Service 300 DC & 3650

Gestart door jwfdino, februari 16, 2019, 08:56:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

Vooral die 3650 kan heel nukkig worden. Eigenlijk zou je alle tiptoets schakelaars moeten reinigen in de ultrasoon. En alle 9mm D667 b647 nalopen. Sowieso alle tin bindingen moet je nalopen en aandikken. Best een flinke klus!!
:yes:
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

#16
Diagnose:

Rechter kanaal 300dc stuk.
Overshoot aan de voorflank.
Diverse weerstanden vervangen alsmede de powertorren en andere transistoren (9mm)

3650 laat een zeer slecht signaal zien .....SW's smerig en hier en daar slijtage te zien qua soldeerverbindingen.
Compleet wit uitgeslagen pcb's...

Verslag volgt z.s.m.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

#17
Ik wacht met smacht. Vind ik persoonlijk zeker tot de holy grails van Marantz behoren.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

#18
Helemaal vergeten een verslagje te posten.
De 300DC had een defect kanaal en het stikte van de slechte soldeerverbindingen.
Tevens verkeerde outputs geplaats waardoor de bias richting de 100mV liep.
Je kunt niet zomaar elke willekeurig MJ , 2N of wat dan ook plaatsen zonder consequenties.
Te hoge gain etc

In willekeurige volgorde: Herstellen soldeerverbindingen driverboards, elektrolyten vervangen. Was hard nodig op de driverboards en VU meter board/protectie circuit, LEDS geplaatst, defect 1 kanaal hersteld met originele outputs, perkament papier vervangen,relais gereinigd, afgeregeld, functie en power test.
Het lijkt me duidelijk te zien dat deze hele versterker versleten boel was.
V/elco's waren nog prima dus laten zitten.









upload image











picture uploader







facebook photos hosting















share free images and get url












Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Simon_Jaarsma

Dit is een prachtige set! moet ik ook maar eens hebben  :-D :-D Netjes gedaan SB
VintageStereo op YT

SB_Marantz

Ik ben helaas wat foto's kwijt.
Was alweer een tijdje geleden.
Enfin.....
Hemel en aarde bewogen om de originele powertransistoren te bemachtigen. :evil:
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Vinyl_Fuchs

Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

BVB

Blij dat er nog steeds mannen zijn die dit soort "golden oldies" weer in goede staat brengen!! Respect!!  :yes:

jwfdino

Beste Wilfred,
Ik ben heel blij met de reparatie van mijn mooie 300 DC en 3650, die je voor me gedaan hebt!
Voor een a-technische liefhebber zoals ik, heb je in duidelijke '' jip en Janneke taal '' uitgelegd wat er stap voor stap diende te gebeuren. De communicatie vond ik prettig, en ook de manier waarop je me telkens op de hoogte hebt gehouden vond ik top!
De set speelt nu probleemloos, en geniet ik iedere keer weer van dat mooie warme Marantz geluid.

Excuses dat ik niet op mijn eigen post deze positieve feedback heb geschreven, maar nadat ik 3 x geprobeerd heb om te grote foto's te uploaden, en dus 3 foutmeldingen kreeg heb ik het bijltje erbij neergegooid  :-D

Nogmaals hartelijk bedankt &
groeten
Jan Willem Franken

Maus

Citaat van: tbanis55 op februari 26, 2019, 13:09:23
Mooie set !  INDEED !

Soms moet je jezelf afvragen wat je eraan geserviced of gerepareerd wil hebben.

Enige reden waarom ik het zou laten doen zou zijn, om schade te voorkomen door ouderdom, waardoor onderdelen defect raken waar moeilijk of niet aan te komen is.

SB_Marantz

Citaat van: jwfdino op november 02, 2019, 11:52:27
Beste Wilfred,
Ik ben heel blij met de reparatie van mijn mooie 300 DC en 3650, die je voor me gedaan hebt!
Voor een a-technische liefhebber zoals ik, heb je in duidelijke '' jip en Janneke taal '' uitgelegd wat er stap voor stap diende te gebeuren. De communicatie vond ik prettig, en ook de manier waarop je me telkens op de hoogte hebt gehouden vond ik top!
De set speelt nu probleemloos, en geniet ik iedere keer weer van dat mooie warme Marantz geluid.

Excuses dat ik niet op mijn eigen post deze positieve feedback heb geschreven, maar nadat ik 3 x geprobeerd heb om te grote foto's te uploaden, en dus 3 foutmeldingen kreeg heb ik het bijltje erbij neergegooid  :-D

Nogmaals hartelijk bedankt &
groeten
Jan Willem Franken


Graag gedaan Jan Willem, en ik hoor het graag als ik jou of anderen in de toekomst ergens mee kan helpen.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM


jrm


Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4