SR7010 onderbroken geluid

Gestart door jphm, november 14, 2019, 14:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jphm

Opstelling:
-   Audio en TV Signaal komt binnen op KPN-ARRIN (interactive Box)
-   Vandaar HDMI kabel naar Marantz SR7010
-   Tevens optische kabel van KPN-ARRIN naar Marantz SR7010
-   Vanuit Marantz SR7010 (Monitor 1 /ARC) gaat HDMI naar TV (Sinds een paar weken een Sony KD-49XG9005)
-   Vanuit Oppo Blueray speler gaat ook HDMI naar Marantz SR7010

Probleem:
-   Wanneer ik alleen muziek wil luisteren van een radiozender en de TV staat uit, wordt na een minuut of 5 het geluid constant 1 a 2 seconden onderbroken (De Marantz staat op CAB/SAT). Zet ik de TV aan, dan is het probleem opgelost, maar dat betekent dat ik steeds de TV aan moet zetten als ik radio wil luisteren.
-   Hetzelfde gebeurt als ik een CD op de OPPO draai en de TV staat uit. (De Marantz staat dan op Blueray) Ook dan wordt het geluid steeds kort onderbroken totdat ik de TV aanzet.
-   Als ik via mijn telefoon Spotify kies en de Marantz om af te spelen (De Marantz staat dan op Online) heb ik dat probleem niet.

Met de oude Sony TV had ik dit probleem niet.
Geprobeerde oplossingen zonderresultaat:
- Nu heeft de nieuwe TV ARC. Maar zelfs als ik een andere HDMI poort gebruik van de TV (zonder ARC) heeft dat geen resultaat.
- Ik heb Bravia Sync uitgeschakeld op de TV, ook dat helpt niet.
- Een HDMI-CEC killer verloopstekker aan HDMI kabel aan TV zijde of aan Marantz zijde helpen ook niet.
- HDMI bediening op de SR7010 staat uit


Het lijkt of de TV een signaal teruggeeft waar de Marantz moeite mee heeft

Wie kan helpen

gr
Jose


blueznl

Ik ken de 7010 niet, maar kun je in de Amp ARC volledig uit zetten?

Wat gebeurt er wanneer de je HDMI kabel (tussen amp en TV) binnen de vijf minuten los trekt?


jphm

Hi,
Yes, de ARC staat helemaal uit (zie foto). Maar ook wanneer ik de HDMI bakel aansluit op een HDMI poort van de TV zonder ARC blijft het probleem optreden.
Zodra ik de kabel bij de TV lostrek is het probleem opgelost.

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

blueznl

#4
De boosdoener is waarschijnlijk CEC dan. Zet ARC en CEC uit, overal waar dat kan. Heb je die mogelijkheid?

> Een HDMI-CEC killer verloopstekker

Euh. Oh. Da's ook een manier van uitzetten  8-) maar toch...



Bert Poelman


blueznl

Nog een suggestie: zitten TV en versterker op dezelfde meterkast groep? (Zou niet mogen uitmaken, maar laten we alles uitsluiten.)

xander32

Volgens mij is het KPN Arris, geen Arrin (?)
Daarover lees ik dat het gebruiken van de origineel meegeleverde hdmi kabel veel ellende voorkomt en dat het een handshake probleem betreft. Alle automatische beeldverbeteraars uitzetten op de tv zou soelaas kunnen bieden.

Als je op problemen als deze gaat zoeken, blijken ze veelvuldig voor te komen en niemand heeft een 1 op 1 oplossing. Hetgeen logisch is omdat bijna niemand een identieke keten heeft van hardware, software en bekabeling.

Trial and error, zaken 1 voor 1 uitsluiten.

jphm

Ik heb aan beide zijden (versterker en TV) alles HDMI / Bravia sync uitgezet.
Het zijn geen standaard HDMI kabels maar Audioquest Pearl HDMI kabels.
En inderdaad zitten ze op dezelfde groep. Dat kan ik wel testen met aparte groepen (verlengsnoer) maar echt veranderen is een ander verhaal.

Wat ik niet begrijp is dat ik het euvel bij mijn vorige TV niet had. Dus de oorzaak ligt bij de nieuwe TV die toch een bepaald signaal teruggeeft, terwijl de Sony helpdesk beweert dat het toch aan de versterker ligt (wat overigens wel een erg gemakkelijk antwoord is).

blueznl

Het kan niet aan de versterker liggen wanneer je de kabel eruit trekt en het probleem dan is opgelost, lijkt me.

jphm

Citaat van: Bert Poelman op november 17, 2019, 00:22:05
Waarom een optische kabel?,

Die heb ik er nu tussenuit gehaald: had idd geen functie meer