PM KI Ruby word gedumpt

Gestart door CBdicX, december 08, 2019, 12:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vinyl_Fuchs

Citaat van: TurboMarco op december 08, 2019, 16:03:09
Dat geldt echt niet alleen voor versterkers van Marantz hoor .

Een jaar geleden koste een AMD R7 2700x cpu 349,- ,nu gaan ze nieuw weg voor 170,- en dat komt doordat er weer wat nieuws is gekomen .

Een Marantz PM95 koste toen hij uitkwam Fl 5999,- ,niet veel later gingen die voor Fl 2999,-

Zomaar twee voorbeelden ,ik kan nog wel uren doorgaan .

Advies : Wacht met kopen totdat de laagste prijs bereikt is ,of koop gewoon wanneer je zin hebt .
:gp:
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 08, 2019, 17:59:58
Zeker wel; je kan naar een dedicated Hifi zaak gaan en daar betaal je bijna altijd het volle pond. Mogelijk praat je er nog een kabeltje los bij. Maar daarnaast zijn er ook adressen waar je t.o.v. bovenstaande een behoorlijke korting krijgt.

Dan is de marge voor de verkoper kleiner.

Verkoop is heel simpel je koopt een doos in en verkoopt de doos met een voor jouw zo goed mogelijke marge.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Er zijn verkopers die met minder marge genoegen nemen maar daarentegen grotere aantallen 'doorschuiven'. Als je als klant daar nieuw koopt, heb je altijd al een voordeel t.o.v. diegenen die de hoofdprijs hebben afgetikt bij een zelfbenoemde High End zaak.

De korting welke ik daarbij heb verkregen hoef ik tijdens wederverkoop niet door te geven.
Lang verhaal kort; de huidige tweedehands vraagprijzen betreffende bijv. een PM11s3 liggen erg dicht tegen de prijs welke ik er (inmiddels vijf jaar geleden) nieuw voor heb betaald ...

Citaat van: John Wx op december 08, 2019, 20:38:34
Dan is de marge voor de verkoper kleiner.

Verkoop is heel simpel je koopt een doos in en verkoopt de doos met een voor jouw zo goed mogelijke marge.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 09, 2019, 06:32:45
Er zijn verkopers die met minder marge genoegen nemen maar daarentegen grotere aantallen 'doorschuiven'. Als je als klant daar nieuw koopt, heb je altijd al een voordeel t.o.v. diegenen die de hoofdprijs hebben afgetikt bij een zelfbenoemde High End zaak.

De korting welke ik daarbij heb verkregen hoef ik tijdens wederverkoop niet door te geven.
Lang verhaal kort; de huidige tweedehands vraagprijzen betreffende bijv. een PM11s3 liggen erg dicht tegen de prijs welke ik er (inmiddels vijf jaar geleden) nieuw voor heb betaald ...

Ik snap je ik zie het vanuit de verkopende partij jij uit de kopende

En zoals je zegt de 1 neemt genoeg met 100 euro en de andere met 500, maar ze hoeven in principe niet zo te stunten om elkaar in leven te houden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

CBdicX

#19
 notworthy

Samro

Citaat van: CBdicX op december 08, 2019, 12:11:10
Met nieuw prijzen als laagste nu van 2699,00 euro !! in Nederland lijkt het erop dat Marantz de Ruby aan het dumpen is, misschien voor een nieuw model ?
Dit type versterkers waren in het verleden redelijk waarde vast en ook een vorm van investering met de wetenschap dat je altijd een goed bedrag kon terug verwachten bij verkoop.

Iemand die in het begin de volle 3999,00 betaald zou hebben heeft nu misschien een gebruikte prijs in het hoofd van zeg 2500 - 3000 euro, een te rechtvaardigen prijs voor een kort gebruikte gelimiteerde versterker.
Hiervoor de KI Pearl gehad, kon ik toen uitstekend verkopen !

Vreemd dat Marantz dit doet, want die zullen de inkoop prijzen dusdanig verlaagd hebben dat er nog aan 2699,00 verdient kan worden.
Ik zie deze versterker bij verschillende aanbieders voor € 3.200.  Goedkoper worden ze toch na verloop van tijd. Ik zou me er niet druk om maken.

MarantzRuby

Ik heb vanochtend op de site van Marantz Japan gekeken en de prijs van de PM-12 (Ruby?) is 300.000 yen. Omgerekend naar euro's is dat 2.830. Ze hebben in Japan een heel ander prijsbeleid. Blij om te horen dat de Ruby nu eindelijk richting het Japanse prijsniveau gaat.

http://www.marantz.jp/jp/Products/Pages/ProductListing.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier
https://www.gwktravelex.nl/koersconverter/euro-yen

Het prijsverschil geldt ook voor de duurdere PM-10. 600.000 yen dus € 5.660 in plaats van € 8.000.

Ik kijk altijd even naar de Japanse prijzen voordat ik in Nederland koop. De Japanse prijs geeft aan wat de prijzen uiteindelijk in euro's na een bepaalde tijd in Nederland kan doen.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

CBdicX

#22
Citaat van: MarantzRuby op december 17, 2019, 09:52:11
Ik heb vanochtend op de site van Marantz Japan gekeken en de prijs van de PM-12 (Ruby?) is 300.000 yen. Omgerekend naar euro's is dat 2.830. Ze hebben in Japan een heel ander prijsbeleid. Blij om te horen dat de Ruby nu eindelijk richting het Japanse prijsniveau gaat.

http://www.marantz.jp/jp/Products/Pages/ProductListing.aspx?CatId=HiFi&SubCatId=Amplifier
https://www.gwktravelex.nl/koersconverter/euro-yen

Het prijsverschil geldt ook voor de duurdere PM-10. 600.000 yen dus € 5.660 in plaats van € 8.000.

Ik kijk altijd even naar de Japanse prijzen voordat ik in Nederland koop. De Japanse prijs geeft aan wat de prijzen uiteindelijk in euro's na een bepaalde tijd in Nederland kan doen.

PM12 is niet de Ruby.
Geen verkoperde kast, geen verzwaarde / verdikte bovenplaat (je kunt ook niet zo mooi naar binnen kijken als bij de Ruby) geen gegraveerde toestanden, geen gelimiteerde oplage, iets lichter uitgevoerde speakerdraad terminals.
Of dit dan die meerprijswaard is ?  :-o
Technisch zijn ze zeker een tweeling, dus wat dat betreft.......

Denk dat er nu wel een einde gaat komen aan de Ruby, als deze van de Japanse site weg is en vervangen door de 12 zal het hier ook niet al te lang gaan duren.
En vandaar de prijs val, dit zijn de laatste modellen.
Die Ruby van rond de 2800 euro is er niet meer, de laatste kosten nu +/- 3200.
Denk toch, voor het relatief kleine prijs verschil met de 12, dat ik voor de Ruby zou gaan nu het nog kan (ondanks dat ik die van mij een week geleden verkocht heb  :wink: )

MarantzRuby

#23
OK ! Ik wist niet dat de Ruby ten opzichte van de PM-12 zoveel extra's had. Dank je voor de info.

De PM-10 is wel gelijk in Japan en Nederland. Dan vind ik dat prijsverschil tussen 600.000 yen, € 5.660 en € 8.000 wel absurd groot.
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400

CBdicX

Citaat van: MarantzRuby op december 17, 2019, 11:48:05
OK ! Ik wist niet dat de Ruby ten opzichte van de PM-12 zoveel extra's had. Dank je voor de info.

De PM-10 is wel gelijk in Japan en Nederland. Dan vind ik dat prijsverschil tussen 600.000 yen, € 5.660 en € 8.000 wel absurd groot.

Tja, ik denk dat de PM10 in Japan in elkaar geschroefd word.
Reken dan het vervoer, import rechten, BTW en er moet wederom aan verdient worden, hoppa........
Maar ik denk met wat onderhandelen dat er wel 1000-1200 vanaf kan, maar 5600 gaat het niet worden.

pameijer

Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

MarantzRuby

Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400


xander32

... hetgeen overigens in het geheel niet bijzonder is.