Vloeken in de kerk....

Gestart door themaestro, januari 12, 2020, 18:41:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Misschien is dit wel vloeken in deze kerk maar ik vroeg me het volgende af. Ik flipper nogal regelmatig mijn componenten om zodoende steeds stapje voor stapje mijn set te verbeteren.
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van het Marantz geluid. Zo heb ik o.a. nog een PM17 + CD17 in de K.I. uitvoering. Ik overweeg een Pearl Lite aan te schaffen. Nu kom ik ook regelmatig Accuphase tegen en dan vliegt de prijs door het plafond.
Maar onlangs zag ik een  E211 staan van Accuphase en vroeg me af hoe deze zich verhoudt tot de Pearl Lite. Iemand hier misschien een mening over of ervaring mee?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

xander32

... het is nu ff wachten op een eerste reactie vanuit de Accu-fanboy club alhier 🙂

bert50

Ik durf niet Robert .[emoji4][emoji4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

themaestro

Citaat van: xander32 op januari 12, 2020, 19:07:40
... het is nu ff wachten op een eerste reactie vanuit de Accu-fanboy club alhier 🙂

Effe wachtuuuhh nog.... :-D
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

jrm

Als je de 211 kan beluisteren, dan weet je het!
Maar als dat niet gaat of kan, wordt het lastig.

Vanaf papier en kijkend naar de cijfers, zegt namelijk niets over het geluid....

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: jrm op januari 12, 2020, 22:32:59
Als je de 211 kan beluisteren, dan weet je het!
Maar als dat niet gaat of kan, wordt het lastig.

Vanaf papier en kijkend naar de cijfers, zegt namelijk niets over het geluid....

:gp:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

... ik vraag mij af of een Pearl Lite überhaupt iets brengt t.o.v. de PM17 ...

De Accuphase is iig meer degelijk van bouw dan die Lite. Afhankelijk van de ls welke die gaat aansturen i.c.m. de ruimte en het luistervolume, zal die echter weinig brengen betreffende de geluidskwaliteit t.o.v. de Lite, t.o.v. welke versterker dan ook.

Desondanks zou ik voor de Accuphase kiezen 🤭😱, al is het enkel betreffende de degelijkheid.


Citaat van: themaestro op januari 12, 2020, 18:41:50
Misschien is dit wel vloeken in deze kerk maar ik vroeg me het volgende af. Ik flipper nogal regelmatig mijn componenten om zodoende steeds stapje voor stapje mijn set te verbeteren.
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van het Marantz geluid. Zo heb ik o.a. nog een PM17 + CD17 in de K.I. uitvoering. Ik overweeg een Pearl Lite aan te schaffen. Nu kom ik ook regelmatig Accuphase tegen en dan vliegt de prijs door het plafond.
Maar onlangs zag ik een  E211 staan van Accuphase en vroeg me af hoe deze zich verhoudt tot de Pearl Lite. Iemand hier misschien een mening over of ervaring mee?

JohnWx

Citaat van: xander32 op januari 13, 2020, 06:33:20
... ik vraag mij af of een Pearl Lite überhaupt iets brengt t.o.v. de PM17 ...

De Accuphase is iig meer degelijk van bouw dan die Lite. Afhankelijk van de ls welke die gaat aansturen i.c.m. de ruimte en het luistervolume, zal die echter weinig brengen betreffende de geluidskwaliteit t.o.v. de Lite, t.o.v. welke versterker dan ook.

Desondanks zou ik voor de Accuphase kiezen 🤭😱, al is het enkel betreffende de degelijkheid.

Shame
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

bert50

#10
Ik speel er al 35 jaar mee dat zegt genoeg lijkt mij.
Probeer de 211 thuis ik weet dat hij dan niet meer weggaat .
Bert


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Boxen Dynaudio Confidence 20
Versterker Hegel 590
Draaitafel VPI Traveller met een Soundsmith The voice element en een Moon 310 LP Phono voortrap
Aurender A10 Streamer
Audioquest Tornado powercables
Audioquest The Thunderbird ls

themaestro

Ik krijg teveel prikkels binnen, nu trekt een PM11 S1 Revised wwer mijn aandacht.
Als ik lees hoe lyrisch men daar over is lijkt mij dat ook een optie, en nog betaalbaarder dan een E211.
Op MP kwam er een PM11 S1 Revised voor 1149,- voorbij in puike conditie. Zucht........
Marantz-o-fielen zullen mij zeker aansporen de PM11 te kiezen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

lo

Of niet natuurlijk. De vraag in deze is, wat houdt dat "revised" in?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

xander32

... met het vorderen van de leeftijd ontstaan er soms andere inzichten, maar je hebt wel gelijk 😄

Citaat van: John Wx op januari 13, 2020, 08:37:24
Shame

themaestro

Ik heb ergens (alhier ergens ) gelezen dat "revised" iets met loodvrijesoldeer te maken heeft. En het zou aantonen dat het om een laat model S1 gaat.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "