Flinke upgrade

Gestart door remco2706, januari 04, 2020, 14:01:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

remco2706

Goedenmiddag allemaal,
Ik mag met instemming van mijn vriendin voor een flink budget mijn audio upgraden.
Mijn sr 7005 gaat plaats maken voor een sr 8012.
Daarbij gaan mijn needle magnat speakers vervangen worden voor waarschijnlijk de b&w 7002 s2 speakers met 2 boekenplanken speakers achter in dezelfde range als de 7002 sw en een goede sub van b&w.
Het jaar daarop misschien 4 kleinere inbouwplafond speakers voor dolby atmos maar dat komt nog.
Mijn vraag,zal ik erop vooruitgang qua investering?ik wil meer detail horen en beter mooier hoog e.d.
Ik ga in het voorjaar sowieso naar stassen hifi om eens goed te luisteren en misschien zijn er ook andere alternatieven e.d.


Ook wil ik volledig gebruik maken van de audessey 32x met licentie tegen die tijd.
Ik denk dat ik de hulp van stadium III weer nodig zal hebben
Mijn vraag is of het een verstandige upgrade is naar mooier highend geluid e.d.
Wellicht kunnen jullie alternatieven aandragen qua speakers welke ik kan meenemen in mijn beoordeling als ik ga luisteren.

Bedankt iedereen tot dusver


remco2706

Mijn topic van 19 september 2019 komt hierbij te vervallen ivm wijziging van plan zoals beschreven in dit topic,wil het meteen goed doen.

renes59

Heb geen verstand van HT en ken de SR7005 en SR8012 niet maar de B&W 702 2 wel. Daar ga je geen spijt van krijgen dat zijn hele goede luidsprekers, die staan op mijn verlanglijstje wat luidsprekers betreft. Lijkt mij een grote vooruitgang wat geluid betreft, veel plezier ermee. Dat moet lukken met zulke luidsprekers.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

hchifi.nl

Dat verschil gaan aanzienlijk zijn.

Zeker de luidsprekers gaan heel veel verder dan de Needle.
Ik heb je ook even een PM gestuurd.

Succes met de keus !
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

remco2706

Goed om te horen,vandaar dat ik besloten heb  om verder te sparen,en het meteen beter wil doen.
Sparen en wachten duurt lang,maar dan heb je ook wat,vooral op ht gebied wil ik niet te snel willen zoals ik wilde doen in mijn oude topic.

xander32

Goed bezig, mooie vooruitzichten 👍🏻

Citaat van: remco2706 op januari 04, 2020, 16:58:34
Goed om te horen,vandaar dat ik besloten heb  om verder te sparen,en het meteen beter wil doen.
Sparen en wachten duurt lang,maar dan heb je ook wat,vooral op ht gebied wil ik niet te snel willen zoals ik wilde doen in mijn oude topic.

remco2706

Bedankt allen tot dusver,ik blijf mijn topic met plezier volgen alsmede natuurlijk dit mooie forum.

Stadium III

Ga eens luisteren naar wat speakers voordat je op papier eens wat weg zet

De 8012 is een mooie apparaat iig waar niks mis mee is
Fijn als je 7.2.4 wil draaien,zullen hier nooit je plannen zittenn kijk eens voor een 7014 of 7013 in die reeks

succes
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: remco2706 op januari 04, 2020, 14:01:43
Goedenmiddag allemaal,
Ik mag met instemming van mijn vriendin voor een flink budget mijn audio upgraden.
Mijn sr 7005 gaat plaats maken voor een sr 8012.
Daarbij gaan mijn needle magnat speakers vervangen worden voor waarschijnlijk de b&w 7002 s2 speakers met 2 boekenplanken speakers achter in dezelfde range als de 7002 sw en een goede sub van b&w.
Het jaar daarop misschien 4 kleinere inbouwplafond speakers voor dolby atmos maar dat komt nog.
Mijn vraag,zal ik erop vooruitgang qua investering?ik wil meer detail horen en beter mooier hoog e.d.
Ik ga in het voorjaar sowieso naar stassen hifi om eens goed te luisteren en misschien zijn er ook andere alternatieven e.d.


Ook wil ik volledig gebruik maken van de audessey 32x met licentie tegen die tijd.
Ik denk dat ik de hulp van stadium III weer nodig zal hebben
Mijn vraag is of het een verstandige upgrade is naar mooier highend geluid e.d.
Wellicht kunnen jullie alternatieven aandragen qua speakers welke ik kan meenemen in mijn beoordeling als ik ga luisteren.

Bedankt iedereen tot dusver

Speakers upgraden, en dan van de Magnat Needle (op zich best wel een goede speaker voor het geld !) naar B&W of vergelijkbaar merk, is de grootste stap die je maakt.
En dan met een 8012 kan je alle kanten op  :yes:

Maar nog even wat anders, die vriendin van jou, die nu TOESTEMMING geeft voor deze upgrade, ik denk dat ik niet alleen, maar alle forum leden wel eens een foto willen zien van deze toch wel bijzondere vrouw !!  :-D

remco2706

Stadium,ik begrijp niet wat je bedoelt met  je post haha,ik kon eruit opmaken dat de 8012 geweldig is,maar wat bedoel je verder?zullen hier nooit je plannen zitten?dat begreep ik niet haha
En ja ik ga sowieso eerst de goed de tijd nemen en vooral luisteren.

CBdicX mijn vriendin is zeer zeker superlief,ik heb haar eerst even verwent door haar een hele nieuwe mazda te geven haha.
Ze weet dat geluid en tv mijn ding is en mijn speakers al bijna 20 jaar staan en lang al een grote stap wil maken,dus ze ze is heeeel lief om ja te zeggen,ze is altijd superlief.
hello

CBdicX

Citaat van: remco2706 op januari 06, 2020, 18:38:11
Stadium,ik begrijp niet wat je bedoelt met  je post haha,ik kon eruit opmaken dat de 8012 geweldig is,maar wat bedoel je verder?zullen hier nooit je plannen zitten?dat begreep ik niet haha
En ja ik ga sowieso eerst de goed de tijd nemen en vooral luisteren.

CBdicX mijn vriendin is zeer zeker superlief,ik heb haar eerst even verwent door haar een hele nieuwe mazda te geven haha.
Ze weet dat geluid en tv mijn ding is en mijn speakers al bijna 20 jaar staan en lang al een grote stap wil maken,dus ze ze is heeeel lief om ja te zeggen,ze is altijd superlief.
hello

puke   puke   puke  kon het even niet laten ........  :wink:  :-D LOL

Stadium III

De 8012 is idd niks mis mee ,hij heeft 11 kanalen
Als je die niet nodig hebt kun je eventueel een stap lager pakken
Dan dat geld bij de speakers leggen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

CBdicX

Citaat van: Stadium III op januari 06, 2020, 18:56:15
De 8012 is idd niks mis mee ,hij heeft 11 kanalen
Als je die niet nodig hebt kun je eventueel een stap lager pakken
Dan dat geld bij de speakers leggen

Als je die niet nodig hebt ? ..........................  :-o  :-D
De gemiddelde meerkanaal fan komt er nog minimaal 2 tekort.

remco2706

Ik ga eigenlijk meteen voor de 8012 omdat ik begrepen dat hij een veel betere voeding heeft en betere dac,en ik heb wat testen gelezen van verschillende bladen dat de 8012 nog wat beter is met muziek qua stereo dan de 7000 serie.

En het geld bij nog betere speakers leggen?ik denk dat de range van 702s2 of gelijkwaardig wel prima is.

Ik doe het rustig aan en neem de tijd en ga sowieso luistersessies doen.

CBdicX

Citaat van: remco2706 op januari 06, 2020, 20:19:26
Ik ga eigenlijk meteen voor de 8012 omdat ik begrepen dat hij een veel betere voeding heeft en betere dac,en ik heb wat testen gelezen van verschillende bladen dat de 8012 nog wat beter is met muziek qua stereo dan de 7000 serie.

En het geld bij nog betere speakers leggen?ik denk dat de range van 702s2 of gelijkwaardig wel prima is.

Ik doe het rustig aan en neem de tijd en ga sowieso luistersessies doen.

Niet om je af te schrikken, maar luistersessies zijn in ruimtes die jou huiskamer niet zijn.
Zo kan een speaker die voor jou prachtig klinkt in een luisterruimte, thuis tegenvallen.
Ander formaat ruimte, andere indeling, meer of minder demping, ect. ect.
Het is nu eenmaal zo dat je eigenlijk naar de ruimte (kamer) luistert.
Beste is jou keus(es) thuis laten komen, en dan je beslissing nemen.
Kan wel eens verassend uitpakken........  :wink: