PM7200 gerepareerd

Gestart door Rinze, januari 02, 2020, 20:53:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinze

Ik heb jaren kunnen genieten van mijn Marantz setje met een PM7200, een CD6000OSE en een ST6000 tuner (voor als er nog één keer ouderwets radio geluisterd wordt). Als speakers staan daar Acoustic Research Super Performance op aangesloten.
Helaas begon de PM7200 de laatste tijd kuren te vertonen. Eerst was er af en toe gekraak uit het linker kanaal. Ik heb het apparaat open gehaald en een aantal slechte solderingen hersteld. (Tjonge wat een slechte solderingen zitten er in zo'n ding.... zwaar teleurstellend voor een goed merk) Helaas geen effect. Uiteindelijk gaf het kanaal af en toe een harde tik en gekraak en was de audio vervormd. Tijd voor iets nieuws of een reparatie.

Na wat gezoek op het internet heb ik dit forum gevonden en maar eens contact opgenomen met SB_Marantz met de vraag of de versterker nog reparabel was. En dat was zo. Om een lang verhaal kort te maken.. twee weken later draaide alles hier weer als een zonnetje.

Wilfred en het forum, dank hiervoor.

Rinze


JohnWx

 :gp:

Mooi het is het vaak waard om hem bij SB Marantz of Hal te brengen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Graag gedaan Rinze, en ik hoop dat je wat kunt met mijn andere advies.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM