Welke versterker

Gestart door Dukcer, oktober 31, 2019, 05:58:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

#45
Kijk en luister dan vooral eens naar die primitieve platenspelers ,ze worden nu nog geroemd om hun kwaliteit ,of de oude buizen ontwerpen ,of die primitieve Tannoy's  :wink: daar betaald men nu grof geld voor .

CiteerHet verschil tussen mp3 320k of 1411 wav is nogal groot.
Tussen de oren ja ,metingen wijzen verschillen aan in de orde van % achter de komma ,en ik vertrouw nu eenmaal meer op meetinstrumenten dan de grijze brei tussen de oortjes .

Het zelfde geldt voor kabeltjes ,switches ,versterkers en noem maar op .

Om terug te komen op versterkers ,ik kies ook liever voor een ouwe versterker die 40 jaar meegaat dan een nieuwe die na de garantie in de brand vliegt (bij wijze van spreken) .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Dukcer

Ik ga zaterdag luisteren naar een pm80, die spreekt mij zelf het meeste aan

JohnWx

Citaat van: TurboMarco op november 05, 2019, 00:24:50
Kijk en luister dan vooral eens naar die primitieve platenspelers ,ze worden nu nog geroemd om hun kwaliteit ,of de oude buizen ontwerpen ,of die primitieve Tannoy's  :wink: daar betaald men nu grof geld voor .
Tussen de oren ja ,metingen wijzen verschillen aan in de orde van % achter de komma ,en ik vertrouw nu eenmaal meer op meetinstrumenten dan de grijze brei tussen de oortjes .

Het zelfde geldt voor kabeltjes ,switches ,versterkers en noem maar op .

Om terug te komen op versterkers ,ik kies ook liever voor een ouwe versterker die 40 jaar meegaat dan een nieuwe die na de garantie in de brand vliegt (bij wijze van spreken) .

Er is ooit in het verleden toch een test geweest waarvan bijna iedereen nat ging, ben nu net 50 geworden ja het is gebeurt en ik hoor niet meer zoals vroeger, luister nu naar een Sony aan de keuken tafel net zoveel plezier
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

TurboMarco

Citaat van: John Wx op november 05, 2019, 08:50:29
Er is ooit in het verleden toch een test geweest waarvan bijna iedereen nat ging, ben nu net 50 geworden ja het is gebeurt en ik hoor niet meer zoals vroeger, luister nu naar een Sony aan de keuken tafel net zoveel plezier
Die test kan ik mij ook nog herinneren ,toen was mijn gehoor nog een stuk verser  :-D en velen gingen nat  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

pameijer

Citaat van: Dukcer op november 05, 2019, 05:38:05
Ik ga zaterdag luisteren naar een pm80, die spreekt mij zelf het meeste aan
Tsja, wat is dan het nut van alle adviezen die je in de wind slaat?  :evil: Veel luisterplezier, en check vooral nog even de apparaten die ik hier voorgesteld heb....
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

SB_Marantz

Citaat van: pameijer op november 05, 2019, 11:44:42
Tsja, wat is dan het nut van alle adviezen die je in de wind slaat?  :evil:

Eigenwijs is ook wijs.  :schater:
Ik stop er geen energie meer in iig.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Dukcer

Hallo, het is uiteindelijk toch de Yamaha AX 730 geworden. Ik heb dus toch wel wat gehad aan het hier gegeven advies. Idd, eigenwijs is ook wijs!

JohnWx

Citaat van: Dukcer op november 05, 2019, 18:09:26
Hallo, het is uiteindelijk toch de Yamaha AX 730 geworden. Ik heb dus toch wel wat gehad aan het hier gegeven advies. Idd, eigenwijs is ook wijs!

Mooie versterker

https://www.radiomuseum.org/r/yamaha_natural_sound_stereo_amp_51.html
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

pameijer

Citaat van: Dukcer op november 05, 2019, 18:09:26
Hallo, het is uiteindelijk toch de Yamaha AX 730 geworden. Ik heb dus toch wel wat gehad aan het hier gegeven advies. Idd, eigenwijs is ook wijs!
Die van MP die ik je had getipt? Mooi hoor, ik had ook wel oren naar die Yammie.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Je lijkt niet tevreden met het huidige. De akoestiek en de speakers (en diens opstelling) bepalen voor > 90% het eindresultaat, het geluid.

Je zou eerst kunnen kijken of er nog winst met de opstelling van de speakers is te behalen. Dat kost je enkel ietwat tijd. Ben je dan nog niet tevreden met het resultaat zou ik omzien naar andere speakers die passen in jouw ruimte. Een andere versterker brengt vaak wel iets, maar als de sounding van de ls je niet aanstaat, is het investeren in andere versterking weggegooid geld. Dat gaat dan niets brengen.

Dukcer

Wat ik vooral mis is laag bij een zacht volume. Als ik het volume harder zet dan klinkt het beter maar dan "bonkt" het af en toe weer. Zouden luidsprekers met een grotere woofer hierin verschil kunnen maken?

TurboMarco

Als het goed is heeft de Yamaha een regelbare loudness functie ,ik zou daar maar eens mee aan de gang gaan .

Dat de beleving in het laag minder is bij een laag volume is heel normaal ,dat ga je zonder loudness niet oplossen .

https://nl.wikipedia.org/wiki/Phon

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

#58
Citaat van: Simon_Jaarsma op november 03, 2019, 15:28:14
450? meende dat die altijd 250wpc had. Hoe is die 500 trouwens tegenover de 510? En als een versterker tegen clippen aanstaat is dat toch niet gevaarlijk? Ik laat m'n 140 nog wel eens clippen.


Zoals je wel zult weten leveren oude Marantz versterkers meer power dan opgegeven.
Ik heb ooit een lijstje gemaakt van een aantal versterkers en gepost.
Een model 140 zou volgens het type nummer 2 x 70 Watt @ 8 Ohm leveren maar als je deze op de pijnbank zet kom je tegen de 100 of 100 uit...40 Vac @ 8 Ohm en dat is 100 Watt.
Als een versterker in de pieken een beetje clipped is dat nog niet zo'n ramp.
Wel wanneer je deze echt over zijn nek gaat jagen.

Komende op het modelletje 500 staat er in de specs al het e.e.a. wat geen enkele fabrikant doet.
In de beschrijving staat al vermeld typisch meer dan 300 Watt @ 8 Ohm.
Nou dat klopt.
De 510(M) is simpelweg een veel kleinere versterker en er is veel over geschreven zoals dit.
Ik heb mijn 510 weggedaan, simpelweg omdat ik deze niet mooi vond en de fan te luidruchtig.

Quote van e.o.a. figuur:


The Model 500 was a revelation to me and the rest of the audio industry. Capable of brutish amounts of power (far more powerful sounding than the Japanese receivers, like the 2500 and 2600) and far, far better sounding than the horrible 510/M which succeeded it. A big, ballsy, but highly detailed amp, the Model 500 is a credit to it's designers. It is an enormously complicated amp, very difficult to service, but rewarding to listen to.

Verder kan ik je met de testopstelling tijdens de meeting het e.e.a. laten zien samen met de andere gegadigden.
Zo ook het maximale vermogen net onder het clipping punt.....frequentie bereik, recht versterken etc etc.


img hosting









Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

SB_Marantz

#59
Citaat van: Dukcer op november 06, 2019, 08:36:47
Wat ik vooral mis is laag bij een zacht volume. Als ik het volume harder zet dan klinkt het beter maar dan "bonkt" het af en toe weer. Zouden luidsprekers met een grotere woofer hierin verschil kunnen maken?

Je speakers schieten simpelweg tekort....inherent aan het ontwerp.
De plaatsing is niet correct.
Hoe de akoestiek verder is kan ik geen pijl op trekken want ik ken je luisterruimte niet.
Het bonken ligt pertinent niet! aan je versterkertje.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM