Flinke upgrade

Gestart door remco2706, januari 04, 2020, 14:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goede tip CBdicX,ga ik zeker meenemen.

CBdicX

Citaat van: remco2706 op januari 08, 2020, 14:18:19
Goede tip CBdicX,ga ik zeker meenemen.

Ja, soms heb ik wel eens een helder moment, meestal niet..........  :wink:
Doe er je voordeel mee !!

JohnWx

Citaat van: CBdicX op januari 08, 2020, 17:57:44
Ja, soms heb ik wel eens een helder moment, meestal niet..........  :wink:
Doe er je voordeel mee !!

Koesteren  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

remco2706

Ik heb zaterdag mijn eerste luistersessie bij hifi klubben.
Zijn weinig winkels die even zomaar komen thuis met apparatuur.
Dus moet het toch maar even op deze manier doen,kan ik sowieso wel verschillende klankkleuren opmerken.
Ik heb ook gezegd dat ik open sta voor andere suggesties,ze hebben nog een denon staan en een rotel geloof ik.
Ook marantz alleen de sr 6000 serie i.c met de b&w 702s2 dus dan kan een zwaardere alleen maar beter klinken denk ik.
Er zullen nog meerdere volgen,wil ook keer naar stassen.

NB

Enige suggestie die ik heb, is afspreken dat als het thuis niet bevalt, je het zonder drama kunt omruilen voor wat anders.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

remco2706

Ja,ga ik ook zeker vragen.
Eerst maar even een soort voorselectie wat mij echt niet bevalt.

remco2706

Wellicht vloeken in de kerk hier shutup,maar is een nad reciever ook een goede combi samen met b&w?ik heb wat forums en sites gelezen van div.testen en een nad komt zeer goed uit qua detail en plaatsing e.d ook werkt hij niet met audessy maar met iets anders wat veel preciezer is,maar in vergelijk met de uitgebreide audessy van de marantz sr 8012 hoeveel beter?ook moeilijker omdat het via de laptop moet.
Ik ben nieuwsgierig naar deze omdat films en muziek stuk minder wollig klinken dan een marantz?

jrm

Heb laatst de nieuwste nad versterker gehoord op de b&w en eerlijk is eerlijk ik vond het fijn om naar te luisteren.

Maar mijn oren zijn niet jouw oren, met andere woorden: zelf ervaren en luisteren wat jij mooi vind!

remco2706

De keuze is reuze,liefst blijf ik bij marantz maar goed luisteren kan geen kwaad.
Ik zat op de site van marantz de specs nog te vergelijken van de marantz sr 7014 en de sr8012.
Het viel mij op dat de 7014 virtualization heeft,nabootsing van hoogte effecten als ik het goed begrijp zonder dat je daarvoor de speakers hebt,ik weet dat daadwerkelijk de speakers hebben natuurlijk beter is,maar in hoeverre is dit merkbaar?iemand ervaring ermee?de 8012 schijnt dit niet te hebben.
Ook de hdcp op de 7014 is 2.3 en op de 8012 2.2
In hoeverre is dit belangrijk als ik voor de 8012 besluit te gaan?want als ik weer voor marantz wordt het sowieso een 8012.
Met andere woorden,als straks de ps 5 uitkomt e.d met hd bluray is de marantz 8012 gewoon nog tijdje toekomstbestendig t.o.v. de 7014?

geoffreyvanvugt

Die techniek is ook niet bij te houden tegenwoordig.
2 jaar geleden kocht ik de SR7011 en dacht dat ik wel futureproof zou zijn de komende 5 jaar.

Ik vind ook dat ze die Auro3D upgrade nou wel eens open kunnen gooien voor nop ipv €150'-
Marantz SR7011
Marantz PM7003
Sony UBP-X800
Pro Ject Debut III Esprit
Dune HD Solo Lite

Front - Jamo Concert VII
Surround - Jamo Concert V
SurroundBack - Jamo Concert V
Center - Jamo Concert II​​
Height Front/Back - Jamo 28
Subwoofer - Jamo Sub 360

remco2706

Klopt gaat echt supersnel,mede daardoor ben ik erg benieuwd naar die nieuwe geluidsoptie in de 7000 serie.
En dat de hdcp lager is op de 8012 dan op de 7014 ben ik ook benieuwd naar,omdat ik dan denk dat je eerder handshake of beveiligingsissues krijg dan met de hogere standaard?
Correct me if i wrong.

remco2706

Als iemand wat antwoorden op mijn vorige vraag,zou super zijn hello,dat gezegd hebbende heb ik vanmorgen mijn eerste luistersessie gehad bij klubben.
Bij binnenkomst een fijn ontvangst en net of je daar al jaren klant bent.
Afijn,ik heb geluisterd naar de b&w 702 s2,naar een b&w vloerstaander uit de 600 serie,een dali rubicon 6,en nog naar 2 andere merken van andere merken.
In het begin was ik teleurgesteld over de 702,ik dacht is dit alles?maar bleek dat de reciever niet ingesteld was.
Daarna was het echt een superspeaker,hij had als demo hotel california.
De eerste keer aangesloten op een nad en daarna geswitched naar een denon hogere serie.
1 ding had meteen geleerd,en ben zelf nogal nuchter en mijn vriendin interesseerd het helemaal niet,maar we konden allebei een lichte klankkleur horen in het midden.
Het is net of de zanger een beetje onder water aan het zingen was met de denon.
De nad was hierin veel opener en helderder in.
Daarna onze ogen dichtgedaan en hij switchen tussen de versterkers en elke keer hadden we het goed welke versterker er op aan was gesloten.
Vervolgens de andere speakers aan de beurt,maar die vielen allemaal door de mand stuk voor stuk.
De rubicon 6 was doffer en warmer,en met de de andere b&w was of er een paar mensen van de band geen zin meer hadden en war instrumenten ontbraken,ook was het spectrum veel minder breed,of de podium kleiner was.
De andere speakers waren helemaal niks en de zanger klonk meer op de achtergrond,weet exact het merk niet meer ook niet meer opgelet omdat ze voor ons veel minder presteerde.
Ik weet nu wat er bedoelt wordt met klankkleuren,en breder geluid e.d

Ik durf het niet te zeggen,maar de nad samen met b&w 702 s2 serie klinkt voor mij het mooiste.
Het zou dan wel gaan om de hoogste nad,wat daar stond te draaien was eentje uit een serie lager.
Ik zou meteen voor een complete set gaan incl 2 surround 1 center en 1 subwoofer.
Heb totaal een supermooie prijs gekregen,hij zegt denk erover na en kom maar eens terug na de zomer of herfst,hij zegt geen haast deze totaalprijs staat.

Was een leuke ochtend,zelfs mijn vriendin hoorde overal het verschil en dat zegt wel wat.


DansaN

Je geeft in je bericht aan dat de 702 in het begin tegen vielen, maar dat dit kwam omdat de receiver niet was ingesteld.

Even later geef je aan dat de andere speakers stuk voor stuk door de mand vielen.
Nu is mijn vraag; is de receiver bij elke speaker wissel ook ingesteld op de "nieuwe" speakers?
Of heb je deze alleen voor de 702 in laten stellen?
Heb je met of zonder ruimtecorrectie geluisterd?

remco2706

De reciever werd niet steeds ingesteld omdat ik dan denk dat je een goed vergelijk heb,hoe de speakers zijn in dezelfde stand.
Dit is pas me eerste ochtend geweest,ik sta altijd open voor suggesties.
En ik ga ook zeker tegen die tijd om een demo thuis vragen.

Keer een middagje naar stassen hifi komt er ook nog aan.

Ter info,het zou gaan om de nad t778 gaan als het nad wordt.
Mijn overige marantz hou ik zoals cd speler en bluray.

remco2706

Oja,ruimtecorrectie was niet ingesteld.
Dat vroeg ik wel,maar het was te omslachtig op de nad.
Zoals ik zei,ik ben pas begonnen om te orienteren.