Marantz 4270 revisie

Gestart door HAL9000, december 30, 2019, 18:31:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz 4270 op de tafel gehad.  Dit exemplaar werkte nog wel en is in goede staat.
Ik heb alle elko's vervangen en de relais. Ook zijn alle rotte transistoren met oxidatie vervangen.



Paar elko's waren kapot.


Die paarse worden altijd slecht.


Alles nog origineel.


Originele Hitachi's




Voeding, relais en een deel van de eindversterker oud.


Eindversterkers oud.


Gereviseerd en wel.


Phono stage voorzien van nieuwe elko's.


front end met de beruchte discriminator spoel.

Toon regeling versterker gereviseerd.





FM MPX oud.


Gereviseerd.



Alles gereviseerd.


Alle oude componenten!



Klaar!


Deze receivers zijn altijd weer een uitdaging. Hoop onderdelen moeten vervangen worden altijd. Wanneer dat gedaan is, dan heb je ook wat!  :yes:

byebye



Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

jrm


bprijs

Strak werk Jon blij dat er nog mensen zoals jij zijn.  notworthy

BVB

Goed werk Jon!! Fijne jaarwisseling!!  :angel:

tbanis55

Hoi Jon,

In de eerste plaats natuurlijk de beste wensen.

By the way,  gebruik je een beetje forse weerstanden 4/8/16 Ohm voor de versterkers t.b.v. de metingen?

Anders een tip:  in oude liften (besturing in de lift machinekamer)  zitten zware draadgewonden weerstanden.
Zijn nog afstelbaar ook. 

Daarmee kan je een versterker van 100W (of zelfs meer)  testen .

gr.

Ton

MPX


tbanis55

Hoi Jon !

Daar kom je een eind mee !  :-)  :-) 

Verder komt het nogal eens voor dat er "iets" niet goed gaat bij een (eind-) versterker.  Denk bijv. aan terugkoppeling o.i.d. met als gevolg dat de zaak kan gaan (RF/HF) oscilleren wat op de scoop terug te vinden is.
Zinvol is om dan in combinatie met de load een capacitieve en / of inductieve belasting erbij te zetten.
Dit als simulatie bij het testen. 

Gr. Ton

P.S.  vroeger deden we dat als eind-test bij Amroh in Muiden ,  toen nog de 1e importeur van Marantz.




HAL9000

Hallo Ton,

Ja ik Heb weerstanden van 250watt paralel zodat er 8 ohm word gevormd. Ik heb die van 1000watt wel eens bekeken.  Inderdaad vind je soms tóch nog een defect in een eindversterker.  Ik heb het overigens ook gehad dat een 510 prima op de testbank werkte en op de speakers kapot ging. Dus zegt niet alles.

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!