Marantz PM 11S3 - gaat niet aan, standby lampje blijft gewoon branden

Gestart door torrie, december 24, 2019, 11:13:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

torrie

Hoi Allemaal,

Ik ben al een tijdje Marantz gebruiker, PM8005, PM11s3, SR8012, maar heb het nog nooit nodig gehad om een forum te raadplegen. Al volg ik met veel plezier de topics.

Waar ik nu tegenaan loop is dat een van de 2 versterkers, beide in BI-AMP mode, niet meer aan wil. Het standby lampje brand rood, maar verder niks. hoor niks en zie niks, behalve het kleine standby lampje.

Heb stereo mode al geprobeerd, maar werkt niet. Stroom eraf een uur, geen resultaat. Nu ben ik bang dat ik hem ter reparatie aan moet bieden en heb daarom eigenlijk een vraag....

In de handleiding staat vanalles over foutcodes en led status knipper codes, maar standby aan, geen actie kan ik nergens vinden   :-(

herkent iemand dit euvel en weet iemand of  is dit zelf te herstellen is?

Alvast super bedankt voor eventuele suggesties. Voor nu maar even amp nr2 op steroe gezet om een plaatje te kunnen draaien.

Vriendelijke groeten,

Thorsten




SB_Marantz

Deze storing kan diverse oorzaken hebben en dat zal eerst gevonden moeten worden.
Aangezien er (Waar ik niet van gecharmeerd ben) diverse microprocessors in zitten kunnen die de storing veroorzaken.
Of er zijn soldeerverbindingen gescheurd waardoor de DC te hoog is geworden.
Is deze klacht plotseling ontstaan of hoorde je b.v. een plop (Over de speakers) direct na het aantrekken van het relais?!

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM