Marantz 1090 revisie.

Gestart door HAL9000, november 05, 2019, 19:03:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Ik heb weer eens een marantz 1090 op de tafel gehad. Deze was in goede staat, beetje vies alleen. Klacht was een uitvallend linker en rechter kanaal. Ik heb alles belangrijke soldeer bindingen door gesoldeerd, alle elko's vervangen en alle potmeters en schakelaars gereinigd. Bias is ook afgesteld.

Bij binnenkomst.

Alles origineel.


Eindversterker ook.


Voeding, voorversterker en phono stage oud.


Alles gereviseerd.

Niet heel spectaculair, maar was wel nodig.


Alle oude troep.


Klaar.

Dit zijn erg leuke en zeer goed klinkende versterkers 2x45watt bij 8ohm. Als je er eens kan vinden voor een leuke prijs doen!. Moeten wel de eindversterkers werken. Deze vleugel eindtrappen zijn moeilijk te vinden.  :yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Nostra

Kan ik alleen maar beamen.

Met dit model is men liefde voor marantz begonnen.

Die van mij is ook nog volledig origineel en doet het nog steeds goed.

Verstuurd vanaf mijn H3113 met Tapatalk


BVB

Goed gedaan Jon!
Weer een Marantz een extended live time gegeven!
TOP!  :yes:

Simon_Jaarsma

VintageStereo op YT

tbanis55

Hoi HAL !

Vraagje:  wat gebruik je als middel voor de beste warmte overdracht van bijv. TO3 transistors (of andere items) op een heat sink. En wat zou je het liefste willen gebruiken hiervoor?

Bij voorbaat dank voor je reactie

Gr. Ton

HAL9000

Citaat van: tbanis55 op november 07, 2019, 13:02:55
Hoi HAL !

Vraagje:  wat gebruik je als middel voor de beste warmte overdracht van bijv. TO3 transistors (of andere items) op een heat sink. En wat zou je het liefste willen gebruiken hiervoor?

Bij voorbaat dank voor je reactie

Gr. Ton

Hey Ton,

Simpele witte niet geleidende warmte pasta in een spuit. OF die droge warmte geleidende plaatjes. Zie zijn wel mooier en schoner. Kijk als het oude mika verschoond kan worden, dan die nieuwe witte paste, maar valt het uit elkaar. Dan kan je beter die kunststof warmte geleidende plaatjes gebruiken.  :yes:

Jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Mica of silpads maakt in feite niet uit behalve de geleidende pasta voor de mica variant.
Niet zo spannend allemaal alhoewel ik silpads prefereer.  8-)
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

tbanis55

So far, hartelijk dank voor het meedenken.
Voor de beeldvorming:
Het is voor het monteren van een LED-plaat op een heat sink.
Sil pad is helaas minder geschikt,  het isoleert elektrisch prima, maar ook thermisch, en dat is jammer.
Elektrische isolatie is hierbij niet nodig, wel een ultieme warmte overdracht (dus thermische geleiding) naar de heat sink.

SB_Marantz

Ik ben een beetje nieuwsgierig.
Een LED plaat op een heatsink?
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MPX

Die dikke LEDs met aluminium behuizing worden bere warm, kun je een eitje op bakken  :-D

tbanis55

Inderdaad ,  een LED plaat op een heat sink....,  en inderdaad dat wordt eeeerg warm.

Ik schijn kennelijk wat te hebben met lampjes ....
Wederom mijn wijzerlampje van de 2270 defect ondanks dat ik er een klein weerstandje voor had gezet.
Was toch echt een 8V lampje met - naar ik meen 15 mA.
Heeft iemand een oplossing of een idee waar ik betere kan kopen ?

O ja...,  van mijn Philips BiAmpli Reverbeo is er ook een schaallampje stuk (dat was overigens knutselwerk...)
hier komen dan de 8073D  lampjes in,  dat fix ik wel.

gr.
Ton

MPX

6 mA voor zover de SM klopt.

Rob46


SB_Marantz

Citaat van: tbanis55 op november 08, 2019, 13:06:59
Inderdaad ,  een LED plaat op een heat sink....,  en inderdaad dat wordt eeeerg warm.

Ik schijn kennelijk wat te hebben met lampjes ....
Wederom mijn wijzerlampje van de 2270 defect ondanks dat ik er een klein weerstandje voor had gezet.
Was toch echt een 8V lampje met - naar ik meen 15 mA.
Heeft iemand een oplossing of een idee waar ik betere kan kopen ?



gr.
Ton

Waarom een LED plaat op een heatsink?
En in welke versterker ?
2270?
Een heatsink word niet erg warm (lauw) behalve als je echt gaat stoken.

Dial pointer lampje weer stuk van de 2270?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MPX

Ik denk dat het in dit geval niet om een LEDje in versterker gaat.
Je hebt ook LED's van 100 Watt bijvoorbeeld, dat wordt best warm omdat het in tegenstelling tot een versterker altijd op vol vermogen staat.