PM KI Ruby verkocht

Gestart door CBdicX, december 14, 2019, 08:01:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Hij stond al een tijdje stof te happen en heb besloten de Ruby te verkopen, wat redelijk snel ging.
Door de nu lage nieuwprijs wel een bedrag overeen gekomen wat minder was dan gedacht en gehoopt.
Dit is voor mij meteen de laatste Stereo amp geweest ( :wink: ) want ik miste surround, met name de center speaker, wel.

Ondanks mij pogingen dit via allerlei kunstgrepen toch een soort center te krijgen met stereo, heb ik nu weer een X4500H staan.
De surround speakers had ik al (Gallo Acoustics Strada 2/Adiva SE) en heb dit uitgebreid van 7.2.2 naar 7.2.4 met 4x de Gallo Micro SE aan het plafond als Front en Rear Height.

xander32

Veel plezier met jouw nieuwe set up 🎶

Citaat van: CBdicX op december 14, 2019, 08:01:39
Hij stond al een tijdje stof te happen en heb besloten de Ruby te verkopen, wat redelijk snel ging.
Door de nu lage nieuwprijs wel een bedrag overeen gekomen wat minder was dan gedacht en gehoopt.
Dit is voor mij meteen de laatste Stereo amp geweest ( :wink: ) want ik miste surround, met name de center speaker, wel.

Ondanks mij pogingen dit via allerlei kunstgrepen toch een soort center te krijgen met stereo, heb ik nu weer een X4500H staan.
De surround speakers had ik al (Gallo Acoustics Strada 2/Adiva SE) en heb dit uitgebreid van 7.2.2 naar 7.2.4 met 4x de Gallo Micro SE aan het plafond als Front en Rear Height.

CBdicX

Citaat van: xander32 op december 14, 2019, 09:31:19
Veel plezier met jouw nieuwe set up 🎶

Nou ja, "nieuwe setup"...............  :wink:  :-D LOL

RHK

Citaat van: CBdicX op december 14, 2019, 08:01:39
Hij stond al een tijdje stof te happen en heb besloten de Ruby te verkopen, wat redelijk snel ging.
Door de nu lage nieuwprijs wel een bedrag overeen gekomen wat minder was dan gedacht en gehoopt.
Dit is voor mij meteen de laatste Stereo amp geweest ( :wink: ) want ik miste surround, met name de center speaker, wel.

Ondanks mij pogingen dit via allerlei kunstgrepen toch een soort center te krijgen met stereo, heb ik nu weer een X4500H staan.
De surround speakers had ik al (Gallo Acoustics Strada 2/Adiva SE) en heb dit uitgebreid van 7.2.2 naar 7.2.4 met 4x de Gallo Micro SE aan het plafond als Front en Rear Height.

Mooie Denon, maar  het zou meer in jouw lijn der verwachtigingen liggen om voor een AVC-X6500H te gaan?
Marantz AV7706* Rotel RMB-1575* Parasound ZampV3*B&W 702S3* Klipsch RP-504C* Klipsch R-112-SW sub* Hepta Bariton sub* Antimode 8033 SII *Hepta Spring* Atmos Dali Alteco C1*
LG Oled65G1RLA* Panasonic DMP-UB900* RU Connected*

CBdicX

#4
Citaat van: RHK op december 14, 2019, 18:34:04
Mooie Denon, maar  het zou meer in jouw lijn der verwachtigingen liggen om voor een AVC-X6500H te gaan?

Klopt, ik heb bij de x4500h nog een 520ae in een kastje staan zodat ik 7.2.4 kan doen, wat nu voldoende is.
Is in totaal ruim +/- 1000 euro goedkoper dan een 6500 die dan ook max 7.2.4 doet.
Ik persoonlijk vind de 6500 een beetje een onzinnig model, nu +/- 1900 euro en dan nagenoeg het zelfde doen als een 4500 waar ik 920,00 voor betaald heb  :-D + een 520 waar ik 169,00 voor betaald heb, alles splinter nieuw.

Zal dit eerst een tijdje moeten gebruiken voor ik mijn vrouw "zo gek" krijg dat ik 7.2.6 kan doen.
Moet wel zeggen dat weer 2 extra draden trekken (voor de x.x.6) nu niet echt mijn prioritijd heeft, en natuurlijk weer een nieuwe receiver die 7.2.6 doet, de 8500, die 3000 euro gaat kosten, want de 6500 is niet uit te breiden naar x.x.6 met een extra versterker  :-( , en zo dus een nutteloos tussen model is........
Zo te zien is de 4500 het enige model wat uit te breiden is met een extra versterker, zal wel een uitstervend fenomeen gaan worden.

Als je de 8500 - 6500 - 4500 naast elkaar zet in vergelijk, dan verschillen ze bitter weinig, op de eindversterkers na dan.

Paul

Wat een story voor zo,n bedrag. :evil:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

CBdicX


Paul

Citaat van: CBdicX op december 15, 2019, 17:04:00
Welk bedrag bedoel jij ?

De verkoopprijs bij de introductie en het verhaal wat er nu speelt, of begrijp ik het niet ?
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

#8
Ik snap ook niet wat een HT-man met een Ruby moet. Het is en/of.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

renes59

#9
Dat zijn nogal verschillende werelden, verschillende hobby's voor mij. Het is of het één of het ander, wennen doet het  volgens mij voor beiden niet.
Dat die Ruby's in prijs verlaagd zijn zal komen omdat men er niet op zit te wachten, ze verkopen niet. De stereowereld is maar klein en door de reclame- en marketingpraatjes kijkt men zo langzamerhand wel heen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Paul

Citaat van: Vinyl_Fuchs op december 15, 2019, 19:26:40
Ik snap ook niet wat een HT-man met een Ruby moet. Het is en/of.

Bij de naam Ruby moet ik aan een jongedame van 18 lentes jong in een leer pakje denken, met of zonder zweepje.

Just my two cents.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Vinyl_Fuchs

Citaat van: Paul op december 15, 2019, 20:51:16
Bij de naam Ruby moet ik aan een jongedame van 18 lentes jong in een leer pakje denken, met of zonder zweepje.

Just my two cents.
Dan had hij ze ook niet weggedaan. Tenzij.......
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

CBdicX

Citaat van: Paul op december 15, 2019, 20:51:16
Bij de naam Ruby moet ik aan een jongedame van 18 lentes jong in een leer pakje denken, met of zonder zweepje.

Just my two cents.

:-D  :-D  :-D

CBdicX

Citaat van: Paul op december 15, 2019, 18:43:34
De verkoopprijs bij de introductie en het verhaal wat er nu speelt, of begrijp ik het niet ?

Ok, ik dacht dat jij het receiver verhaal met de prijzen bedoelde, sorry...