Heeft er iemand een marantz DAC?

Gestart door HAL9000, januari 17, 2020, 18:54:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Hallo Iedereen,

Ik ben geïnteresseerd in een nieuwe DAC. Ik gebruik nu een advance-acoustic MDA503 hybride DAC met buizen eindtrap (2xECC83). Deze werkt nogsteeds prima, maar ik moet de buizen binnenkort vervangen, en alle goedkope Chinese elco's die bol beginnen te staan.





Ik heb op het net veel marantz dac's voorbij zien komen.  Wie heeft ervaring hiermee? zijn ze goed? ja/nee. Of zou ik helemaal niet naar marantz moeten kijken en een ander merk in huis nemen.
Qua specs lijken ze allemaal heel erg op elkaar.

Ik hoor t graag!   :yes:

Jon 
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

xander32

Twee heb ik er in mijn bezit, de HD DAC-1 (o.a. als dac voor de Node) en de NA11s1 (o.a. als dac voor het Audiolab cd loopwerk) en die bevallen mij prima. Voorheen gebruikte ik een SA15s2 LE o.a. als externe dac voor de LSB.

VANZOMERENG

Moet het perse een Marantz Dac zijn?

The Good Son

Citaat van: xander32 op januari 17, 2020, 20:16:17
Twee heb ik er in mijn bezit, de HD DAC-1 (o.a. als dac voor de Node) en de NA11s1 (o.a. als dac voor het Audiolab cd loopwerk) en die bevallen mij prima. Voorheen gebruikte ik een SA15s2 LE o.a. als externe dac voor de LSB.

Is de HD DAC van Marantz naar jou mening beter dan de interne DAC van de  Node en kun je misschien het verschil omschrijven?

Ik ben zelf aardig tevreden met de DAC van de Node2i, maar heb helaas geen andere DAC om te vergelijken.
Ik heb sinds enkele weken de tv op de DAC van de Node aangesloten en dat was wel een aardige verbetering!

Sorry Hal, ik wil jou draadje niet vervuilen maar ben benieuwd  naar de bevindingen van Xander.

xander32

De HD DAC-1 gebruik ik enkel voor het aansturen van mijn hoofdtelefoon, waarbij de Node de bron is. De HD DAC-1 werkt daarmee als dac voor de Node en voorts als versterker voor de hoofdtelefoon:
Node > HD DAC-1 > P9

Ik had de P9 de eerste maanden direct op de Node aangesloten, het toevoegen van de HD DAC-1 bracht een toename detaillering en een betere tonaliteit, meer rust, meer gemak. Maar dat resultaat is dus de soms van de dac en de versterker van de HD DAC-1.

SB_Marantz

Marantz CDA-94/ DAC 960  (identiek)/ DA-12 hier gehad.

Het ligt er maar aan wat het doel van een losse DAC is.

Dat Advance ding blijkt kwalitatief toch niet je van het.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

The Good Son

Citaat van: xander32 op januari 18, 2020, 07:42:56
De HD DAC-1 gebruik ik enkel voor het aansturen van mijn hoofdtelefoon, waarbij de Node de bron is. De HD DAC-1 werkt daarmee als dac voor de Node en voorts als versterker voor de hoofdtelefoon:
Node > HD DAC-1 > P9

Ik had de P9 de eerste maanden direct op de Node aangesloten, het toevoegen van de HD DAC-1 bracht een toename detaillering en een betere tonaliteit, meer rust, meer gemak. Maar dat resultaat is dus de soms van de dac en de versterker van de HD DAC-1.

Duidelijk, bedankt voor je info!

HAL9000

Citaat van: xander32 op januari 17, 2020, 20:16:17
Twee heb ik er in mijn bezit, de HD DAC-1 (o.a. als dac voor de Node) en de NA11s1 (o.a. als dac voor het Audiolab cd loopwerk) en die bevallen mij prima. Voorheen gebruikte ik een SA15s2 LE o.a. als externe dac voor de LSB.

Die NA11S1 lijkt mij ook wel een goede!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!