Nieuwe router, maar welke 🙄

Gestart door xander32, november 07, 2019, 19:34:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

xander32

Yep, ook app bediening. Maar dat heeft mijn huidige Asus router ook al; ik heb er nooit gebruik van gemaakt.

Citaat van: sjoek op november 08, 2019, 17:19:43
Prima keus denk ik idd... zoals je zelf al aangeeft hier kan je vast weer jaren mee vooruit  :yes:. Heeft ie trouwens ook app bediening?

sjoek

Oke nou ja in ieder geval veel plezier er van :-D
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Simon_Jaarsma

Citaat van: xander32 op november 08, 2019, 08:21:40
Ik denk dat ik idd weer voor een Asus ga; Asus RT-AC86U

Deze lijkt aan mijn vereisten te voldoen en is daarnaast ook nog enigszins te plaatsen gezien de afmetingen. Ik heb ook routers voorbij zien komen formaat stoeptegel 🥴

Deze heb ik ondertussen ook al 2 jaar, voldoet zeer goed! staat op de middelste verdieping en heb heel het huis internet. Weliswaar niet overal ''full bar'' maar goed voor een enkele router is dat prima heb. Ook heb ik 4 pc's hierop via kabel en tot opheden nog geen problemen gehad.
VintageStereo op YT

pameijer

€180 voor de Asus, pfoe! Mijn tip voor de Asrock kost de helft, kun je voor de besparing  nog mooi een AP tje scoren.

Vanwaar die keuze?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Vertrouwen in- en vertrouwd zijn met het product.

xander32

Dank je 👍🏻.

Maar begrijp ik het goed dat je zelf de app gebruikt? Welk voordeel heeft deze t.o.v. de interface op mijn laptop?

Citaat van: sjoek op november 08, 2019, 21:12:58
Oke nou ja in ieder geval veel plezier er van :-D

sjoek

Nee ik gebruik zelf geen app maar heb zowel de asus als de netgear apps voor routers wel eens aan het werk gezien en met de app is het a piece of a cookie om dingen aan te passen binnen je netwerk. Vandaar dat dat ook mijn advies was.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

xander32

Okey, ik zal als ik de boel aan het draaien haeb, er eens mee gaan spelen. Al zal dat weinig gebeuren; wanneer de boel goed loopt kom ik er meestal niet meer aan omdat ik domweg geen idee heb waar ik mee bezig ben  :-D.

Af en toe log ik in via de interface om te controleren op updates, dat is alles. Van alle uitgebreide opties/settingen krijg ik enkel de zenuwen 🥴


Citaat van: sjoek op november 09, 2019, 07:00:22
Nee ik gebruik zelf geen app maar heb zowel de asus als de netgear apps voor routers wel eens aan het werk gezien en met de app is het a piece of a cookie om dingen aan te passen binnen je netwerk. Vandaar dat dat ook mijn advies was.

sjoek

Citaat van: xander32 op november 09, 2019, 07:10:00
Okey, ik zal als ik de boel aan het draaien haeb, er eens mee gaan spelen. Al zal dat weinig gebeuren; wanneer de boel goed loopt kom ik er meestal niet meer aan omdat ik domweg geen idee heb waar ik mee bezig ben  :-D.

Af en toe log ik in via de interface om te controleren op updates, dat is alles. Van alle uitgebreide opties/settingen krijg ik enkel de zenuwen 🥴

Haha dat is meestal ook het verstandigste idd..
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Rob46

Ik blijf ook vaak ver weg van de instellingen.....pfff Plug and play past mij het best, maar er zijn natuurlijk puristen onder ons die met bijna iedere instelling iets positiefs weten te bereiken  :lol:

jowa

Zo lang je je admin wachtwoord maar aanpas bij nieuwe installatie....
O ja, met WPS kan je over het algemeen makkelijk de instellingen zo overnemen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro