy

Bedankt voor je antwoord. Ik speel nu de radio via de optische kabel vanaf de ziggo decoder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Versterking: Marantz PM-11S3 (Stereo), marantz sr7010 surround
Bron: Marantz NA-11S1, Marantz UD 7007
Weergevers: Elac 247 Sapphire, Elac BS243, Elac BS 203, Elac BS 403 zone 2
Bekabeling: John van Gent B-wire, en Furutech FTP-TCS 31 met furutech stekkerb

CBdicX

Citaat van: Johnieboy op januari 19, 2020, 20:17:09
Bedankt voor je antwoord. Ik speel nu de radio via de optische kabel vanaf de ziggo decoder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gaat ook natuurlijk, ik vind, en vond, het via die weg vervelend dat de Ziggo box niets onthoud, of is dat niet meer het geval ?