Heco the new statement

Gestart door erik62, februari 09, 2015, 21:55:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Voor de Statements minimaal anderhalve meter van de achterwand las ik ergens.
Dat zal niet in veel woonkamers te realiseren zijn.

Maar als je foto's bekijkt van opstellingen met deze ls., staan er daar heel wat tussen waarbij de ls. amper eenhalve meter van de achterwand staan ...

CBdicX

#16
Citaat van: erik62 op februari 09, 2015, 21:55:03
Dag,eergisteren was ik in Trier en had de mogelijkheid om een paar heco the new statement te beluisteren. Dit was de eerste keer dat ik dit merk beluisterde en ik ben extreem enthousiast geworden.
Het zijn luidsprekers van 1.25 hoog en wegen bijna 45 kilo per stuk. Als bijzonderheid is te vermelden dat de middentoner in een eigen compartiment zit dat middels een rooster aan de achterzijde in open verbinding met de omgeving staat.
Zelden heb ik zo een neutraal en precies spelende luidspreker gehoord als deze. Het midden vond ik echt fenomenaal en het laag was geweldig. Strak, snel en erg erg diep. Normaal vind ik basreflexsystemen achterblijven bij gesloten systemen maar niet bij deze exemplaren.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring met de heco,s. Ik vond E trouwens fantastisch afgewerkt en waren piano black. Geweldig......

Ik heb de Magnat Quantum 1000 gehad die nagenoeg dezelfde specs en constructie hebben maar beduidende goedkoper zijn.
Quantum heeft ook een "open" achter kant bij de middendriver, niet een rooster maar een opening met foam waar je duidelijk de bewegingen van de middendriver kunt voelen in de vorm van luchtverplaatsing.
Magnat en Heco lopen sowieso hand in hand door speakerland........

Vanwege de toch wel zeer aanwezig formaat van de Quantum en Statement, ben ik terug gestapt naar de Quantum 807, een stapje kleiner in formaat en komt qua geluid aardig in de buurt, en een stapje kleiner in prijs............

blackmolley

Hallo Erik,
Ik heb zelf de Celan GT902 fronts. Net een maatje kleiner als de New Statements en de middentoner zit - i.t.t. de Statement - in een eigen compartiment.
Maar ondanks dat moet ik zeggen dat ik helemaal gek ben van de HECO's. Perfect afgewerkt, mooi in de (bij mij) witte lak en het geluid van de 902's vind ik super, laat staat wat de New Statements produceren.
Ik denk dat het een redelijk onbekend en ondergewaardeerd merk is, en geheel ten onrechte naar mijn mening. Correct heeft bijna het hele gamma staan. Heb hier ook de Celan GT332 sub vandaan.
gr Rene
Panasonic GZ1000 Oled/Marantz SR7008/Marantz UD7007/Dune HD max/B&W DB4S sub/HECO Celan GT902 + GT 202 (B&W FS700 stands)/Mirage Center OS3-CC/AQ Rocket 44/AQ Irish Red /AQ Vodka+Carbon HDMI

CBdicX

Quantum 1000 is vergelijkbaar met deze Statement, ook een apart middentoon compartiment, maar of dat nu werkelijk zo veel uitmaakt ?
Heb nu de Q807 waarbij de middentoner gewoon de kast deelt met de rest, ik kon zo niet direct verschil waarnemen bij de switch naar de Q807.
Wel vind ik de Magnats optisch prettiger afgewerkt, daar Magnat magnetische speaker doeken gebruikt, dus de Magnats hebben die ontsierende gaten in de voorkant van de kasten niet, een misser voor Heco.
Qua geluid zullen de speakers van Magnat en Heco elkaar niet veel ontlopen, vandaar mijn keus voor Magnat.
Ik vond de Q1000 net als de Statement te groot, nu met de Q807 die ook een stapje kleiner is oogt dat beter in mijn kamer, denk dat de Q807 en Celan nagenoeg het zelfde zullen zijn, net als de Q1000 en Statement.
Magnat is dan wat meer een "prijsvechter"...........

Jammer dat zowel Magnat als Heco minder aanhangers heeft dan de gerenommeerde merken zoals B&W, KEF, Elac, ect. ect. terwijl zij absoluut niet onder doen tov die andere "top" merken !

xander32

#19
Wanneer beide merken niet zo'n grote fanclub in eigen land hadden, waren ze allang omgevallen ja. Hier in NL wellicht niet heel populair, maar in het land van afkomst des te meer.


Citaat van: CBdicX op maart 24, 2015, 16:52:09
Quantum 1000 is vergelijkbaar met deze Statement, ook een apart middentoon compartiment, maar of dat nu werkelijk zo veel uitmaakt ?
Heb nu de Q807 waarbij de middentoner gewoon de kast deelt met de rest, ik kon zo niet direct verschil waarnemen bij de switch naar de Q807.
Wel vind ik de Magnats optisch prettiger afgewerkt, daar Magnat magnetische speaker doeken gebruikt, dus de Magnats hebben die ontsierende gaten in de voorkant van de kasten niet, een misser voor Heco.
Qua geluid zullen de speakers van Magnat en Heco elkaar niet veel ontlopen, vandaar mijn keus voor Magnat.
Ik vond de Q1000 net als de Statement te groot, nu met de Q807 die ook een stapje kleiner is oogt dat beter in mijn kamer, denk dat de Q807 en Celan nagenoeg het zelfde zullen zijn, net als de Q1000 en Statement.
Magnat is dan wat meer een "prijsvechter"...........

Jammer dat zowel Magnat als Heco minder aanhangers heeft dan de gerenommeerde merken zoals B&W, KEF, Elac, ect. ect. terwijl zij absoluut niet onder doen tov die andere "top" merken !

erik62

Dag,
Ik denk dat de heco s inderdaad hier te lande niet bekend zijn. Waar dat aan ligt is eigenlijk een raadsel. Ik durf deze statements rustig te vergelijken met 802 van b&w . De 803 ken ik goed. Deze heb ik zelf gehad en komt echt niet met the statement mee.
Voor dat geld is het volgens mij absoluut gezien echt een koopje.

Gr.
Erik

capri9000

Heb reeds vele Magnat's gehad in het verleden waaronder ook de Quantum 1009 en was er wel redelijk tevreden over.Ben dan eens gewoon een goedkoop paar Heco's gaan kopen de Victa 700 en wow voor die prijs speelden ze wel heel goed.Had dan natuurlijk een beetje de Heco microbe te pakken,en vervolgens een paar Heco's XT 301 gekocht,en dan verder naar een paar Celan's 800 en deze lagen mij heel erg goed.Maarja ik kan moeilijk stil zitten en heb mij dan een paar Celan GT902 gekocht(die ik nu op marktplaats heb staan)Kan er niets negatief over zeggen gewoonweg een prachtluidspreker,en een klank die zeer goed past bij mij.....doch deze week een paar New Statements zien staan voor een wel heel aantrekkelijke prijs,en ja hoor ze staan hier al te spelen.Had eerst wat forum's geraadpleegd omdat volgens sommige er weinig verschil zat tov de 902,maar toch maar de knoop doorgehakt en ben er super blij mee.Her voelt vooral fijn om ze in huis te hebben,want alhoewel ik heel tevreden was met de 902 is het toch altijd een beetje leuker een iets groter(duurder)model in huis te hebben.Ik weet dit zit tussen mijn 2 oren maar thats me.Wat de klank betreft wel volgens mij spelen ze toch wat aangenamer(beter)Het hoog is vooral anders,wat hoger en de bass gaat ook wat dieper.Dus ja het zijn echt wel   goede luidsprekers,zelfs zeer goede.....

contour

Mooie speakers hoor, ga je veel plezier aan beleven!! :yes:

foto???

Rob
Buchardt S300 mk 2 SE;Marantz PM11S1;Marantz SA15S2;Chord Signature luidsprekerkabel;Verastarr silver signature interlink;Verastarr silver signature powercable;Powerlab G7powercable

MarantzRuby

Voor iedereen die nog een paar Heco The New Statements wil kopen, bij Correct zijn ze nu te verkrijgen met 50% korting oftewel € 2.400 per paar!

Link: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=503086
Versterker: Marantz PM KI Ruby
SACD-speler: Marantz SA KI Ruby
Draaitafel: Pro-ject Xtension 10 Evolution met cartridge Ortofon Cadenza Black
Luidsprekers: Canton Vento 100
Cinch kabel: Tellurium Q Ultra Black II 
Luidsprekerkabel: QED Reference XT 400