Primeur: nieuwe headphones van Sony

Gestart door tbanis55, november 23, 2019, 15:26:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tbanis55

Van Sony werd ik in de gelegenheid gesteld om hun nieuwste headphone maar eens moest proberen.
Hierbij mijn bevindingen:

De Sony WH-H910N headphone is niet zomaar een verbetering op de voorgaande modellen, waaronder mijn WH-1000XM2, die al zeer goed is.
Om te beginnen is de WH-H910N  bijna 40 gr. lichter wat bijdraagt aan het toch al uitstekende comfort van het vorige model. Daarnaast is deze in verschillende kleuren leverbaar. Mede dankzij de royale accu zit er voor 35 uur muziek in voordat deze weer opgeladen kan worden.
Dankzij Sony's High Resolution audio is ook de geluidskwaliteit opgeschaald tot grote hoogte. Met o.a. Tidal streamingdienst kan men dan van deze superieure kwaliteit genieten.
De geluidskwaliteit, met iets meer bas dan mijn oude "1000", kan dan ook worden omschreven als superieur mede door de app waarmee naar believen de instellingen aangepast kunnen worden.
De surround optie in de app heb ik (nog) niet gevonden.
Last but not least: De WH-H910N is voorzien van een USB-C aansluiting zodat een lader van de laatste generatie gebruikt kan worden wat erg handig is.

Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een hardcase i.p.v. een etui,  maar is wel makkelijk om bij gebruik in je zak te steken.
Met deze verbeteringen is deze Sony WH-H910N mijn inziens leidend in dit segment Van High-end audio.
Deze headphone is v.a. januari in Nederland te koop , of misschien al voor Sinterklaas of Kerstmis.

By the way, de concurrentie zal zeker niet stil zitten en we mogen verwachten dat Sennheiser, B&W, Bose, Denon c.s. minimaal met gelijkwaardige producten op de markt komen.

gr.
Ton