PM7000 schoonmaken

Gestart door Ronnie61, december 31, 2019, 21:28:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronnie61

Hallo mannen, vandaag in het bezit gekomen van een wat oudere PM7000 (en RT6000) nu zijn beiden nogal wat aan de vuile kant, met name het aluminium geborstelde front, ik ben al bezig geweest met alcohol en aceton maar dat verwijderd helaas niet alles, hebben jullie nog schoonmaak tips ? en kan je dat aluminium front ook opnieuw polijsten of iets dergelijks ? uiteraard wel zo dat de bedrukking gehandhaafd blijft  :wink:

Ronnie61

#1
oja, vergeet te vermelden dat mij is opgevallen dat deze PM7000 tot nu toe de beste versterker is voor mijn Aura Pied Piper speakers, ik heb al verschillende versterkers op deze grote (125cm hoog) zuilen aangesloten, maar deze Marantz stuurt ze tot nu toe het beste aan, heel veel bass (als ik wil) en mooi gedoseerde hoge en middentonen, ik had niet verwacht nog de juiste versterker te vinden voor deze moeilijke zuilen  notworthy

Samro

Aceton is in elk geval een agressief middel waar de bedrukking ermee af zal gaan. Ook de lak kan je er mee verknoeien lijkt me 🤔

Ronnie61

Citaat van: Samro op december 31, 2019, 22:03:01
Aceton is in elk geval een agressief middel waar de bedrukking ermee af zal gaan. Ook de lak kan je er mee verknoeien lijkt me 🤔

Klopt, uiteraard ben ik ook uit de buurt gebleven van  de bedrukking  :wink: het aluminium heeft er niet onder te lijden zo te zien, ik heb geen idee wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft, maar het vuil is erg hardnekkig...  :-o

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Samro

Heb je een foto? Op het aluminium zou ook nog een laklaag kunnen zitten die misschien al door de vorige eigenaar verknoeid is? Is de kleur van de pm7000 goud/zilver?  Schoonmaken met een beetje water en zeep toch toch voldoende moeten zijn lijkt me.

Mooi dat de versterker in elk geval goed klinkt! 🎼🎷🔊

Nostra

Ik gebruik voor het reinigen en polijsten van zulke dingen een goede metal polish die je in de supermarkt kan vinden.

Ik heb nu die van Eres. Ben hier best wel tevreden van. Verwijdert zeer goed bvb nicotine.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#9
Citaat van: Ronnie61 op december 31, 2019, 22:00:16
oja, vergeet te vermelden dat mij is opgevallen dat deze PM7000 tot nu toe de beste versterker is voor mijn Aura Pied Piper speakers, ik heb al verschillende versterkers op deze grote (125cm hoog) zuilen aangesloten, maar deze Marantz stuurt ze tot nu toe het beste aan, heel veel bass (als ik wil) en mooi gedoseerde hoge en middentonen, ik had niet verwacht nog de juiste versterker te vinden voor deze moeilijke zuilen  notworthy
:gp: notworthy    PM7200 gehad, dus weet ongeveer waar je het over hebt. :wink: 8-)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Ronnie61

Citaat van: John Wx op december 31, 2019, 22:18:50
Dasty

En welke Dasty gebruik je dan ? ik zie er hier bij de Wibra 10 soorten...  :-D

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Ronnie61 op januari 01, 2020, 10:08:19
En welke Dasty gebruik je dan ? ik zie er hier bij de Wibra 10 soorten...  :-D

De gele effe plaatje zoeken
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Deze
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ronnie61

Citaat van: John Wx op januari 01, 2020, 12:35:47
Deze

Ok de ontvetter dus, er is namelijk ook een RVS cleaner, ik neem die ook wel mee  :-D al is het vuil nu bijna onzichtbaar, ik heb de apparaten gisteravond nog ingesmeerd met Meubeline, spul om het houtwerk van je meubels op te knappen, werkt dus ook goed op aluminium ...  :lol:
Citaat van: Samro op december 31, 2019, 22:23:58
Heb je een foto? Op het aluminium zou ook nog een laklaag kunnen zitten die misschien al door de vorige eigenaar verknoeid is? Is de kleur van de pm7000 goud/zilver?  Schoonmaken met een beetje water en zeep toch toch voldoende moeten zijn lijkt me.

Mooi dat de versterker in elk geval goed klinkt! 🎼🎷🔊

Ik heb eigenlijk geen idee of dit een zilveren of gouden versie is, hebben ze niet allemaal van die goudkleurige knoppen ?  :oops: