Plaats van de luidsprekers

Gestart door Rob46, november 02, 2019, 09:10:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob46

Ik zag deze op het buurtforum. Voor de geïnteresseerden.


https://youtu.be/8b1W7QgqhR8

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Vinyl_Fuchs

Had ik al eens gespot, maar blijft interessant.
Main set up:
Vv.: Nat Audio Plasma R; E.v. 2x Nat Audio Se1 Mk II; Sacd-speler: Sony scd555 ES met art-speakmod.; Platenspeler: Denon SL 7D; Element: Denon DL-A100; Phono: ASR Audio Basis Exclusive X2; Marantz ND8006; AKG Q701; LS: Klipsch La Scala ALK.

SB_Marantz

Kijk , en dat is nu eens een goed filmpje, eerlijk , duidelijk.  notworthy
Soms ben je beperkt en kun je simpelweg de speakers niet optimaal opstellen.
Sommige mensen donderen de speakers maar ergens neer, zijn niet tevreden over de weergave en lopen dan met de meute mee en denken dat een andere versterker het probleem gaat oplossen.
Zo ook met andere hardware en alles wat er aan hangt.
Helaas, zo werkt het niet.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

MPX

Ook al heb je de ruimte, niet iedereen wil zijn speakers en/of bank ergens midden in de woonkamer hebben staan.
Eigenlijk zou je groot huis moeten hebben met een aparte luisterruimte.

Rob46

Citaat van: SB_Marantz op november 02, 2019, 11:27:45
Kijk , en dat is nu eens een goed filmpje, eerlijk , duidelijk.  notworthy
Soms ben je beperkt en kun je simpelweg de speakers niet optimaal opstellen.
Sommige mensen donderen de speakers maar ergens neer, zijn niet tevreden over de weergave en lopen dan met de meute mee en denken dat een andere versterker het probleem gaat oplossen.
Zo ook met andere hardware en alles wat er aan hangt.
Helaas, zo werkt het niet.
[emoji106]

Voorn

Leerzame film, daar kan ik wel wat mee zelf probeer ik nu ook mijn geluid te verbeteren door plaatsing en akoestiek.

Verstuurd vanaf mijn HTC U Ultra met Tapatalk

PM8005, Sr6015, UD7007, Bluesound Vault2,  Nvidia Shield Pro
Front Kef XQ5, Surround KefXQ3, Center XQ2C, Heights Q compact, Subwoofer Rel HT1510

renes59

Zo'n filmpje heb je wat aan. Vandaag maar eens naar de nummers luisteren die de man voorstelt.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Toxiq

#10
...

lo

Hier redelijk volgens wat voorgesteld wordt. De testnummers klinken wel lekker. :-D
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

CBdicX

#12
Inderdaad leerzaam, maar wat zit die gozer toch steeds irritant naar die camera te kijken.
Het lijkt dat ik in mijn blote reet voor de computer zit, en dat hij daar steeds naar staat te kijken wat ik aan het doen ben    :-o
Als je met dit in gedachte het filmpje bekijk, kijkt het toch anders.........  :-D LOL

Maar goed, het grote probleem blijft dat de gemiddelde mens op een plek wil (of moet) zitten die verre van ideaal is.

xander32

... ik ben een beelddenker en zit er in het geheel niet op te wachten om te bedenken hoe jij er in jouw blote reet er bij zou zitten 🙈


Citaat van: CBdicX op december 14, 2019, 09:56:58
Inderdaad leerzaam, maar wat zit die gozer toch steeds irritant naar die camera te kijken.
Het lijkt dat ik in mijn blote reet voor de computer zit, en dat hij daar steeds naar staat te kijken wat ik aan het doen ben    :-o
Als je met dit in gedachte het filmpje bekijk, kijkt het toch anders.........  :-D LOL

Maar goed, het grote probleem blijft dat de gemiddelde mens op een plek wil (of moet) zitten die verre van ideaal is.

CBdicX

Citaat van: xander32 op december 14, 2019, 18:04:17
... ik ben een beelddenker en zit er in het geheel niet op te wachten om te bedenken hoe jij er in jouw blote reet er bij zou zitten 🙈

:-D  :-D  :-D