Versterker 7200 upgraden ivm tv?

Gestart door Ronaldo, december 26, 2019, 09:25:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronaldo

Ik ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen. Mijn Marantz is de SR7200 en heeft geen HDMI aansluitingen.
Dit kan ik oplossen met een optische splitter.

Mijn oog is ook gevallen op een Marantz 6007, tweede handsje. Deze heeft wel HDMI aansluitingen.
Nu vraag ik mij af of ik hier goed aan doe.

Ga ik vooruit op geluid?
Gebruikers vriendelijkheid, de rest van de familie weet niet met de afstandsbediening omgaan.
Bv ij de 7200 is het ingewikkeld om de trebble / bas in te stellen.

Graag hoor ik jullie advies

Alvast mijn dank


JohnWx

Citaat van: Ronaldo op december 26, 2019, 09:25:38
Ik ben van plan om een nieuwe tv aan te schaffen. Mijn Marantz is de SR7200 en heeft geen HDMI aansluitingen.
Dit kan ik oplossen met een optische splitter.

Mijn oog is ook gevallen op een Marantz 6007, tweede handsje. Deze heeft wel HDMI aansluitingen.
Nu vraag ik mij af of ik hier goed aan doe.

Ga ik vooruit op geluid?
Gebruikers vriendelijkheid, de rest van de familie weet niet met de afstandsbediening omgaan.
Bv ij de 7200 is het ingewikkeld om de trebble / bas in te stellen.

Graag hoor ik jullie advies

Alvast mijn dank

Als hij volgens de norm gemaakt is er geen verschil, je gaat erop vooruit qua mogelijkheden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

... en daarmee zal de bediening er igg niet overzichtelijker op worden.

Citaat van: John Wx op december 26, 2019, 12:05:36
Als hij volgens de norm gemaakt is er geen verschil, je gaat erop vooruit qua mogelijkheden

Stadium III

Je hebt plussen en minnen

Via hdmi zal het wel makkelijker gaan maar je zult daarvoor ook meer moeten instellen iig
Ik zou het iig doen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Voorn

Mijn sr6200 ging kapot en ben overgestapt naar een sr6010. Ik vind het een grote stap vooruit, bij mij (en dit kan door de instellingen geweest zijn) is mijn geluidsbubbel veel mooier geworden. Verder denk ik dat installeren een makkie is, wanneer je de versterker daarna op auto zet denk ik dat je al verbetering hebt tov de sr7200. Vervolgens denk ik dat je daarna alle mogelijkheden eens kan proberen om nog meer uit de versterker te halen. Ik zou het doen.

Sent from my HTC U Ultra using Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 26, 2019, 12:48:31
... en daarmee zal de bediening er igg niet overzichtelijker op worden.

Daarom ook stereo met Chromecast Audio  8-) :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ronaldo

Is het gebruik, bv met de afstandbediening makkelijker?