Werking/ techniek toonregeling.

Gestart door KayaRahnee, november 15, 2019, 09:57:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Ik ben helemaal niet op de hoogte betreffende techniek audio apparaten, vandaar mijn vraag.
Ik heb begrepen dat er verschillende mogelijkheden zijn m.b.t. toonregeling.
Zo zou Quad een bepaalde techniek gebruiken voor toonregeling op hun versterkers.
Wanneer ik een Marantz PM11s3 bekijk zie ik alleen een "Tone" knopje op het front, geen aparte "Bass" en "Treble" knop dus.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit in z'n werk gaat, of is dit toch hetzelfde toonregeling systeem als die met de aparte "Bass" en "Treble" knoppen?
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

Je zult het schakelaartje tone in moeten drukken en dan zal er een menu tevoorschijn komen waar je de treble en bass mee kunt regelen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

KayaRahnee

Dat was me al wel duidelijk, maar ik zoek naar het systeem van toonregeling, zo noemt de Quad toonregeling "tilt regeling", wat dat precies inhoud weet ik niet maar zou nauwkeuriger werken dan de traditionele toonregeling die op de meeste versterkers zit.
Meer het principe van een equalizer zeg maar.
Amps: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

SB_Marantz

M.i. werkt het tilt principe niets beter.....praktijkervaring.
Elke toonregeling is een soort van equalizer maar dan vereenvoudigd.
De oudere Marantzen hadden tri-tone waarbij ook het middengebied versterkt of verzwakt kon worden.
Meer dan voldoende in mijn optiek.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

CBdicX

Citaat van: KayaRahnee op november 15, 2019, 11:38:28
Dat was me al wel duidelijk, maar ik zoek naar het systeem van toonregeling, zo noemt de Quad toonregeling "tilt regeling", wat dat precies inhoud weet ik niet maar zou nauwkeuriger werken dan de traditionele toonregeling die op de meeste versterkers zit.
Meer het principe van een equalizer zeg maar.

Op Flipperkasten zit ook een "Tilt" regeling, het is maar goed dat dit op een Quad dan niet net zo reageert........ 
:-D  LOL  :wink: