Marantz 1050

Gestart door sugarcool6, november 30, 2019, 15:14:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Simon_Jaarsma

Citaat van: TurboMarco op december 14, 2019, 11:00:09
Ook van Magnat heb ik woofers gezien waarvan de spreekspoeldrager losgekomen is van de spider .

Zo ook die van Infinity , Polk , Canton ....en velen zullen nog volgen  :|

En wat te denken van een spreekspoeldrager die tegen de poolplaat van de magneet aantikt bij een te hoge excursie .

Bij een woofer heb ik 1x gezien dat de spoel verbrand is ,dat was een Beyma 15" woofer ,en geheid dat deze langdurig meer dan 100 Watt voor de kiezen gekregen heeft ,tweeters met verbrande spoelen heb ik wel vaker gezien ,maar die kunnen doorgaans niet meer dan 10 Watt verdragen .

Ja de MC255 woofer gaat wel eens defect Zitten ook maar in een paar speakers. zero7 msp200 en all ribbon4p. Maar dit is door de slechte kwalitiet zeggen ze. Toch heb ik de zero7 en de msp300 met elkaar gelinkt en die staan aangesloten op een 140/3200 set die regelmatig tegen het clippen aan staat.

Maar nee mijn canton's houden absoluut niet van rond de 40hz tonen op vol vermogen. Dan gaan de woofers rare geluiden maken.
VintageStereo op YT

CBdicX

Blijft toch prettig een receiver met Bass Management en cross-over instellingen  :wink: