Vergelijking power output PM8002 en SR8002

Gestart door jackflash, januari 04, 2020, 16:39:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2020, 16:24:50
Inderdaad, en heeft al lang mijn voorkeur over Atmos en DTSX.
Met Auro(matic) heeft de gebruiker zelf controle over hoe en hoe sterk de hoogte kanalen worden ingezet.
Bij Atmos en DTSX ben je afhankelijk hoe de geluidmixer het heeft bedacht, en dat is vaak bedroevend weinig  :-(
Op de een of andere manier zijn die gasten nog steeds bang om de hoogte kanalen lekker te laten mee doen.
En voor mij prettig van Auro is de "Spraak" stand voor TV, en lekker knallen in films met "Groot" en de omhoog mixing op standje 14  :-D
Vind ook de verdeling van Fronts en Center kanaal bij Auro beter.
Dolby en DTS doen 95% Center en 5% Front, Auro doet iets van 70% Center en 30% Fronts, een prettig aan te horen verdeling.

En Auro2D is weer zeer prettig met Muziek, ook hier een verdeling meer naar de Fronts en minder naar de Center.
Bij DD en DTS zit de Center dit voor 90% te doen, heel onnatuurlijk.......

Wel raar vind ik dat als je een Auro file draait je in het display Auro 3D ziet staan, maar bij upmixing van Stereo naar meer kanaal, of van Dolby/DTS naar Auro, dus gebruik maken van Auro-Matic, dat er in het display Auro 3D staat en niet Auro-Matic.

Ben op dit moment bezig om over te stappen van 7.2.4 naar 5.2.5 met (2) VOG speakers.

Vind u het erg als ik het bij STEREO hou  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: John Wx op januari 09, 2020, 18:50:38
Vind u het erg als ik het bij STEREO hou  8-) :-D

Jeetje, en ik heb pas die Ruby eruit geschopt  :wink:
Nee hoor, snap ik zeker, geeft wel wat hoofdbrekens wat bij Stereo veeeeeeeeeeeel minder is.
Maar ja, de effecten in films zijn in Stereo ook veeeeeeeeeeeeel minder........  :-D

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2020, 19:39:25
Jeetje, en ik heb pas die Ruby eruit geschopt  :wink:
Nee hoor, snap ik zeker, geeft wel wat hoofdbrekens wat bij Stereo veeeeeeeeeeeel minder is.
Maar ja, de effecten in films zijn in Stereo ook veeeeeeeeeeeeel minder........  :-D

Luister Mono naar film meestal 18+  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

The Good Son

Citaat van: John Wx op januari 09, 2020, 21:07:43
Luister Mono naar film meestal 18+  :schater:

Bij dit soort films wil ik juist zo veel mogelijk speakers om me heen, zodat ik het gevoel krijg dat ik er midden in ben!  :-)

JohnWx

Citaat van: The Good Son op januari 09, 2020, 22:11:34
Bij dit soort films wil ik juist zo veel mogelijk speakers om me heen, zodat ik het gevoel krijg dat ik er midden in ben!  :-)

:-D :-D :-D :-D :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

Citaat van: The Good Son op januari 09, 2020, 22:11:34
Bij dit soort films wil ik juist zo veel mogelijk speakers om me heen, zodat ik het gevoel krijg dat ik er midden in ben!  :-)

Nou, alsjeblieft .............. :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Stadium III

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2020, 16:24:50
Inderdaad, en heeft al lang mijn voorkeur over Atmos en DTSX.
Met Auro(matic) heeft de gebruiker zelf controle over hoe en hoe sterk de hoogte kanalen worden ingezet.
Bij Atmos en DTSX ben je afhankelijk hoe de geluidmixer het heeft bedacht, en dat is vaak bedroevend weinig  :-(
Op de een of andere manier zijn die gasten nog steeds bang om de hoogte kanalen lekker te laten mee doen.
En voor mij prettig van Auro is de "Spraak" stand voor TV, en lekker knallen in films met "Groot" en de omhoog mixing op standje 14  :-D
Vind ook de verdeling van Fronts en Center kanaal bij Auro beter.
Dolby en DTS doen 95% Center en 5% Front, Auro doet iets van 70% Center en 30% Fronts, een prettig aan te horen verdeling.

En Auro2D is weer zeer prettig met Muziek, ook hier een verdeling meer naar de Fronts en minder naar de Center.
Bij DD en DTS zit de Center dit voor 90% te doen, heel onnatuurlijk.......

Wel raar vind ik dat als je een Auro file draait je in het display Auro 3D ziet staan, maar bij upmixing van Stereo naar meer kanaal, of van Dolby/DTS naar Auro, dus gebruik maken van Auro-Matic, dat er in het display Auro 3D staat en niet Auro-Matic.

Ben op dit moment bezig om over te stappen van 7.2.4 naar 5.2.5 met (2) VOG speakers.

ben benieuwd
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4


The Good Son

Citaat van: CBdicX op januari 09, 2020, 23:04:10
Nou, alsjeblieft .............. :-D

Met zo veel speakers heb je geen scherm meer nodig!

CBdicX

Citaat van: The Good Son op januari 10, 2020, 20:27:42
Met zo veel speakers heb je geen scherm meer nodig!

Ehhhhhhhhhhhhhh,  :wink:

NB

Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

The Good Son


CBdicX