Quart 390 version 1

Gestart door mountainbiker, december 31, 2019, 15:29:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mountainbiker

Gekregen van een goede vriend van mij 2 weken geleden. Dat was een paar dagen voor zijn overlijden. Gisteren was zijn begrafenis.
Hij stond er op dat ik deze luidsprekers zou krijgen die hij nog had staan. Zijn vrouw heeft deze nog moeten brengen 3 dagen voor zijn overlijden. Had er in eerste instantie zelf een hard hoofd in.
Voor het eerst in mijn bijna 50 jarige bestaan luisteren naar een gesloten 3 weg met 10 inch woofer, 4 inch midrange en 1 inch titanium tweeter. Direct aangesloten en getest. Hoorde het meteen. Dit is toch wel andere koek dan die Mission 762 met basreflex van mij. Dit is echt een paar classes hoger.
Een paar uur voor hij zich onder narcose liet brengen nog langs geweest bij hem om definitief afscheid te nemen. Vertelde hoe goed die speakers waren. Die grote smile op zijn gezicht zal ik nooit meer vergeten.
http://www.hifi-archiv.info/MB/MB%20Quart%20390%20Prospekt/
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Maurice

Ik ben er even stil van.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Euh .......Sterkte met het verlies van je vriend!
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Gecondoleerd .

De speakers zijn iig erg fraaie dingen ,heb ze vaker mogen beluisteren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Cornelis1921

Gecondoleerd en sterkte met het verlies. nopompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jrm

Gecondoleerd met het verlies van zo'n goede vriend en mooi dat je dan bij het luisteren van deze speakers je vriend eert, maar ook aan hem denkt!

Sterkte....

xander32

Sterkte met het verlies van jouw kameraad.

Zep

Een gesloten 3weg systeem.....je vriend had smaak.

Emotioneel relaas....het zullen bijzondere speakers voor je blijven.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

NB

Een mooi gebaar van je vriend. Sterkte ermee.
Kamer set:
Marantz PM 6007 - Q Acoustics 3050 - Infinity Alpha 10 - Yamaha CDS303 - Marantz cd 5000-
Pioneer DV-50LX- Bluetooth receiver BLS- B11.
Sennheisser HD 700 en Sennheiser IE 800.

Slaapkamer:
PM 6004, Mistral Bow 3, Philips cd 723, Dab+tuner.

mountainbiker

Citaat van: Zep op januari 01, 2020, 15:05:04
Een gesloten 3weg systeem.....je vriend had smaak.

Emotioneel relaas....het zullen bijzondere speakers voor je blijven.
Niet alleen bijzonder maar ook heel erg goed. Hoor nu pas wat het verschil is tussen een gesloten en bas reflex systeem. Dat hele overdreven laag is nu helemaal weg terwijl de 3 weg gesloten Quart 390 tot 35hz gaat en de 2 weg Mission 762 bas reflex tot 50hz. Je zou verwachten dat het eerder andersom zou zijn.
Ook kan ik mijn versterker verder terugdraaien terwijl het rendement/spl van de bas reflex 93db is en die van het gesloten systeem 90db.
Volgens die overleden vriend van mij, een echte fan van Rock and Roll,blues, Rock en psychobilly ,zijn het typische retrospeakers voor old skool audio zoals buizenversterkers. Ik heb er echter een ultramoderne NAD D3020 versterker aan hangen en ook nieuwe muzieksoorten uit het film,game en electronische genre  klinken subliem.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

Zep

Citaat van: mountainbiker op januari 01, 2020, 18:26:43
Niet alleen bijzonder maar ook heel erg goed. Hoor nu pas wat het verschil is tussen een gesloten en bas reflex systeem. Dat hele overdreven laag is nu helemaal weg.....

Dat was ook mijn reden om voor een gesloten kast te gaan. Tot op de dag van vandaag geen moment spijt van gehad en voor mijn muziek perfect.  HB
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

mountainbiker

Ik ben aan de slag gegaan met de houten zijpanelen. Die zijn in de loop der jaren lelijk geworden. Ik heb het vermoeden dat ze ook ooit zijn schoongemaakt met een of ander schoonmaakmiddel.
Ik heb in het verleden voor het mooier maken van meubels gebruik gemaakt van lijnolie. Omdat de panelen van massief hout zijn moet ik de eerste lagen heel dun aanbrengen en daarna telkens een dag laten drogen. Bij de meubels heb ik het veel te dik aangebracht met als resultaat dat het na een paar weken nog kleefde.
De eerste foto is hoe het was. De tweede foto is na 7 keer behandelen. Denk dat ik minimaal nog wel ergens tot eind volgende week bezig ben.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1

mountainbiker

Lijnolie.
versterker NAD D3020
Quart 390 versie 1