Marantz 1050 Versterker gaat aan, meteen weer uit.

Gestart door sugarcool6, december 13, 2019, 15:16:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sugarcool6

Ik heb zojuist een Marantz 1050 ontvangen. Zie binnen geen losse of kapotte zaken, de versterker doe ik aan en
het rode lampje brand wel maar in een fractie van een seconde gaat uit en de powerknop is terug in de beginstand. Het rode lampje brand minder dan een seconde.

Is er dan iets met de powerknop zodat die meteen weer terugspringt of zijn de zekeringen kapot.
Ben helaas nu niet in de gelegenheid om aan nieuwe zekeringen te komen of ze te testen.
Maar misschien weet iemand of er nog iets anders een rol kan spelen.

Ik heb geen verstand van de binnenkant, geen expert dus maar weet wel de twee zekeringen te vinden en zie geen
brandplekken of losse draden etc.

Klopt het dat deze versterker zekeringen heeft van T 3,15  250 v ? Waar staat die T voor (Traag misschien?) ?
Want ik zou wel nieuwe willen halen bij de Hornbach maar die hebben kenmerk L en geen T.
Of maakt dat niet uit?

renes59

Hornbach is een Duitse winkel, zal die l misschien voor "langsam" staan.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

The Good Son

Citaat van: renes59 op december 13, 2019, 18:23:13
Hornbach is een Duitse winkel, zal die l misschien voor "langsam" staan.

NEIN!!!   violent1  :-D Op duitse glaszekeringen staat traag ook met een T aangegeven (träge)
Wat die L betekent dat weet ik dan weer niet.  :no:
Ik zal het iniedergeval niet gokken als je niet zeker weet of ze traag zijn of niet!


MPX

Dat klinkt als de aan/uit schakelaar kapot, bekend probleem.

Maus

Yes, wat gebeurd er als je de schakelaar vast houd?

sugarcool6

#5
Bij toeval kreeg ik de versterker aan de praat. De powerknop moet net iets doorgedrukt worden en dan blijft het