PM KI Ruby word gedumpt

Gestart door CBdicX, december 08, 2019, 12:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Met nieuw prijzen als laagste nu van 2699,00 euro !! in Nederland lijkt het erop dat Marantz de Ruby aan het dumpen is, misschien voor een nieuw model ?
Dit type versterkers waren in het verleden redelijk waarde vast en ook een vorm van investering met de wetenschap dat je altijd een goed bedrag kon terug verwachten bij verkoop.

Iemand die in het begin de volle 3999,00 betaald zou hebben heeft nu misschien een gebruikte prijs in het hoofd van zeg 2500 - 3000 euro, een te rechtvaardigen prijs voor een kort gebruikte gelimiteerde versterker.
Hiervoor de KI Pearl gehad, kon ik toen uitstekend verkopen !

Vreemd dat Marantz dit doet, want die zullen de inkoop prijzen dusdanig verlaagd hebben dat er nog aan 2699,00 verdient kan worden.

xander32

Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben  8-)

CBdicX

#2
Citaat van: xander32 op december 08, 2019, 12:22:54
Zeg niet dat we je niet gewaarschuwd hebben  8-)

Klopt, maar ik had die Pearl nog in het achterhoofd zitten, dat ging wel naar tevredenheid.



Wintertje

Kijk ook eens naar Denon...
Mijn PMA-1600NE wordt nu ook afgeschoten.

CBdicX

Citaat van: Wintertje op december 08, 2019, 13:01:58
Kijk ook eens naar Denon...
Mijn PMA-1600NE wordt nu ook afgeschoten.

Begint een patroon te worden binnen de producten van SU, inderdaad ook hier +/- 33% eraf.
Eens te meer een teken om niet te snel in te stappen.

pekelvlees

#5
Is dat niet gewoon met alles ?
Als je zo nodig een nieuw product als 1e wil hebben betaal je de hoofdprijs !
En Misschien zegt het wel iets over de belachelijke hoofdprijs waar Marantz dit product in de markt heeft gezet ?
Marantz PM7000N | Marantz UD7007 | Thorens TD-160 MKII (Nagaoka MP-150) | Pro-ject Tubebox S2 | Q Acoustics 3030i

CBdicX

Citaat van: pekelvlees op december 08, 2019, 13:29:16
Is dat niet gewoon met alles ?
Als je zo nodig een nieuw product als 1e wil hebben betaal je de hoofdprijs !
En Misschien zegt het wel iets over se belachelijke hoofdprijs waar Marantz dit product in de markt heeft gezet ?

Was in het recente verleden onder D&M duidelijk minder het geval, (verkoop) prijzen, dus ook gebruikte prijzen, waren redelijk stabiel en op te verwachten nivo.

SB_Marantz

Kennelijk wordt er weinig tot niets begrepen van de handel.
De winstmarge is enorm.
Men kiest er zelf voor om zoveel uit te geven voor just a amplifier.

Ik heb het zelf ook mogen ervaren maar dan met een bankstel.
2 maanden na aankoop was deze opeens 1000 houten guldens goedkoper.

Alles wordt op een gegeven moment afgeschoten en zelfs dan zit er nog behoorlijk winst op. :wink:


Niet klagen maar dragen zou ik zeggen.


Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Dat geldt echt niet alleen voor versterkers van Marantz hoor .

Een jaar geleden koste een AMD R7 2700x cpu 349,- ,nu gaan ze nieuw weg voor 170,- en dat komt doordat er weer wat nieuws is gekomen .

Een Marantz PM95 koste toen hij uitkwam Fl 5999,- ,niet veel later gingen die voor Fl 2999,-

Zomaar twee voorbeelden ,ik kan nog wel uren doorgaan .

Advies : Wacht met kopen totdat de laagste prijs bereikt is ,of koop gewoon wanneer je zin hebt .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Golfer

Ik snap die verbazing niet. Dat is toch met alle elektronische apparaten? Er zal wel een opvolger aankomen denk ik dan.
Voor mijn gevoel is het nooit een waardevaste investering en zo ga ik ze ook niet zien. Is imho gewoon handel.
Genieter van een SA8005. Yamaha RX-A3070, Philips FB825, FB860 en FB 821 via een extra Rotel RB-1080 eindversterker. Center is de Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 Musiccast voor de inbouwspeakers in de keuken.

Paul

Citaat van: SB_Marantz op december 08, 2019, 15:21:25
Kennelijk wordt er weinig tot niets begrepen van de handel.
De winstmarge is enorm.
Men kiest er zelf voor om zoveel uit te geven voor just a amplifier.

Ik heb het zelf ook mogen ervaren maar dan met een bankstel.
2 maanden na aankoop was deze opeens 1000 houten guldens goedkoper.

Alles wordt op een gegeven moment afgeschoten en zelfs dan zit er nog behoorlijk winst op. :wink:


Niet klagen maar dragen zou ik zeggen.




En KI is gaan hemelen dus scheelt Marantz salaris / vakantiegeld, een 13e maand en provisie over de verkoop.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Frits Denon

Daarom ga ik meestal voor een nette, goed werkende 2de hands. Scheelt een hoop geld en ik heb er een hoop plezier van.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

... of je koopt nieuw scherp in.

JohnWx

Citaat van: xander32 op december 08, 2019, 17:27:15
... of je koopt nieuw scherp in.


Dat gaat niet scherp inkopen.

Je kan alleen zelf wat aan je marge doen door marketing bijdrage in inkoop te stoppen of geld uit andere "potjes".
Of gewoon geld krijgen van de importeur om product af te "schieten" maar dat krijgt de rest dan ook andere gaan mee met die prijs andere gebruiken het weer voor andere dingen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Zeker wel; je kan naar een dedicated Hifi zaak gaan en daar betaal je bijna altijd het volle pond. Mogelijk praat je er nog een kabeltje los bij. Maar daarnaast zijn er ook adressen waar je t.o.v. bovenstaande een behoorlijke korting krijgt.

Citaat van: John Wx op december 08, 2019, 17:38:26

Dat gaat niet scherp inkopen.

Je kan alleen zelf wat aan je marge doen door marketing bijdrage in inkoop te stoppen of geld uit andere "potjes".
Of gewoon geld krijgen van de importeur om product af te "schieten" maar dat krijgt de rest dan ook andere gaan mee met die prijs andere gebruiken het weer voor andere dingen