Audyssey

Gestart door Marleone, januari 15, 2020, 07:25:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marleone

Allen,

Ik heb een pm 7004 staan die 2x B&W 684 vloerstaanders aanstuurt.
Zeer tevreden van.

Nu zou ik audyssey wel eens willen testen.

Vandaar een paar vraagjes voor jullie:

- is of komt er een marantz-stereo versterker (geïntegreerd), zoals mijn PM 7004 maar dan mét audyssey, op de markt?
- is het zinvol/een verbetering om pakweg de NR 1710-receiver (met audyssey) als pre-amp op de pm aan te sluiten? Ik vrees een beetje dat de mooie stereo van de pm7004 eronder ziu lijden. Het extra beetje vermogen is in elk geval niet nodig (kleine kamer, pm volstaat ruim).


Bedankt!
Harbeth P3ESR/Marantz PM7004/Rega RP3/Marantz CD6006/Paradigm PW-Link

Spike155

Ik heb momenteel de SR5011 met PM7004 staan op KEF luidsprekers (Q500 front, Q400b sub, rest  hts 3001 se (rears &Center)
Gebruik de SR5011 voor films, pm7004 als eindversterker op de voorste 2 kanalen, ingeregeld met audyssey, werkt perfect, geweldig geluid.
Voor stereo gebruik ik alleen de PM7004 icm mijn KEFQ500 en stream via mijn HEOS Link v2.

zou er geen audyssey aan wagen, stereo vanuit de PM7004 is veel beter!
Ingeregeld met de SR5011 via audyssey vond ik niet geweldig!

Marleone

Bedankt, dat vreesde ik al.
Heb intussen een paradigm PW-link apparaatje met Anthem ARC software, ben benieuwd!
Harbeth P3ESR/Marantz PM7004/Rega RP3/Marantz CD6006/Paradigm PW-Link

CBdicX

#3
Citaat van: Marleone op januari 15, 2020, 16:39:27
Bedankt, dat vreesde ik al.
Heb intussen een paradigm PW-link apparaatje met Anthem ARC software, ben benieuwd!

Dat is de mening van 1 gebruiker, ik heb een andere.

Audyssey doet zeker goede dingen voor een setup, of dit nu multi kanaal is of stereo.
Ook in stereo klinkt met Audyssey het voor mij allemaal een stuk beter, helderder.
Als ik mijn receiver op stereo zet en schakel tussen Audyssey aan, en uit, is het een behoorlijke stap, en dan in het voordeel voor Audyssey.
Ruimte correctie is de grootst te behalen winst, samen met plaatsing, iedere kamer zit vol met reflectie, pieken en dalen, die worden zoveel mogelijk gecorrigeerd.

En wees niet bang, een receiver als bron gebruiken werkt prima en doet niets af aan jou stereo versterker, ik denk dat je er op vooruit zal gaan.
Dus gewoon op de L/R pre-out aansluiten, Audyssey laten lopen, en genieten maar  :-D
(En Audyssey is altijd weer uit te zetten maar dan heb je wel de andere receiver voordelen)

En zeer vreemd met de nieuwe stereo receivers nu op de markt (oa Denon DRA en Marantz 1200) dat er geen kamer correctie op zit, Yamaha heeft dit reeds wel als eerste !!
Maar ja, zal wel in de volgende serie komen, zo blijven ze verkopen.........  :wink: