De keten....

Gestart door Rob46, november 03, 2019, 15:27:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat vind ik in een set het belangrijkste?

Versterker, want....
0 (0%)
Bron, want.....
0 (0%)
Bekabeling, want......
0 (0%)
Luidsprekers, want.....
7 (63.6%)
Alle bovengenoemde, of een combinatie....., want.......
4 (36.4%)

Totaal aantal stemmen: 11

Stemmen gesloten: november 17, 2019, 15:27:28

Rob46

 8-) Nog een beste forummers  :yes: HLP

Frits Denon

Luidsprekers zijn voor mij het belangrijkst. Het blijft een erg leuke ontdekkingstocht.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

xander32

Luidsprekers want deze zijn samen met de akoestiek voor > 90% bepalend voor het eindresultaat.

Vinyl_Fuchs

Akoestiek, ls en dan de rest. Moet natuurlijk sprake zijn van een goed samenspel en het liefst een synergie van de verschillende audio-componenten.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

lo

Luidspreker
Luidsprekerplaatsing
Plaatsing luisteraar
Akoestiek
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Vinyl_Fuchs

#5
Citaat van: lo op november 03, 2019, 18:48:44
Luidspreker
Luidsprekerplaatsing
Plaatsing luisteraar
Akoestiek
Klopt ook wel weer. Maar zonder goede akoestiek is het kansloos. Heb een Audio Note LS van bijna 100.000 slechter horen klinken dan een Audio Note LS van 6-7K. Puur op basis van ruimte/ akoestiek.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

Zep

luidsprekers-versterker-bron in volgorde van waar mijn interesse ligt....niet wat perse het belangrijkste is.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

renes59

De luidsprekers, daar komt het geluid uit. De omgeving kun je indien je dat nodig vindt aanpassen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Speakers (luidsprekers al te vaak gezegd)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maus

Luidsprekers en de set. Luidsprekers voorop, slechte speakers aan een goede set maakt meer kapot dan andersom. De akoestiek is natuurlijk ook belangrijk, maar daar heb ik mazzel mee en tevens kan ik er niet teveel mee doen. De kamer anders indelen voor de set gaat me (samenwonend) wat ver. Geluk heb ik want er ligt een kleed, gordijnen(overdag vitrage), een bank met veel kussens, en een stoel met daarop wat schapendekentjes. Omdat de kat nog wat wild speelt ligt er een set vliesdekens over de bank. Het is hier dus aardig dood.

tbanis55

Klein dingetje mis ik nog......
Onder het motto "nobody is perfect ..." je eigen oren, al dan niet met technische aanvulling(en).
Dat staat overigens  los van "smaken verschillen", maar meer zoals het live of in de studio vastgelegd is, zo zou het ook moeten klinken , liefst meetbaar.

Natuurlijk speelt leeftijd een rol;  het gehoor van iemand van 15 jaar loopt iets verder door dan iemand van 50+ en ouder.
Uiteindelijk gaat het om de beleving.

gr.

Ton

Cornelis1921

De synergie van alle componenten is voor mij datgene wat telt, en dat met een dikke vette accent op de speakers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

SB_Marantz

Akoestiek.....Je kunt nog zo'n goede speakers hebben maar wanneer de akoestiek niet meewerkt is en blijft het gewoon slecht.
Daarna de speakers uiteraard.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Cornelis1921

Citaat van: SB_Marantz op november 05, 2019, 11:32:36
Akoestiek.....Je kunt nog zo'n goede speakers hebben maar wanneer de akoestiek niet meewerkt is en blijft het gewoon slecht.
Daarna de speakers uiteraard.
:gp: Mee eens, Wilfred, een betere definitie dan deze van jouw is er niet. notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pameijer

Citaat van: SB_Marantz op november 05, 2019, 11:32:36
Akoestiek.....Je kunt nog zo'n goede speakers hebben maar wanneer de akoestiek niet meewerkt is en blijft het gewoon slecht.
Daarna de speakers uiteraard.
Dan zou ik wel graag een woonkamer willen bestellen bij de hifiboer. Geen wonder dat die branche doodbloedt, ze gaan niet mee met de tijd en snappen er gewoon niks van  :wink:
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15