PM-14S1 of PM-8006

Gestart door jackflash, december 30, 2019, 14:32:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SB_Marantz

Ik probeerde het wederom uit te leggen.....maar het is tegen dovemans oren gericht.

So be it.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Zep

Citaat van: SB_Marantz op december 31, 2019, 19:22:24
Je beweert van alles maar onderbouwt niets.

Lezen blijkt wederom een vak....ik beweer namelijk maar één ding: voor een versterker is het laag versterken het meest lastige....dat kan jij, als technische man die alles graag wil onderbouwen (en die ruimte geef ik je graag), niet ontkennen toch?

Vervolgens koppel ik er mijn ervaring aan dat een goede stereo versterker beter in het laag presteert dan het gros van de HT receivers, vooral bij luidsprekers met een lager rendement. Nu zou je eens keer mijn oren kunnen meten om dit te onderbouwen of die van jou laten uitspuiten  :wink:

Fijne jaarwisseling voor straks  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Zep

Citaat van: CBdicX op december 31, 2019, 19:26:23
Dat een receiver geen goed laag kan doen, of "minder strak", is klinkklare onzin.

Zet er maar eens lastige speakers op  :wink:

En jou kennende heb je in 2020 weer een stereo versterker, ik heb nog nooit een man op dit forum gezien die zoveel van het één naar het ander gaat  :-P

Fijne jaarwisseling ook, ik ga aan de oliebollen  :schater:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Paul

Citaat van: Zep op december 31, 2019, 19:38:39
Lezen blijkt wederom een vak....ik beweer namelijk maar één ding: voor een versterker is het laag versterken het meest lastige....dat kan jij, als technische man die alles graag wil onderbouwen (en die ruimte geef ik je graag), niet ontkennen toch?

Vervolgens koppel ik er mijn ervaring aan dat een goede stereo versterker beter in het laag presteert dan het gros van de HT receivers, vooral bij luidsprekers met een lager rendement. Nu zou je eens keer mijn oren kunnen meten om dit te onderbouwen of die van jou laten uitspuiten  :wink:

Fijne jaarwisseling voor straks  :-)

Prettige jaarwisseling en een goed audio 2020 zeker wel gemeend Zep.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Zep

Citaat van: Paul op december 31, 2019, 19:48:22
Prettige jaarwisseling en een goed audio 2020 zeker wel gemeend Zep.

Dank je Paul....jij ook een goed uiteinde!
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

#50
Citaat van: Zep op december 31, 2019, 19:44:08
Zet er maar eens lastige speakers op  :wink:

En jou kennende heb je in 2020 weer een stereo versterker, ik heb nog nooit een man op dit forum gezien die zoveel van het één naar het ander gaat  :-P

Fijne jaarwisseling ook, ik ga aan de oliebollen  :schater:

Ik heb een stereo versterker (na verkoop van de Ruby) maar die stuurt een setje Rear Height speakers aan.
Mijn vrouw is wel blij dat ik van de een naar de ander ga, maar dit met speakers en receiver/versterkers doe :-D

Heb wel eens een setje 86 dB speakers op een X8500H gehad, ging probleemloos en knetter hard in Stereo zonder sub.
Gebruik nu de zeer makkelijk aanstuurbare Gallo Strada 2 en Advia SE speakers met 2 subwoofers in een 7.2.4 opstelling.

TurboMarco

Citaat van: Zep op december 31, 2019, 19:24:05
Hadden we het nu over "speakertjes" of versterkers?
De controle ligt wat mij betreft bij de versterker....en die draai je sowieso nooit vol open (jij wel waarschijnlijk)

En hoe moet ik nu een turbo-man uitleggen, die graag muren wil later scheuren en bij wie het waarschijnlijk nooit te "hard" kan zijn.....wat controle is?

Blijf jij vooral de muren omver blazen, dan luister ik verder muziek op niveau  :-P

Veel KNAL plezier straks  :-D

Jij luistert naar een versterker ,ik naar de luidsprekers .

Maar goed jij straks ook veel knalplezier ,met vuurwerk neem ik aan .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Citaat van: TurboMarco op december 31, 2019, 20:10:53
Jij luistert naar een versterker ,ik naar de luidsprekers .

Maar goed jij straks ook veel knalplezier ,met vuurwerk neem ik aan .


Iedereen luistert naar luidsprekers.  :-D :wink:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

RHK

Het is wel duidelijk dat we allen verwoed luisteraars zijn.  Lekker deze discussie. Ik zweer bijv. bij grote speakers voor en achter voor surround,  ik vind dat beter klinken en ook laag weergave achterin. Speakers zijn heel belangrijk, ik heb er in deze set een paar op geprobeerd. De PM 8000 klonk hier overigens in klasse A stand weergaloos mooi op. Smaken verschillen, gelukkig maar.
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

Citaat van: SB_Marantz op december 31, 2019, 20:17:35

Iedereen luistert naar luidsprekers.  :-D :wink:

Ik luister altijd naar mijn vrouw  :-o

jowa

Citaat van: CBdicX op december 31, 2019, 20:34:46
Ik luister altijd naar mijn vrouw  :-o


Ik niet. Krijg altijd last van m'n gehoor.... [emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

JohnWx

Citaat van: jowa op januari 01, 2020, 09:08:00

Ik niet. Krijg altijd last van m'n gehoor.... [emoji2957]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ben je hoog rendement makkelijk aan te sturen  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SB_Marantz

Lager is ook makkelijk aan te sturen, alleen wat meer schreeuwerige Wattjes nodig om de benodigde SPL te behalen. :-P :schater:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM