Hoe verhoudt de pm17 mk2 ki zich tot een pearl lite?

Gestart door themaestro, november 19, 2019, 23:23:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

themaestro

Citaat van: John Wx op november 20, 2019, 21:38:23
Net zo goed
Ooohh! En ik maar denken dat een pm pearl ki lite toch een upgrade betekent.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

JohnWx

Citaat van: themaestro op november 20, 2019, 21:51:15
Ooohh! En ik maar denken dat een pm pearl ki lite toch een upgrade betekent.

Want ? een versterker versterkt alleen zou meer een verandering zoeken in speakers of akoestiek
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Aanname: ik verwacht dat de 17 wat donkerder, warmer, naar oude Marantz zal klinken en dat de P Lite daarentegen wat frisser zal klinken. Dat zal vooral een kwestie van smaak zijn.

themaestro

#6
Citaat van: xander32 op november 21, 2019, 05:22:31
Aanname: ik verwacht dat de 17 wat donkerder, warmer, naar oude Marantz zal klinken en dat de P Lite daarentegen wat frisser zal klinken. Dat zal vooral een kwestie van smaak zijn.
Ik moet zeggen dat ik het geluid van de pm 17 mk2 ki erg mooi vind. Ik hou wel van dat warme, rustige en gedetailleerde geluid. Heb 'm nu aangesloten staan op een setje MA RS6 en dat klinkt echt super samen.
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

themaestro

Nog meer mensen met gebruikerservaringen hier die het zouden willen delen?
Musical Fidelity cd transport x-ray v8, Musical Fidelity x-dac v8, Mystère ai11, Musical Fidelity M6Si,  PSB Synchrony One,  Tannoy XT8F, Sony PS-6750 met Nagaoka MP200, Fluance RT85 2M Blue.
" The message is in the music "

SB_Marantz

Citaat van: John Wx op november 20, 2019, 22:53:12
Want ? een versterker versterkt alleen zou meer een verandering zoeken in speakers of akoestiek

:gp:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: themaestro op november 24, 2019, 18:48:53
Nog meer mensen met gebruikerservaringen hier die het zouden willen delen?
Je luistert naar de luidsprekers i.c.m de akoestiek ,de versterker doet wat hij moet doen .en dat is het aangeboden signaal versterken ,niet meer en niet minder .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

TurboMarco

Citaat van: John Wx op november 20, 2019, 22:53:12
Want ? een versterker versterkt alleen zou meer een verandering zoeken in speakers of akoestiek
Damn ! vallen we wederom in de herhaling .

Dit word al jaren beweerd en nog steeds dringt het bij een paar mensen niet helemaal door .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op november 25, 2019, 02:49:16
Damn ! vallen we wederom in de herhaling .

Dit word al jaren beweerd en nog steeds dringt het bij een paar mensen niet helemaal door .

Ja Marco that's life  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Of koop een DSP kan je het net zo regelen aan warmte koelte analytisch et. zoals je wilt 
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: xander32 op november 21, 2019, 05:22:31
Aanname: ik verwacht dat de 17 wat donkerder, warmer, naar oude Marantz zal klinken en dat de P Lite daarentegen wat frisser zal klinken. Dat zal vooral een kwestie van smaak zijn.
Niet zelf beluisterd, maar op basis van andere types uit die tijd ervaar ik hetzelfde.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

renes59

#14
Citaat van: xander32 op november 21, 2019, 05:22:31
Aanname: ik verwacht dat de 17 wat donkerder, warmer, naar oude Marantz zal klinken en dat de P Lite daarentegen wat frisser zal klinken. Dat zal vooral een kwestie van smaak zijn.
Dit schreef je  donderdag. We hebben zaterdag uitleg gehad hoe het in elkaar zit, klinken oude Marantzen nu nog steeds warmer, donkerder?  8-) :-D
Het uiterlijk van een PM17 vind ik wel mooier dan het nieuwerwetse spul.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.