Set van Alex

Gestart door AlexH, november 29, 2019, 21:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#16
Citaat van: xander32 op november 30, 2019, 10:27:33



https://gramofon.com/


Ik kende het niet; werkt het apparaatje goed, hoe is de bediening ervan?
Lijkt hier op. https://www.logitech.com/nl-nl/product/bluetooth-audio-adapter
Ik heb zo'n Logitech dingetje, werkt goed, gebruik het eigenlijk niet. Wordt gebruikt als iemand muziek op de telefoon heeft staan en dan werkt het goed .
Ik denk druk in de blauwe cirkel en het dingetje zoekt verbinding via blue tooth met het apparaat wat je wilt verbinden. Via interlink aan te sluiten aan de versterker.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

AlexH

Citaat van: Zep op november 30, 2019, 16:56:35
Welkom Alex...leuke set!

Kijk uit voor het virus..... :angel

Haha, ik snap wat je bedoeld. Heb ooit een Pioneer SX 838 gehad met een dual CS 601 en een Kenwood KD 2077. Graag zou ik ook een vintage (wat een woord eigenlijk :wink:) set er naast willen zetten... Alles op zijn tijd...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

xander32

Het lijkt hetzelfde maar is het niet  :no:.

Het Logitech dingetje is 'slechts' een bt ontvanger waaraan je jouw device kan koppelen. Het streamen moet dan vanaf het device middels bt gebeuren. Het dingetje van de ts (🤪) is echt een streamer welke je middels jouw device kan bedienen, heel wat anders.

Citaat van: renes59 op november 30, 2019, 17:28:12
Lijkt hier op. https://www.logitech.com/nl-nl/product/bluetooth-audio-adapter
Ik heb zo'n Logitech dingetje, werkt goed, gebruik het eigenlijk niet. Wordt gebruikt als iemand muziek op de telefoon heeft staan en dan werkt het goed .
Ik denk druk in de blauwe cirkel en het dingetje zoekt verbinding via blue tooth met het apparaat wat je wilt verbinden. Via interlink aan te sluiten aan de versterker.

AlexH

Het dingetje van de ts werkt wel naar alle tevredenheid... :wink:
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH

Hallo allemaal,

tijdje weg geweest, maar ik wilde toch weer eens en aantal wijzigingen delen. Een tijdje geleden heb ik overwogen mijn dali opticon 2 's weg te doen en een set Klipsch rp-5000f aan te schaffen. Ik heb toen de rp-6000f geluisterd en dit beviel goed, die zouden nagegenoeg hetzelfde klinken als de 5000f. ook was dit budgetair de beste optie.
En toen kwam de lockdown en zat ik zonder speakers want de dali's waren al verkocht. Toch maar via internet de 5000f besteld. Maar door de kerst en corona drukte kon de webshop maar niet via PostNL  bezorgen. Uiteindelijk vandaag via een spoedkoerier de 6000f ontvangen voor de prijs van de 5000f, ter compensatie van het ongemak.
Maar gelijk ook de Kimber 4tc vervangen door AQ rocket 11 ivm het proberen van een biwire configuratie en de analoge monster cable tussen de cd speler en versterker vervangen door een AQ Cinnamon coax kabel.

Zojuist heel het spul aangesloten en ik ben zeer tevreden met het resultaat! Alleen de vrouw vond de 6000f wat groot...

Maar goed, het gaat om het geluid.

en ik weet dat  jullie van foto's houden, die komen er zsm aan...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

JohnWx

Citaat van: AlexH op december 31, 2020, 13:34:59
Hallo allemaal,

tijdje weg geweest, maar ik wilde toch weer eens en aantal wijzigingen delen. Een tijdje geleden heb ik overwogen mijn dali opticon 2 's weg te doen en een set Klipsch rp-5000f aan te schaffen. Ik heb toen de rp-6000f geluisterd en dit beviel goed, die zouden nagegenoeg hetzelfde klinken als de 5000f. ook was dit budgetair de beste optie.
En toen kwam de lockdown en zat ik zonder speakers want de dali's waren al verkocht. Toch maar via internet de 5000f besteld. Maar door de kerst en corona drukte kon de webshop maar niet via PostNL  bezorgen. Uiteindelijk vandaag via een spoedkoerier de 6000f ontvangen voor de prijs van de 5000f, ter compensatie van het ongemak.
Maar gelijk ook de Kimber 4tc vervangen door AQ rocket 11 ivm het proberen van een biwire configuratie en de analoge monster cable tussen de cd speler en versterker vervangen door een AQ Cinnamon coax kabel.

Zojuist heel het spul aangesloten en ik ben zeer tevreden met het resultaat! Alleen de vrouw vond de 6000f wat groot...

Maar goed, het gaat om het geluid.

en ik weet dat  jullie van foto's houden, die komen er zsm aan...

Welkom bij de Klipsch club
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AlexH

Citaat van: John Wx op december 31, 2020, 13:50:36
Welkom bij de Klipsch club

Haha, dank je! Moet zeggen icm marantz een mooie klank. En dan zij ze nog niet ingespeeld...
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

JohnWx

Citaat van: AlexH op december 31, 2020, 13:54:22
Haha, dank je! Moet zeggen icm marantz een mooie klank. En dan zij ze nog niet ingespeeld...

Ze kwamen zo uit doos en vond het prima dat inspelen geloof ik niet zo zal meet technisch vast wel zo zijn maar we hebben een korte termijn geheugen van max 30 sec. neem ik mijzelf voor 50% = 15 sec


Als een speaker niet klinkt is hij voor diegene niet geschikt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat Coolbleu briljant en dan de laatste ik hoop het voor je

Door de 6,5 inch woofers (2x) is de passieve zuilspeaker geschikt voor in een middelgrote woonkamer.
De lage frequenties komen goed tot hun recht door het lichte en stevige materiaal van de woofers.
Dankzij het 3 weg systeem klinken de middelhoge tonen helder.
Wanneer je een passieve speaker gebruikt, heb je een versterker nodig.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

AlexH

Precies, ik weet het ook niet zo met 'inspelen' , maar ze klinken uit de doos zeer fijn. Niet hard of schel wat je wel vaker leest.
Coolblue:  :schater: :schater: :schater:
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH

Nu een paar dagen aan het luisteren naar de klipschen.  Ik moet zeggen dat het mijn verwachtingen overtreft. Hoe ingetogen de de dali opticons waren zo heerlijk open zijn de rp-6000f 's.
Tot nu toe is dit het geluid waar ik eigenlijk naar op zoek was. Ook zijn zijn ze makkelijk qua plaatsing, ze hoeven hier niet ver van de wand af, gelukkig maar want ze zijn redelijk fors van formaat.
Ik weet niet of de bekabeling ook veel doet, maar het geheel is zeer naar tevredenheid!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

AlexH




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marantz PM7005
Marantz CD6003
Project Debut Carbon DC Walnut
Klipsch RP-6000f Walnut
Audioquest Rocket 11
Audioquest interlinks
Beyerdynamic DT 860
Samsung Q60B

xander32

Marantz - Klipsch is steevast ook wel een lekkere combi 🎶